Syvälliset kun homo- ja transfobia menee pahasti yli

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Reaktioarvo
1,689
juttelin tiistaista tähän päivään asti yhen pojan kans snäpissä ja vaikutti pääosin mukavalta. pari red flagia kyllä oli, mm. sano mua ehkä kolmen päivän jälkeen söpöliiniks ja oli se vähän seksistinenkin yhessä vaiheessa (mutta ei siis suoranaisesti mua kohtaan, paitsi yhessä viestissä hieman) :/ ja vaikutti semmoselta henkilöltä joka haluis jäädä pummiks vanhempien nurkkaan asumaan, ainaki hän selitti jotain semmosta mutta kuitenki kerto ettivänsä töitä jostain. lisäks hänellä ilmeisesti menee välillä aika pahasti yli päihteidenkäyttö, mikä kans laski pisteitä miun silmissä.
vaikka tässä nyt oli muutamia red flageja (joista oon saanu ihan tarpeekseni...), nii hän on silti kohdellu mua aika hyvin ja meillä on ollu hyviä keskusteluja. kerranki tuntu, että oli helppoo jutella jollekin pojalle. KUNNES tänään hän pudotti sellasen pommin, että en voinu uskoo silmiäni :D:: oon edelleen ihan hemmetin pöyristyny, ja miulla vaan kiehuu sisällä edelleen. veti kyllä tosi sanattomaks, että hän onkin oikeesti näin kamala ihminen. laitanpa ss koko keskustelusta (varotuksena sitten että tää teksti on brutaalia, ja myötisvaroitus kanssa):

202249_213625380.jpg
202249_213932500.jpg
202249_214142255.jpg

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Reaktioarvo
1,689
tää jätkä kyllä vaikutti semmoselta että luulen että jos oltas kauemmin juteltu, nii oisin jopa ollu valmis tapaamaan hänet (asuu vieläpä 90 km päässä) ja oisin ehkä ihastunukin tai vähintään kiinnostunu D: joten onneks tää tuli jo nyt ilmi, kun liian usein ne varotusmerkit tulee kunnolla esiin vasta siinä vaiheessa kun sattuu ja kovaa. tollanen fobia on aivan ehdoton turn off, siis tuohan menee jo sairaalloiseks ja on niin älyttömän kaukana miun omasta arvomaailmasta. huoh, aina saa pettyy vaan pahemmin ihmisiin (lue: poikiin :') ja ei, kaikki pojat ei oo sikoja, mutta omalle kohalle sattunu ne astetta paskamaisemmat tyypit).

Viimeksi muokattu:

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Reaktioarvo
1,689
no ihan käsittämätöntä kyllä. hyvä että yritit kuitenkin takoa järkeä tyypin päähän ja pysyit kiinni omassa mielipiteessäsi.
todellakin... pistää miettimään että aika hemmetin kapeakatseinen pitää ihmisen olla, jos noin ajattelee ja vielä toimii noin törkeesti eikä edes kyseenalaista sitä yhtään. ja oon kyllä ilonen siitä et sanoin suoraan mitä aattelen. valitettavasti järjen takominen tommosten ihmisten päähän tuntuu olevan turhaa D: kun fobia on noin pinttynyttä, niin luulen vahvasti että aikoo pysyä kannassaan eikä muutu sitten millään.

Skeletor

Tsemp-tsämp
Reaktioarvo
8,670
Itselle menee transfobian lisäksi myös gearit tunteisiin. Vai sanoisinko, on oikea varoitusmerkki kun niitä käytetään!

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Reaktioarvo
1,512
Joo, ei kannata tommosten kaa olla kauheesti tekemisissä. Vaikuttaa energiasyöpöltä. 🥶

Reaktioarvo
5,133
Oikeestaan mietin aika usein että mistä ihmiset ees saa tollasta päähänsä. Kukaan ei synny ajatellen noin eikä uskontoakaan voi sataprosenttisesti vastuuseen laittaa. Olen minäkin Raamattua selaillut eikä missään mielestäni suoraan lue, että homous tai transsukupuolisuus on syntiä. Kristittyhän en tosin ole joten en voi kenenkään kristityn puolesta mennä sanomaan, mutta käsittääkseni tuollainen ajattelu on kyseisen uskonnon perusidean vastaista. Eikös Jeesus puhunut rakkaudesta? Jumala rakastaa jokaista ihmistä ja niin edelleen? Ja jos Jumala kerran loi ihmisen, miksi se luo jatkuvasti ihmisiä homoiksi, jos se ei kerran halua ihmisten olevan homoja?

En usko kristinuskon Jumalaan, mutta kuulostaa jotenkin kieroutuneelta perustella uskonnollaan aivan suoraa homo- ja transfobiaa. Eikä mielestäni myöskään tuhansia vuosia sitten kirjoitettua kirjaa tulisi soveltaa käytännössä nykypäivään, oli se sitten miten Jumalan sana tai ei.

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Reaktioarvo
1,689
Oikeestaan mietin aika usein että mistä ihmiset ees saa tollasta päähänsä. Kukaan ei synny ajatellen noin eikä uskontoakaan voi sataprosenttisesti vastuuseen laittaa. Olen minäkin Raamattua selaillut eikä missään mielestäni suoraan lue, että homous tai transsukupuolisuus on syntiä. Kristittyhän en tosin ole joten en voi kenenkään kristityn puolesta mennä sanomaan, mutta käsittääkseni tuollainen ajattelu on kyseisen uskonnon perusidean vastaista. Eikös Jeesus puhunut rakkaudesta? Jumala rakastaa jokaista ihmistä ja niin edelleen? Ja jos Jumala kerran loi ihmisen, miksi se luo jatkuvasti ihmisiä homoiksi, jos se ei kerran halua ihmisten olevan homoja?

En usko kristinuskon Jumalaan, mutta kuulostaa jotenkin kieroutuneelta perustella uskonnollaan aivan suoraa homo- ja transfobiaa. Eikä mielestäni myöskään tuhansia vuosia sitten kirjoitettua kirjaa tulisi soveltaa käytännössä nykypäivään, oli se sitten miten Jumalan sana tai ei.
tätä mietin just itekin. mietin että miten sen oikein muotoilisin tänne, mutta kerkesit kirjottaa just sillä tavalla ku aattelen tän asian. eihän noissa sen pojan puheissa oo minkäänlaista logiikkaa D:

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Reaktioarvo
1,512
jep, oisin varmasti joko estäny tai poistanu kavereista ellei hän ois kerenny tehä sitä ensin. aivan käsittämätöntä D:
Joo, kyllä tommonen käytös tuo ihmisistä negatiivisen kuvan. :/ Tota teidän keskusteluu lukiessa toi tyyppi vaikutti Ylilaudan nyymiltä, jotka eivät tunnetusti ole mukavaa porukkaa...

Ylös Pohja