Keho Mikä lasketaan lihavaksi?

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
33,864
Reaktioarvo
2,892
Mietin tässä vain että olenko itse lihava vai pelkästään ylipainoinen? Veikkaisin itse pelkästään ylipainoista mutta en sitten tiedä. Tuli vaan mieleen kun uutisissa tuli tuo juttu jostain että "lihavuutta on liikaa ja blaablaablaa"
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,756

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
33,864
Reaktioarvo
2,892
Juu no mä en muista mun painoa :D ei meillä taida olla vaakaakaan tiedän ainoastaan mun pituuden ni paha mennä laskemaa
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,134
Reaktioarvo
1,171
Painoindeksi 30 ja yli. Vyötärölihavuuteen on myös omat mittansa, miehillä yli 100 cm ja naisilla 90 cm.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
33,864
Reaktioarvo
2,892
Painoindeksi 30 ja yli. Vyötärölihavuuteen on myös omat mittansa, miehillä yli 100 cm ja naisilla 90 cm.
Vaikea sanoa kun tosiaan en painoindeksiäni voi laskea kun ei ole vaakaa. Mutta en ainakaan muista että mulla olis noin korkea painoindeksi ollut aiemmin mutta en tiiä, en muista. Samoin vyötäröäni en mittaa koskaan :D ehkä pitää vaan hyväksyä että mua ei kiinnosta mitkään lukemat mutta ulkonäköni puolesta oon joillekin läski ja joillekin en. Esim mun veli sanoo etten oo sen mielestä varsinaisesti kovin lihava, vaan vähän tai jotain. Sitten taas jotkut on silleen "hyi mikä läski" että mielipiteitä on kai monia. En mä semmonen kauheen iso oo mutta selvästi pulskempi kuin normaalipainoiset.
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,134
Reaktioarvo
1,171
Vaikea sanoa kun tosiaan en painoindeksiäni voi laskea kun ei ole vaakaa. Mutta en ainakaan muista että mulla olis noin korkea painoindeksi ollut aiemmin mutta en tiiä, en muista. Samoin vyötäröäni en mittaa koskaan :D ehkä pitää vaan hyväksyä että mua ei kiinnosta mitkään lukemat mutta ulkonäköni puolesta oon joillekin läski ja joillekin en. Esim mun veli sanoo etten oo sen mielestä varsinaisesti kovin lihava, vaan vähän tai jotain. Sitten taas jotkut on silleen "hyi mikä läski" että mielipiteitä on kai monia. En mä semmonen kauheen iso oo mutta selvästi pulskempi kuin normaalipainoiset.
No jos asia aiheuttaa huolta niin tuo vyötärönympärys on yksinkertainen ja hyvä tapa selvittää onko aihetta huoleen, mutta jos asia ei vaivaa niin eipä siinä sitten mitään.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
33,864
Reaktioarvo
2,892
No jos asia aiheuttaa huolta niin tuo vyötärönympärys on yksinkertainen ja hyvä tapa selvittää onko aihetta huoleen, mutta jos asia ei vaivaa niin eipä siinä sitten mitään.
Vaivaa ehkä lähinnä muiden asenne. Ei niinkään oma ulkonäkö tai terveyskään niin paljon, mutta asiasta kuuleminen vituttaa, kun mun mielestä taas tässä ei ole mitään vikaa mutta monen mielestä on ja siitä jaksetaan jauhaa maailman tappiin asti. Toki ymmärrän mahdolliset terveysjutut mutta eipä ne niin häiritse mua, sitä paitsi oon ollu about koko elämäni ylipainoinen niin oon tottunut tähän. Se jatkuva haukkuminen vaan vituttaa
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Jos sua itseäsi ei vaivaa niin en mä sitten potisi yhtään mitään huolta asiasta. Jos nyt oikeasti ois terveydelle haittaa niin varmaan terveydenhuollossa ois asiaan puututtu, joten sinuna vaan eläisin elämää välittämättä muiden sanomisista, koska lievä ylipaino ei tosiaan oo mikään terveydelle haitallinen juttu. Jos haluut varmistuksen asiasta niin vaa'an voit toki hankkia mutta jos ei terveyden kanssa oo ongelmaa niin sitten ei tosiaan tarvitse. Tärkeintä että vaan koet itse et on hyvä olla kehossasi <3
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
33,864
Reaktioarvo
2,892
Jos sua itseäsi ei vaivaa niin en mä sitten potisi yhtään mitään huolta asiasta. Jos nyt oikeasti ois terveydelle haittaa niin varmaan terveydenhuollossa ois asiaan puututtu, joten sinuna vaan eläisin elämää välittämättä muiden sanomisista, koska lievä ylipaino ei tosiaan oo mikään terveydelle haitallinen juttu. Jos haluut varmistuksen asiasta niin vaa'an voit toki hankkia mutta jos ei terveyden kanssa oo ongelmaa niin sitten ei tosiaan tarvitse. Tärkeintä että vaan koet itse et on hyvä olla kehossasi <3
Kiitti <3 tosin terveydenhuollossa on periaatteessa puututtu ainakin joskus mulle sanottiin että mun kannattais liikkuu enemmän ja tällee. Jossain vaiheessa oli kolesteroli vissiin koholla yms. Mutta en mä oo koskaan kyllä siitä huolimatta tehny sille asialle erityisesti mitään. Välillä oon käyny useemmin lenkillä ja välillä harvemmin. Että juu, muistan viel ku se joku saarnas mulle puhelimessa siitä kolesterolista jotain. Mutta asia jäi siihen ja enpä edelleenkään kovin paljon liiku. Mutta tuskin se siltikään on kauhean vaarallista. En mä tiedä. Ahdistaa vaan tollaset uutiset kun tuntuu että mua kritisoidaan niissä eikä mulla oo mitään motii pudottaa painoo lmao
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
33,864
Reaktioarvo
2,892
Sitä paitsi ongelma on mulla myös liikkumisessa se että kovin kylmällä ilmalla en pysty käydä lenkillä tai mun limaoireet riistäytyy käsistä täysin. Mutta en mä täällä sisälläkään osaa liikkua..
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
861
Reaktioarvo
1,563
Itse en luota painoindeksiin ollenkaan. Varmasti siksi koska olen treenannut kauan ja lihakseni ovat kasvaneet joten aina painoindeksini näyttää minun olevan paljon ylipainoinen vaikka lääkärit yms ovat huomanneet että hyvässä kunnossa olen vaikka paino näyttäisi mitä. On minulla kropassa ylimääräistäkin paljon mutta enpä ole välittänyt. Liikun ja harrastan liikuntaa edelleen raskauden aikana ja paino vain nousee senkin myötä mutta en ole jaksanut murehtia.

