Mielenterveys Koronatilanne ahdistaa

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Ihan kauhistuttavaa oli kuulla tänään sulkutilanteesta. Tuo ihan viime vuoden koronakevään mieleen. Tän perusteella tuntuu siltä, ettei koronaa olis saatu kuriin millään, sillä samassa jamassa ollaan kuin noin vuosi sitten. En vaan enää jaksa tätä. Toi koronavirustartunta sanana kuulostaa kauheen lepsuttavalta viralliselta sanalta ja vittuilumielessä käytettävältä sanalta.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
MInä:

Uutiset:

KORONA KORONA KORONA

KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA. KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA.

KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA.

KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
MInä:

Uutiset:

KORONA KORONA KORONA

KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA. KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA.

KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA.

KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA KORONA.
Aina kun uutisissa sanotaan toi sana, niin tuntuu siltä, että toimittajat ja uutisankkurit sanois sen vittuilumielessä.
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Viime keväänä sai kyllä tuntea millaista on olla mökkihöperö kaukana kaikesta. Oikeasti tuntui että järjenvalo alkoi sammumaan, kun vain pari kertaa kuussa kävin ulkomaailmassa.o_O Välillä perjantai 13. maaliskuuta - kesäkuu (ja myös elokuuhun asti osittain)
 

Wikibedia

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
408
Reaktioarvo
343
Joo tää alkaa jo väsyttää. Kumpa kaikki tekis osansa tämän paskan pysäyttämiseksi
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Joo tää alkaa jo väsyttää. Kumpa kaikki tekis osansa tämän paskan pysäyttämiseksi
Joo, totta. Ei tämä voi ikuisesti jatkua. Eihän ihminen sosiaalisena olentona voi olla eristyksissä muista lopun ikänsä ja vältellä kosketusta kuin ruttoa.

Tuntuu siltä, että koko tää maailma on muuttunut täysin. Siinä missä ennen kehotettiin käymään enemmän ulkona, pyydetäänkiin nyt pysymään sisätiloissa. Siinä missä ennen pidettiin tärkeänä lähikontakteja, onkin nyt semmoinen hirveä tabu. Siinä missä ennen ei ollut mitään väärää pitää kaveriporukalla synttäreitä, on se nykyään hirveä rikos.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Viime keväänä sai kyllä tuntea millaista on olla mökkihöperö kaukana kaikesta. Oikeasti tuntui että järjenvalo alkoi sammumaan, kun vain pari kertaa kuussa kävin ulkomaailmassa.o_O Välillä perjantai 13. maaliskuuta - kesäkuu (ja myös elokuuhun asti osittain)
Oho. Ite tulisin tossa hulluksi. Olitko siis omaehtoisessa karanteenissa vai?
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Viime vuonna rikkoutui vuosien jos ei koko elämäni perinne siitä kuinka ollaan joka vuosi käyty Turun Ruissalossa.

Viime vuonna rikkoutui myös perinne joulukinkusta, koska olivat kaikki loppu. Jouduttiin tyytymään kalkkunaan.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Ei ollut mitään minne lähteä, eikä meillä ollut varaa mihin lähteä. Kyllä kai muuten olisin käynyt useammin ulkomaailmassa.
Juu. Ei kyl varsinkaan koronakeväänä ollut mitään minne mennä, kun kaikki oli kii. :(
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Eipä siellä Suomessa ole kovin isoihin toimenpiteisiin koko tänä vuonna vielä ryhdytty ja siksi se siellä leviää nyt, kun esimerkiksi täällä Englannissa olemme nyt laskussa. Mutta me ollaankin oltu enemmän tai vähemmän lockdownissa kohta vuosi. Maskia olen käyttänyt jo vuoden töissä ja viimekesästä ollut pakollinen kaupassa sakkojen uhalla.

