Aihe vapaa Kuinka harjoitella pillerien nielaisua

Lukutoukka_05_

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,066
Reaktioarvo
997
En siis oo ikinä pystynyt nielaisemaan mitään pillereitä vaan ne on aina ollut sellasia mitä on voinut veteen liottaa. Nyt sitten yks lääke voi vaihtua ja veikkaan että se pitäis sit nielasta kokonaisena ja noh olishan se ihan kiva ja hyödyllinen taito muutenkin.
Itteä vaan pelottaa niin paljon pillereiden nielaisu, en vaan pysty siihen. Oon joskus koittanut harjotella silleen että pilkon sitä pilleriä pienemmiks paloiks ja sekoitan juotavaan jogurttiin tai koitan veden kanssa mutta kun tunnen ne palat silloin D: enkä voi nielasta silloin kun tunnen ne palat koska mitä jos ne jääkin jumiin tai jotain???
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Älä pyörittele paljoa suussa. Tyyli on kaikille oma, mulle toimii se että otan ensin suuhun pienen määrän vettä, heitän lääkkeen suuhun ja juon lasista lisää ja nielen sen normaalisti lääkkeitä ajattelematta. Äitini taas neuvoo ottamaan tabletin huulten väliin, niin ettei se ole suussa ja sitten vain juomaan vettä päälle. Mullakin aina epäonnistuu joss pysähdyn ja tunnen sen tabletin suussani. Siihen ei pysähdytä, siinä ei ajatella muuta kuin että juon nyt vain vettä ihan tavallisesti enkä yritäkkään saada mitään sen isompaa alas.

Se ei jää kiinni mihinkään jos muistat juoda riittävästi sen päälle. Kaikkia lääkkeitä tosiaan ei saa murskata, pilkkoa, pureskella tai liuottaa, niin kannattaahan se opetella. (Mulla esim oli sellainen kohtuullisen isohko lieriön mallinen pilleri joka piti vain vetäistä kokonaan alas) onneksi mulla ei siinä oo ongelmaa jos en ajattele yrittäväni niellä jotain vai että juon vain vettä. Ja tietty ei kannata pysähtyä niin pitkäksi aikaa että ne ehtii koskea sun suun sisäpintaa tms, siinä panikoituu helposti. Suuta ei kannata myöskään ottaa liian täyteen vettä, ihan kuin joisit normaalisti lasista.

Toivottavasti oli jotain apua:)
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,985
Reaktioarvo
8,477
Ajattelet niin, että helpompi kuin ottaa suoneen. Ja sitten vedetään taas!
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,490
No itelle äiti pienenä opetti ja edelleen myös teen niin (tai no... äiti ei tee sitä ihan yhtä rajun näkösesti) et tungen sen lääkkeen mahollisimman syvälle suuhun ja vetäsen saman tien mukillisen vettä perään. Hieman brutaali tapa ja pittää olla varovainen ettei mee vettä henkeen mutta mulla toimii. Voi sen kyllä sievemminki tehä sen veden juomisen :DD
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Ne pillerit voi katkaista ja nielaista puolikkaan kerralla. Se on helpompaa ku kokonaisen nielaseminen. Ja paljon vaan vettä, niin pilleri menee helpommin alas. Ilmeisesti joillain auttaa se, että kääntää päätä vähän taakse. En oikein osaa neuvoa, mut toivottavasti noista on apua
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Ne pillerit voi katkaista ja nielaista puolikkaan kerralla. Se on helpompaa ku kokonaisen nielaseminen. Ja paljon vaan vettä, niin pilleri menee helpommin alas. Ilmeisesti joillain auttaa se, että kääntää päätä vähän taakse. En oikein osaa neuvoa, mut toivottavasti noista on apua
Eiku hupsista, olitkin maininnu ton pillereiden pilkkomisen xD
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Vetäset koko lasillisen vettä samaan nielaisuun. Kyllä se veden mukana menee, kun et jää suuhun huljuttelemaan.

Itsehän olen vastakohta. Mulla on kummallinen taito niellä pillereitä, pystyisin nielemään isohkojakin ilman vettä ja joudun oikein muistuttamaan itseäni siitä että se vesi pitää ottaa myös. Jumiin ne ei voi jäädä jos juot jotakin päälle. Ei tarvitse edes kovin suurta määrää, pieni kulaus riittää. Ne pillerit on suunniteltu sellaisiksi, että ne menee alas asti kun kerran kurkusta hulautetaan.
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Vetäset koko lasillisen vettä samaan nielaisuun. Kyllä se veden mukana menee, kun et jää suuhun huljuttelemaan.

Itsehän olen vastakohta. Mulla on kummallinen taito niellä pillereitä, pystyisin nielemään isohkojakin ilman vettä ja joudun oikein muistuttamaan itseäni siitä että se vesi pitää ottaa myös. Jumiin ne ei voi jäädä jos juot jotakin päälle. Ei tarvitse edes kovin suurta määrää, pieni kulaus riittää. Ne pillerit on suunniteltu sellaisiksi, että ne menee alas asti kun kerran kurkusta hulautetaan.
Mulla tulee välillä tarve nielasta jotaki :D otan sitten d-vitskun :D
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
864
Reaktioarvo
1,566
Mulla oli lapsena ja teini-ikäisenä myös ongelma niellä pillereitä. Muistan jos ala-asteella oli vaikka päänsärkyä ja meni terkkarille ja hän antoi särkylääkkeen, en voinut niellä sitä joten loppujen lopuksi syljin sen pois ja kestin sen päänsäryn. Äidilläni oli sitten sellainen pillereiden halkaisija ja siitä aloin opettelemaan nielemään ne puolikkaina. Sitten kun alkoi olemaan useimmiten kipeä tai että tarvitsi särkylääkettä, niin jossain vaiheessa sitä jotenkin oppi siihen että isompiakin alkoi menemään alas ilman että niitä halkaisi tai murskasi.
 
Ylös Pohja