Kannatan ehdottomasti kuukupin ostoa, jos vain on mahdollista käyttää. Kaikilla ei tietenkään ole ja ymmärrän sen hyvin :)Tänää alko ja yks tamponi oli jäljellä eli pitää kaivaa jostai 2,5e että selvii joten kuten loppu viikosta eikä mulla ole yhtään rahaa 😩
Toisaalta kuukuppi on kertaostoksena kallis, että jos sitä rahaa ei alun alkaenkaan ole, niin... :/Kannatan ehdottomasti kuukupin ostoa, jos vain on mahdollista käyttää. Kaikilla ei tietenkään ole ja ymmärrän sen hyvin :)
Jos ei oikeesti oo rahaa ja saa toimeentulotukea nii lääkkeet on ilmaset. Tai sillon ku on myönteinen toimeentulotukipäätös nii on myös maksusitoumus apteekkiin jollon ei tarvii ku vaan kelakortin mukaan. Koskien siis reseptilääkkeitä.Niin, mutta eihän jotkut lääkkeetkään ole ilmaset ja ihmisten on pakko saaha ne. En tiedä kai niihin rahaa saa mutta tuskin ne täysin ilmaset ainakaan on.
nii taidan tästä muuttaa skotlantiin prklJoo samaa mieltä että menkkasuojien pitäs olla ilmasia! Niihin uppoaa ihan vitusti rahaa... ja mä en pysty esimerkiks kuukuppia käyttämään, ku tuun sen takia tosi huonovointiseks ja mua alkaa sattumaan alavatsaan. Ja kun ei oo muuta vaihtoehtoa ku ostaa niitä suojia niin.......kyllä menee rahaa...
Onko siellä ilmaisia menkkasuojia? D:nii taidan tästä muuttaa skotlantiin prkl
Niin munkin mielestä! Ihan epäreilua, että tytöt joutuu maksamaan pahimmillaan ihan sikana rahaa yksistä menkoista, jos kestääki kauemmin, on tosi runsaat ja kierto on lyhyt. Ja sit pojat ei joudu maksamaan mitään. Ja sit jos ei oikeesti oo hirveesti varaa ja joutuu valitsemaan ruuan ja siteiden/tamponien välillä. Mutta eihän sitä voi mennä esim. kouluun ilman mitään suojaa eli silloin on kyllä pakko valita se
on on :oOnko siellä ilmaisia menkkasuojia? D:
Oooo :oon on :o
Voi alkaa myös säästämään pienestäkin summasta sitä varten.Toisaalta kuukuppi on kertaostoksena kallis, että jos sitä rahaa ei alun alkaenkaan ole, niin... :/
sillon on yleensä mahdollista saada toimeentulotuen kautta maksusitoomus apteekkiin eli kela kattaa kaikki reseptilääkkeet. se ei kata terveyssiteitä, vaan kuuluu siihen perusosaan joka on miehillä ja naisilla sama. siteiden ym. käyttäminen pitäisi olla mahdollista kaikille oli varallisuus mikä tahansa. se on kuitenkin säännöllinen menoerä joka koskee lähes jokaista tyttöä/naista maailmassa eikä ole siksi verrattavissa suoraan lääkkeisiin.Niin, mutta eihän jotkut lääkkeetkään ole ilmaset ja ihmisten on pakko saaha ne. En tiedä kai niihin rahaa saa mutta tuskin ne täysin ilmaset ainakaan on.
kaikki ei pysty säästämään, tai sitten siihen säästämiseen menee kohtuuttoman paljon aikaa.Voi alkaa myös säästämään pienestäkin summasta sitä varten.
no joo tottahan tämäkinkaikki ei pysty säästämään, tai sitten siihen säästämiseen menee kohtuuttoman paljon aikaa.