Oon mä kateellisena katsonut Suomi kavereiden Instastooreja jo vuoden, mutta ennen kaikkea kauhistellut. Tiedossa se on ollut kokoajan että näillä säädöksillä Suomessa on vielä korona huippu edessä. Se tosin ahdistaa ja suututtaa mua. 😔

Mutta ei ole tarkoitus vähätellä teidän huonoa oloa ja ahdistusta. Se että täällä Englannissa on ollut tiukemmat rajoitukset, ei tee Suomen tilanteesta yhtään helpompaa teille käsitellä ja teillä on oikeus olla vihainen ja ahdistunut.
 

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Sama kuin tuossa edellä, Espanjassa oli maailman tiukin sulku vuosi sitten ja Suomessa ei oikein mitään kummempia rajoituksia, ei ulkonaliikkumiskieltoja tai maskeja juuri ollenkaan.

Ja nyt asia on kääntymässä melkein päinvastoin.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Eipä siellä Suomessa ole kovin isoihin toimenpiteisiin koko tänä vuonna vielä ryhdytty ja siksi se siellä leviää nyt, kun esimerkiksi täällä Englannissa olemme nyt laskussa. Mutta me ollaankin oltu enemmän tai vähemmän lockdownissa kohta vuosi. Maskia olen käyttänyt jo vuoden töissä ja viimekesästä ollut pakollinen kaupassa sakkojen uhalla.

Oon mä kateellisena katsonut Suomi kavereiden Instastooreja jo vuoden, mutta ennen kaikkea kauhistellut. Tiedossa se on ollut kokoajan että näillä säädöksillä Suomessa on vielä korona huippu edessä. Se tosin ahdistaa ja suututtaa mua. 😔

Mutta ei ole tarkoitus vähätellä teidän huonoa oloa ja ahdistusta. Se että täällä Englannissa on ollut tiukemmat rajoitukset, ei tee Suomen tilanteesta yhtään helpompaa teille käsitellä ja teillä on oikeus olla vihainen ja ahdistunut.
Itellä on käynnyt muita eurooppalaisia ja amerikkalaisii sääliksi, kun niillä on korkeammat tartuntaluvut olleet tän pandemian aikana. Vieläpä on karminnut toi ulkonaliikkumiskielto. Miten muuten siellä kodittomille on läynnyt ulkonaliikkukiskiellon aikana, kun eihän heillä ole paikkaa, minne mennä? Oon kuullut, että siellä Isossa-Britanniassa olisi semmoinen ollut.

Vaikka Isossa-Britanniassa ja muissa maissa on ollut tiukemmat rajoitukset Suomeen nähden, niin kyllä Eurooppa ja Amerikka on ryhtynyt toimeen koronan kanssa niin myöhään, että tilanne on näin pahaksi eskaloitunut. Kuulemma Taiwanissa ja Uudessa-Seelannissa koronatilanne on ollut suht hyvällä tasolla, ja Taiwanin koronatartuntatilanteesta sen näkeekin (tässä suomenkielinen video aiheesta: ).

Harmittaa kyllä, että tilanteesta on tullut näin paha. Tää maailma on jo ehtinyt mennä tässä aivan sekaisin, ja ikävöin kovasti niitä vanhoja aikoja, jolloin ei ollut mitään etäisyys- ja maskisuosituksia.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Sama kuin tuossa edellä, Espanjassa oli maailman tiukin sulku vuosi sitten ja Suomessa ei oikein mitään kummempia rajoituksia, ei ulkonaliikkumiskieltoja tai maskeja juuri ollenkaan.

Ja nyt asia on kääntymässä melkein päinvastoin.
Itseä toisinaan on huimannut nuo Espanjan ja muiden koronasta pahoin kärsineiden maiden tiukat rajoitukset, vaikka maan koronatilanteesta sen ymmärtää. :D

Onks siellä siis elämä mennyt hyvään suuntaan nyt, ja onks siel enää ulkonaliikkumiskieltoja? Tuntuu kyllä kummalta ajatella, että Suomesta, joka oli pitkään hyvällä mallilla koronan suhteen, alkaa tulla uusi Espanja tai Italia. :D
 

