Musiikki kuunteletteko joku suomalaista musaa? jos joo nii mitä?

muumimuki

yliajattelija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
75
Reaktioarvo
39
Kuuntelen nykyään tosi paljon suomalaista musiikkia siihen nähden että vielä pari-kolme vuotta sitten kuuntelin vaan satunnaisia biisejä. En nyt ala kaikkia mahdollisia artisteja ja biisejä luettelemaan, mutta tässä nyt muutama suomalainen bändi, joka on mulla kovassa kuuntelussa:
- Haloo Helsinki!
- Apulanta
- Neljä Ruusua
- Happoradio
- Kolmas Nainen
- Popeda
- Eppu Normaali
- Yö

Lisäks kuuntelen esimerkiks Lauri Tähkää, Samu Haberia, Jonne Aaronia, Anssi Kelaa, Kaija Koota ja monia monia muita :D
 

Poistettukäyttäjänimi100

Eläinrakas heppahöpsö c:
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,465
Reaktioarvo
1,446
Enemmän kuuntelen enkuks mutta suomalaisia lemppareita on: haloo helsinki, BEHM, ilta, vilma alina, nelli matula ja muutama muuki...
 

Keskiyö

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
244
Reaktioarvo
258
joooo kaikki näistä oikeestaan, palefacelta en kuuntele kun muutamia biisejä mut leevit, maustetytöt, juice ja haloo helsinki on kyllä hiton jees, paitsi et uudempi haloo ei oo niin miellyttäny meikää enää :(

lempibiisit leeveiltä ja maustetytöiltä kiinnostais?
Uu siistiä! Mä kuuntelen myös muutamia biisejä palefacelta, ja joo en oo kuullut vielä sitä uusinta haloo helsnkiä. Mut Leeviltä tykkään biiseistä: Pohjoiskarjala, Teuvo maanteiden kuningas, vasara ja nauloja, rin tin tin sekä poika nimeltä päivi, jotka on mun lemppareita, mauste tytöiltä ehkä: Viidestoista päivä, Ne tulivat isäni maalle, Tee se itse ja kaikki tiet vievät peltolaan. (:
 

sorsa

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
195
Reaktioarvo
147
Uu siistiä! Mä kuuntelen myös muutamia biisejä palefacelta, ja joo en oo kuullut vielä sitä uusinta haloo helsnkiä. Mut Leeviltä tykkään biiseistä: Pohjoiskarjala, Teuvo maanteiden kuningas, vasara ja nauloja, rin tin tin sekä poika nimeltä päivi, jotka on mun lemppareita, mauste tytöiltä ehkä: Viidestoista päivä, Ne tulivat isäni maalle, Tee se itse ja kaikki tiet vievät peltolaan. (:
joo tee se itse on ihan sairaan hyvä <3

niiden lisäks itellä myös se oli sos ja jos mua ei ois sua ois mitään c:
 

sorsa

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
195
Reaktioarvo
147
No kuuntelen nyt ainakin kaijaa, eppuja, dingoo, popedaa, vilkkumaata, hectoria, juicee, sannii, öääh vaikka mitä, mut sit taas joiltain esim ihan yksittäisiä biisejä vaan. Mut kyl mä kummiski paljon kuuntelen suomalaist. Mut esim joku Hector en mä ny silt super montaa biisiä tiedä mutta joitain kyllä tulee kuunneltua. Sit esim hessu Silvennoinen (joka sattuu olee profiilikuvassani) niin kyl mä siltäkin muutamia biisejä kuuntelen aikas useinkin, ainaki so hard to leave so hard to stay. Ja you run. Jooh mitäs muuta emt voisin vaa luetella melkee kaikki artistit tähä ku varmaa melkee kaikilta kuuntelen edes yhtä biisiä silloin tällöin. Ainiin zenkkarit ja putro (sori ku käytän tämmösii lyhenteit mut siis zen cafe) niit tulee aika paljon kuunneltua vielki. Onhan noita nyt ihan vitusti.
zen cafe ja putro on kyllä tosi jepa vaikken ite ihan hirmu paljoo kuuntele
 

Kiwilintu

Uusi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
34
Reaktioarvo
34
No suomalainen kasari on hyvää, ja sit just Yötä ja Apulantaa tykkään kuunnella. Mutta tällä hetkellä ja oikeastaan aina enimmäkseen englanniksi kuuntelen musiikkia. :D
 

meikä

takapihan stalkkeri
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
224
Reaktioarvo
188
kuuntelen aikalailla kaikkea sekasin. ainut suomalainen artisti ketä en vaan voi sietää on elastinen. vitun kimmoisa.
 

