Mikä ihme on .. ja … ero? (Tekstarit)

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
3,134
Siis ku ilmeisesti joku pisteiden määrä viestin perässä meinaa jotain tai kuuluu jotenkin viestintään. Niin mietin sitä että ku jotku laittaa viestin perään kaksi pistettä ja jotku kolme niin miten te sen tulkitsette? Onko niillä joku ero? Ku ite monesti laitan kolme pistettä ihan vain siksi, koska viittaan siihen että ajatuksia on loputtomiin enkä haluais kirjoittaa pitkää viestiä.
Ja sitten jos joku laittaa viestin perään yhden pisteen niin se on joillekin vittuilua. Onko se yleisesti näin?

irwikissa

Puff-lohikäärme
Reaktioarvo
5,782
Ite käytän sitä joskus "sarkastisesti" tyylillä: 'onpa kiva...'
Tai jos luettelen jotain 'se oli sininen, punainen keltainen... monen värinen!'

Ja tiiän yhen joka käyttää kahta pistettä yhden sijasta koska se näyttää kivemmalta (?)
Mulla se taas joskus tulee vahingossa jos kirjotan väärin toki on silläkin varmaan sarkastiset tarkoituksensa...

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Reaktioarvo
6,563
Siis kyl niissä on joku ero tavallaan et millä sävyllä mää ite ainaski luen ne mut ite käytän ylleesä kolomea pistettä jos siltä tuntuu :'D

auringon_lasku

tyhjäntoimittaja
Reaktioarvo
308
en muista ja jaksa käyttää pisteitä aina, mutta jos niin yhtä tai kolmea juuri sillä tavalla, että "kirjoitus jatkuisi mutta en jatka" -tyyliin.
en ymmärrätäisi miksi joku käyttäisi kahta.

jos kirjoitan lyhyen vastauksen niinkuin yhden sanan ja sen perään yhden pisteen niin se on joko tahallisen virallinen vastaus, vittuilua, suuttumisen merkki tai kaikkia yhtäaikaan.

azgeda

Asiantuntija
Reaktioarvo
746
"..." on itelle semmonen, että ajatukset vois vielä jatkuu tai oon esim. harmissaan (esim. "voi ei..." < vähän semmonen alakulosen ja empaattisen kuulonen, kun pelkkä "voi ei").
".." on...no oon aiemmin nähny erään henkilön käyttävän tuota lauseen lopussa ja tuli semmonen olo, että se ois joko vittuuntunu tai pettyny :D

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Reaktioarvo
2,931
Ööm ite ainaki käytän .. ja ... Ihan samalla tavalla. Tai vaikka .... Tai enemmänkin pisteitä. Spämmään niitä ihan miten sattuu, ei mulle ainakaan kai oo mitään merkitystä.

hillasuo

Asiantuntija
Reaktioarvo
1,027
.. on semmonen mitä käytän jos on vähänki sarkasmia ja ... en käytä

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Reaktioarvo
1,689
käytän niitä oikeestaan samalla tavalla. enemmän tuota "..." mutta joskus ".." näyttää kivemmalta :D en sitten tiiä onko niillä joku suurikin ero

Xanor

Asiantuntija
Reaktioarvo
886
Niin mäkin ennen ajattelin…
Kunnes kaverit sitte alko vittuilemaan, ei siis mulle vaan toiselle kaverille asiasta.
Olen itse alkanut käyttämään viime aikoina... nuorempana en tietty tykänny käyttää, koska oli pakko kirjoittaa kuin äidinkielenopettaja. Mutta nykyään en enään välitä. Kielellä on kiva hassutella ja leikitellä... Ei se oo nii vakavaa jos nettiin ja hyville kavereille näin kirjoittaa 😁

Xanor

Asiantuntija
Reaktioarvo
886
Mutta en osaa sanoa mikä ero on kahdella ja kolmella pisteellä...

Ylös Pohja