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Itseä toisinaan on huimannut nuo Espanjan ja muiden koronasta pahoin kärsineiden maiden tiukat rajoitukset, vaikka maan koronatilanteesta sen ymmärtää. :D

Onks siellä siis elämä mennyt hyvään suuntaan nyt, ja onks siel enää ulkonaliikkumiskieltoja? Tuntuu kyllä kummalta ajatella, että Suomesta, joka oli pitkään hyvällä mallilla koronan suhteen, alkaa tulla uusi Espanja tai Italia. :D
On täällä ulkonaliikkumiskieltoja edelleen yöaikaan. Madridissa, missä itse olen, on nyt ilmeisesti maan löysimmät rajoitukset, koska esim. ulkonaliikkumiskielto alkaa "vasta" klo 23, kun taas joissain paikoissa se alkaa paljon aikaisemmin ja kaikki menee kiinni klo 18 ja kuntosalit on kokonaan kiinni. Madridissa saa olla auki klo 22-23 asti kaikki...koulut on auki, ravintolat ja kuntosalitkin on täällä auki ja sitten ne perusrajoitukset, eli maskit ja rajoitetut ihmismäärät liikkeissä ja ravintoloissa.

Espanjassa on poikkeustila toukokuun 9. päivä asti.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
On täällä ulkonaliikkumiskieltoja edelleen yöaikaan. Madridissa, missä itse olen, on nyt ilmeisesti maan löysimmät rajoitukset, koska esim. ulkonaliikkumiskielto alkaa "vasta" klo 23, kun taas joissain paikoissa se alkaa paljon aikaisemmin ja kaikki menee kiinni klo 18 ja kuntosalit on kokonaan kiinni. Madridissa saa olla auki klo 22-23 asti kaikki...koulut on auki, ravintolat ja kuntosalitkin on täällä auki ja sitten ne perusrajoitukset, eli maskit ja rajoitetut ihmismäärät liikkeissä ja ravintoloissa.

Espanjassa on poikkeustila toukokuun 9. päivä asti.
Tiiätkö, miten tää ulkonaliikkumiskielto koskee kodittomia, koska heillä tuskin on paikkaa, minne mennä?

Mutta aika erikoista kuulla, että siellä on koulut yms. auki.
 

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Tiiätkö, miten tää ulkonaliikkumiskielto koskee kodittomia, koska heillä tuskin on paikkaa, minne mennä?

Mutta aika erikoista kuulla, että siellä on koulut yms. auki.
Ei poliisi voi mitään öisin kadulla ja milloin missäkin nukkuville kodittomille ja heidän sakottaminen on turhaa, eivät he tietenkään voi maksaa sakkoja.

Koulut on pakko pitää auki, koska täällä on tosi paljon sellaisia, jotka eivät voi tehdä etätöitä (ravintola- ja baarikulttuuri) ja jonnekin ne lapset on pakko laittaa päivisin eikä isovanhemmillekaan niitä voi lykätä (vaikka moni niin tekeekin) :/
 
Viimeksi muokattu:

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Ei poliisi voi mitään öisin kadulla ja milloin missäkin nukkuville kodittomille ja heidän sakottaminen on turhaa, eivät he tietenkään voi maksaa sakkoja.

Koulut on pakko pitää auki, koska täällä on tosi paljon sellaisia, jotka eivät voi tehdä etätöitä (ravintola- ja baarikulttuuri) ja jonnekin ne lapset on pakko laittaa päivisin eikä isovanhemmillekaan niitä voi lykätä (vaikka moni niin tekeekin) :/
Aa, okei. Onhan toi kodittomien rauhaan jättäminen kyl aika järkeenkäypää, koska tuskin he ikinä sakkoja saisivat edes maksetuksi. :D
Mutta kyllä tämmöinen tilanne varmasti myös ahdistaa kodittomiakin, kun kehotetaan pysymään sisätiloissa, mikä on heille yleensä mahdottomuus, ja ulkona muiden ympärillä voi olla hankala pitää turvavälejä.
 
Ylös Pohja