Yhteishaku & pääsykokeet korkeakoulujen syksyn yhteishaku

Yhteishaku, pääsykokeet, valintakokeet.
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
jos joku muukin on hakemassa nyt ja varsinkin jos on alanvaihtaja kuten minä niin ois mukava jutella. :) mulla on tosiaan nykyiset opinnot puolivälissä, mut tiedän etten tuu viihtymään työelämässä (jos sinne edes pääsen), joten ei mitään järkeä jatkaa loppuun asti. ensikertalaiskiintiön vuoksi pääsymahdollisuudet on todella pienet, varsinkin kun en aikoinani kirjoittanut matikkaa ollenkaan. :/ eilen katselin viime syksyn ja kevään pisterajoja ja ensikertalaisena olisin kaikissa hakukohteissa sisällä heittämällä.

mutta, mitäs fiiliksiä muilla, jos teitä on?
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
jos joku muukin on hakemassa nyt ja varsinkin jos on alanvaihtaja kuten minä niin ois mukava jutella. :) mulla on tosiaan nykyiset opinnot puolivälissä, mut tiedän etten tuu viihtymään työelämässä (jos sinne edes pääsen), joten ei mitään järkeä jatkaa loppuun asti. ensikertalaiskiintiön vuoksi pääsymahdollisuudet on todella pienet, varsinkin kun en aikoinani kirjoittanut matikkaa ollenkaan. :/ eilen katselin viime syksyn ja kevään pisterajoja ja ensikertalaisena olisin kaikissa hakukohteissa sisällä heittämällä.

mutta, mitäs fiiliksiä muilla, jos teitä on?
Mitä opiskelet nyt ja mitä tahtoisit opiskella? Itse opiskelen taloushallintoa. Mutta joo ei nyt kyllä tunnu ihan mun jutulta, mutta oon jo monta välivuotta käyttänyt tähän. Ja joo toi ensikertalaisuus on aivan perseestä, jos on ehtiny jo opiskella. Oon yrittäny vaihtaa onnistumatta siinä. Et välillä epäilen miten helvetissä oon ees alukujaan päässy opiskelee pääsykokeen perusteella :D
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Mitä opiskelet nyt ja mitä tahtoisit opiskella? Itse opiskelen taloushallintoa. Mutta joo ei nyt kyllä tunnu ihan mun jutulta, mutta oon jo monta välivuotta käyttänyt tähän. Ja joo toi ensikertalaisuus on aivan perseestä, jos on ehtiny jo opiskella. Oon yrittäny vaihtaa onnistumatta siinä. Et välillä epäilen miten helvetissä oon ees alukujaan päässy opiskelee pääsykokeen perusteella :D
en viitsi kertoa mun nykyistä alaa bustausvaaran takia, mut oon inhonnut tätä oikeastaan ekasta periodista lähtien :D ei ollut yhtään mitä kuvittelin tän olevan. mä pääsin sisään yo-arvosanoilla, joten mulle ei tullut käsitystä alasta edes pääsykoekirjallisuuden kautta. oon hyvä alallani, mut oon jatkuvasti onneton enkä saa hyvistä arvosanoista mitään iloa. haen nyt sote-alalle, kätilöksi ja sairaanhoitajaksi sekä päivä- että monimuotototeutukseen. ensisijaisesti haluaisin tohon kätilön päivätoteutukseen. kaipaisin vastuullisemmalle ja monipuolisemmalle alalle kuin nykyinen.

onko sulla ollut miten lähellä onnistua vaihdossa, ootko jäänyt varasijoille vai paljon kauemmas? mulla tulee olemaan nyt ekat pääsykokeet ikinä ja sekin vähän kuumottelee. :D
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
täällä yksi hakija! D: haen oikeestaa vaan muodon vuoksi, ku keväällä en hakenu minnekään ja pitää käydä kahes pääsykokees et saa työttömyystukea nii käyn vähä niinku just in case jossai. keväällä kyl haluisin opiskelemaan tai ainaki ens vuonna, siihe asti aattelin tehä avoimen yliopiston kursseja ja koittaa päästä sitä kautta
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
täällä yksi hakija! D: haen oikeestaa vaan muodon vuoksi, ku keväällä en hakenu minnekään ja pitää käydä kahes pääsykokees et saa työttömyystukea nii käyn vähä niinku just in case jossai. keväällä kyl haluisin opiskelemaan tai ainaki ens vuonna, siihe asti aattelin tehä avoimen yliopiston kursseja ja koittaa päästä sitä kautta
kannattaa sit oikeasti valita huolella nää syksynkin alat, aina välillä kuulee näitä että joku pääsi vahingossa sisälle :D toki jos hakee tosi suosituihin kohteisiin niin mahdollisuudet tolle on häviävän pienet. saako kysyä mihin oot hakemassa keväällä?
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
kannattaa sit oikeasti valita huolella nää syksynkin alat, aina välillä kuulee näitä että joku pääsi vahingossa sisälle :D toki jos hakee tosi suosituihin kohteisiin niin mahdollisuudet tolle on häviävän pienet. saako kysyä mihin oot hakemassa keväällä?
totta ja saat kysyä! en tiedä viel yhtään :D varmaan katon mitä on saatavilla ja valitsen sielt sit. toisaalt en kyllä mitenkään usko et pääsisin sisään edes vahingossa oikeen mihinkään 😂
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
tänään alkoi! oikeasti olin jo eilen täyttämässä lomaketta ja aloin mennä paniikkiin kun ei onnistunut. sitten katsoin päivämäärää ja selvisi että elokuussa onkin 31 päivää :DD 5 eri paikkakuntaa ja kaksi eri alaa nyt laitoin hakemukselle.
 
Ylös Pohja