Muistan aikoinaan painoin 60kg ja silloin muka olin normaalipainoinen indeksin mukaan, voi jeesus olin alipainoinen ja mitään lihasta ei näkynyt kehossa. Se oli sairasta. Sitten kun aloin treenaamaan, syömään enemmän painoni nousi 70kg ja sitten olinkin ylipainoinen vaikka siinä vaiheessa tunsin että nyt on kehon hyvä olla. Joten se painoindeksi ei kerro mitään vaan se miltä susta tuntuu.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
33,864
Reaktioarvo
2,892
Itse en luota painoindeksiin ollenkaan. Varmasti siksi koska olen treenannut kauan ja lihakseni ovat kasvaneet joten aina painoindeksini näyttää minun olevan paljon ylipainoinen vaikka lääkärit yms ovat huomanneet että hyvässä kunnossa olen vaikka paino näyttäisi mitä. On minulla kropassa ylimääräistäkin paljon mutta enpä ole välittänyt. Liikun ja harrastan liikuntaa edelleen raskauden aikana ja paino vain nousee senkin myötä mutta en ole jaksanut murehtia.

Muistan aikoinaan painoin 60kg ja silloin muka olin normaalipainoinen indeksin mukaan, voi jeesus olin alipainoinen ja mitään lihasta ei näkynyt kehossa. Se oli sairasta. Sitten kun aloin treenaamaan, syömään enemmän painoni nousi 70kg ja sitten olinkin ylipainoinen vaikka siinä vaiheessa tunsin että nyt on kehon hyvä olla. Joten se painoindeksi ei kerro mitään vaan se miltä susta tuntuu.
Hmm, totta. Mutta kyllä musta huomaa että mulla on läskiä iha selvästi, eikä mulla oo lihasta kyllä varmasti koskaan ollut mutta läskiä on. En vaan tiedä kun kaikki aina puhuu tuosta että miltä kehossa tuntuu mutta mulla on aina tuntunut ihan hyvältä tai iha perus vaikka oon aina ollu vähän läski. Tai en ainakaan huomaa mitään ihmeellistä. Ellei nää astman oireet johu siit
 