sorsa

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
195
Reaktioarvo
147
kuuntelen aikalailla kaikkea sekasin. ainut suomalainen artisti ketä en vaan voi sietää on elastinen. vitun kimmoisa.
okei sama jotenkin mulle tulee siitä huonot vibat, jotenki tekopyhä ja limanen niljake varmaan oikeesti
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
738
Yes kuuntelen! Hurriganes, Wigwam, Royals, Hanoi Rocks, Pelle Miljoonan eri kokoonpanot, Yön vanha tuotanto, Nuket, Pyhät Nuket, Ratsia, Sensuuri....
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
Joo, kuuntelen. Kuuntelen ainakin Robinia ja Juha Tapiota, sekä jonkun verran esim. Antti Tuiskua ja JVG:tä. Niin, ja Elektronomiaa totta kai myös! Sitten on sellaisia, joilla on yks sellanen biisi, jota tapaan kuunnella, vaikken kyseistä artistia/yhtyettä muuten kuuntelisikaan. Esimerkkeinä Reino Nordin, Kaija Koo, Neljä ruusua, Sunrise Avenue ja PistePiste. Alex Mattsonia kuuntelen myöskin (tällä hetkellä muistaakseni vaan yhtä sen biisiä, mutta vois kyllä joskus tutustua siihen enemmänkin). (Kai tähän käy sellainenkin musiikki, joka ei ole suomen kielellä, mutta sen on kuitenkin tehneet suomalaiset...? :DD)
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,870
Reaktioarvo
1,403
Omia suosikkeja on Leevi and The Leavings, Viikate, Eppu Normaali, Piski, CMX, Irwin ja Tapio Rautavaara. Sellaisista bändeistä jotka on suomalaisia, mutta kappaleet ei ole suomeksi suosikkeja on Battle Beast ja ...And Oceans. Lisäks pidän monista muista suomalaisista artisteista, mutta niitä ei tule kuunneltua niin paljon.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,441
Reaktioarvo
2,333
Leevi & The Leavings menee, Yö, TikTak, Eppu Normaali, Dingo, Juice Leskinen ja Popeda myös. Iskelmääkin saatan satunnaisesti kuunnella.
Edit. Unohdin mainita Timo Rautiaisen (Fun fact: Timo oli kaverilleni sukua!)
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,142
Kuuntelen paljonkin.
Soittolistoilta löytyy mm. Chisua, Happoradioo, Uniklubia, Eppu Normaalia, Behmiä, Sannia, Evelinaa, Juha Tapioo, Vesala, Maija Vilkkumaata, Olavi Uusivirtaa, Jannika B:tä, Benjaminii, pehmoainoa, Kaija Koota, Vilma Alinaa, Neljää Ruusua, Haloo Helsinkiä…
Siis ihan hirveesti kuuntelen suomalaista ja suomenkielistä.

Voi olla ohis koska ilmeisesti tässä puhutaan vaan suomenkielisestä musasta ja luettelen enkunkielisiäkin tässä (en lukenut tarkemmin keskustelua) mutta lapsuuden kovimmat lempibängerit (sanon kaikkia hyviä biisejä bängereiksi) ovat olleet just suomalaisten biisejä, kuten Dohn Johnson Big Band-Road,
Lordi-Hard rock hallelujah!
The Rasmus-In the shadows
Beats and Styles-Dynamite
Ja paljon muutakin.

Mun mielestä nuo hitit ovat parempia kuin jotkut amerikkalaiset maanlaajuiset hitit silloin. Mun mielestä suomalaisten tekemä musa on parasta!
 
Viimeksi muokattu:

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,142
Kuuntelen paljonkin.
Soittolistoilta löytyy mm. Chisua, Happoradioo, Uniklubia, Eppu Normaalia, Behmiä, Sannia, Evelinaa, Juha Tapioo, Vesala, Maija Vilkkumaata, Olavi Uusivirtaa, Jannika B:tä, Benjaminii, pehmoainoa, Kaija Koota, Vilma Alinaa, Neljää Ruusua, Haloo Helsinkiä…
Siis ihan hirveesti kuuntelen suomalaista ja suomenkielistä.
Ööäää voisin mainita lempparibiisin noilta artisteilta:
Chisu: Sama nainen
Happoradio: Che Guevara
Uniklubi: Rakkautta ja piikkilankaa
Eppu Normaali: Suolaista sadetta
BEHM: Frida
SANNI: Kesken
Evelina: Sireenit
Juha Tapio: Minä olen, sinä olet
Vesala: Aurinko
Maija Vilkkumaa: Viimeinen elämä
Olavi Uusivirta: On niin helppoo olla onnellinen
Jannika B: Sata vuotta (vain elämää biisi)
Benjamin: Juon sut pois
pehmoaino: haluun takas mun perhoset
Kaija Koo: Kuka sen opettaa
Vilma Alina: Rikollinen
Neljä Ruusua: Eutanasia
Haloo Helsinki: Maailman toisella puolen

Heh kirjoitin varmaan väärin jotkut nimet mut ei anneta sen haitata!
 
Ylös Pohja