Lukutoukka_05_

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,066
Reaktioarvo
997
Sitä paitsi ongelma on mulla myös liikkumisessa se että kovin kylmällä ilmalla en pysty käydä lenkillä tai mun limaoireet riistäytyy käsistä täysin. Mutta en mä täällä sisälläkään osaa liikkua..
vedät jonkun treenin sisällä. youtubesta löytyy varmasti jotain treeni vinkki videoita
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
33,864
Reaktioarvo
2,892
vedät jonkun treenin sisällä. youtubesta löytyy varmasti jotain treeni vinkki videoita
Kuten sanoin en osaa. Kyse ei oo siitä etten tietäisi että voi vetää treenin sisällä tai jumpata tai mitä tahansa mutta en vaan osaa. Kävelylenkit on ainut liikunnanmuoto johon pystyn. Sitä paitsi en oo nytkää päässy suihkuun varmaan viikkoon ni mitä veikkaat että saanko aikaseks mitään muutakaan, no en. En pysty tehdä mitään tommosta mihin en oo tottunu, kävelylenkit on ainut liikunta mitä pystyn harrastaa ja mitä osaan.
 

Lukutoukka_05_

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,066
Reaktioarvo
997
Kuten sanoin en osaa. Kyse ei oo siitä etten tietäisi että voi vetää treenin sisällä tai jumpata tai mitä tahansa mutta en vaan osaa. Kävelylenkit on ainut liikunnanmuoto johon pystyn. Sitä paitsi en oo nytkää päässy suihkuun varmaan viikkoon ni mitä veikkaat että saanko aikaseks mitään muutakaan, no en. En pysty tehdä mitään tommosta mihin en oo tottunu, kävelylenkit on ainut liikunta mitä pystyn harrastaa ja mitä osaan.
Auttaisko se jos pikkuhiljaa rupeis tekemään ja ihan vähän kerralla? Vaikka että kerran päivässä hyppisi 10 x hyppyä tms
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,134
Reaktioarvo
1,171
Hmm, totta. Mutta kyllä musta huomaa että mulla on läskiä iha selvästi, eikä mulla oo lihasta kyllä varmasti koskaan ollut mutta läskiä on. En vaan tiedä kun kaikki aina puhuu tuosta että miltä kehossa tuntuu mutta mulla on aina tuntunut ihan hyvältä tai iha perus vaikka oon aina ollu vähän läski. Tai en ainakaan huomaa mitään ihmeellistä. Ellei nää astman oireet johu siit
En ole koskaan ymmärtänyt tuota, että pitäisi tuntemuksien perusteella pelkästään tehdä päätöksiä. Jos on selvästi ylipainoa, niin ei se ole tervettä vaikka tunne kehossa on toistaiseksi ihan hyvä. Eihän tupakanpolttokaan ole tervettä, vaikka keuhkosyöpää ei vielä ole.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
33,864
Reaktioarvo
2,892
En ole koskaan ymmärtänyt tuota, että pitäisi tuntemuksien perusteella pelkästään tehdä päätöksiä. Jos on selvästi ylipainoa, niin ei se ole tervettä vaikka tunne kehossa on toistaiseksi ihan hyvä. Eihän tupakanpolttokaan ole tervettä, vaikka keuhkosyöpää ei vielä ole.
Jaa. No mä en lähde laihduttamaan koska se on pelkästään huonoks mulle mut tuntien

Se on sitten voi voi. Mut mulle ei tarvitse koko ajan jankata siitä miten tää on epäterveellistä
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
861
Reaktioarvo
1,563
En ole koskaan ymmärtänyt tuota, että pitäisi tuntemuksien perusteella pelkästään tehdä päätöksiä. Jos on selvästi ylipainoa, niin ei se ole tervettä vaikka tunne kehossa on toistaiseksi ihan hyvä. Eihän tupakanpolttokaan ole tervettä, vaikka keuhkosyöpää ei vielä ole.
Nyt kannattaa muistaa se kuinka paljon sitä ylipainoa on. Ihminen voi olla sujut sen kanssa jos ylipainoa on 5-15kg. Itse en koe että se olisi mitenkään hengenvaarallista. Vakavaksi ylipainoksi itse ajattelisin sellaiset tilanteet jossa ihmisen kunto on selvästikin heikentynyt, ei pysty kävelemään pitkiä matkoja tai lyhyitäkään ilman että hengästyy, sinulla todetaan diabetes lihavuuden takia tai muu asia mikä selvästikin vaikuttaa elämän laatuun.
Se on totta että ylipainoon ei kuitenkaan ketään kannusteta.
Joskus sitten taustalla ovat mielenterveysongelmat, lääkkeet yms mitkä johtavat ylipainoon mutta sitäkään ei tarvitse hävetä jos sitä painoa tulee. Se ei kuitenkaan ole vielä hengenvaarallista. Ihminen voi olla terve ja onnellinen vaikka ylipainoa olisikin. Jos minut näkisit kadulla, ajattelisit ihan varmasti että olen ihan terve nuori nainen vaikka ylipainoa löytyykin yli 10kg (huom lihasmassa lisää painoa samalla).
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,134
Reaktioarvo
1,171
Nyt kannattaa muistaa se kuinka paljon sitä ylipainoa on. Ihminen voi olla sujut sen kanssa jos ylipainoa on 5-15kg. Itse en koe että se olisi mitenkään hengenvaarallista. Vakavaksi ylipainoksi itse ajattelisin sellaiset tilanteet jossa ihmisen kunto on selvästikin heikentynyt, ei pysty kävelemään pitkiä matkoja tai lyhyitäkään ilman että hengästyy, sinulla todetaan diabetes lihavuuden takia tai muu asia mikä selvästikin vaikuttaa elämän laatuun.
Se on totta että ylipainoon ei kuitenkaan ketään kannusteta.
Joskus sitten taustalla ovat mielenterveysongelmat, lääkkeet yms mitkä johtavat ylipainoon mutta sitäkään ei tarvitse hävetä jos sitä painoa tulee. Se ei kuitenkaan ole vielä hengenvaarallista. Ihminen voi olla terve ja onnellinen vaikka ylipainoa olisikin. Jos minut näkisit kadulla, ajattelisit ihan varmasti että olen ihan terve nuori nainen vaikka ylipainoa löytyykin yli 10kg (huom lihasmassa lisää painoa samalla).
Varsinkin lyhyelle ja rakenteeltaan sirolle 10 kg ylipaino saattaa aiheuttaa jo merkittävää haittaa. Toisaalta itsekin olen pitkä, en mitenkään sirorakenteinen ja mielestäni hyvässä painossa, ja jos minulla olisi 10 kg ylipainoa, niin painaisin 25 kg enemmän kuin nyt. Se olisi selvästi liikaa. Jos ylipainoa olisi 15 kg, se olisi painoindeksin mukaan jo merkittävää ylipainoa (bmi 30). Myöskään ollessani sm-tason kilpaurheilija en ollut ylipainon puolella, vaikka minulla oli myös ns. ylimääräistä eikä pelkkää lihasta.

Painoindeksin normaalin painon vaihteluväli on kuitenkin jo valmiiksi iso, ja vielä kun yhdistää siihen vyötärönympäryksen mittaamisen, niin saa omasta tilastaan erittäin pätevän arvion. Eikä ylipainon tarvitse olla hengenvaarallisella tasolla kun siihen puututaan, vaan parempi nimenomaan olisi tiedostaa tilanne varhaisessa vaiheessa kun muutokset on helpompi tehdä. Onnellisuudesta tai ylipainon mahdollisista syistä tässä puolestaan ei ollut kyse. Ainoastaan siitä, että tämänhetkinen olotila ei välttämättä tarkoita, että haitallista ylipainoa ei olisi.

Jaa. No mä en lähde laihduttamaan koska se on pelkästään huonoks mulle mut tuntien

Se on sitten voi voi. Mut mulle ei tarvitse koko ajan jankata siitä miten tää on epäterveellistä
Sen voit vapaasti valita.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
33,864
Reaktioarvo
2,892
Varsinkin lyhyelle ja rakenteeltaan sirolle 10 kg ylipaino saattaa aiheuttaa jo merkittävää haittaa. Toisaalta itsekin olen pitkä, en mitenkään sirorakenteinen ja mielestäni hyvässä painossa, ja jos minulla olisi 10 kg ylipainoa, niin painaisin 25 kg enemmän kuin nyt. Se olisi selvästi liikaa. Jos ylipainoa olisi 15 kg, se olisi painoindeksin mukaan jo merkittävää ylipainoa (bmi 30). Myöskään ollessani sm-tason kilpaurheilija en ollut ylipainon puolella, vaikka minulla oli myös ns. ylimääräistä eikä pelkkää lihasta.

Painoindeksin normaalin painon vaihteluväli on kuitenkin jo valmiiksi iso, ja vielä kun yhdistää siihen vyötärönympäryksen mittaamisen, niin saa omasta tilastaan erittäin pätevän arvion. Eikä ylipainon tarvitse olla hengenvaarallisella tasolla kun siihen puututaan, vaan parempi nimenomaan olisi tiedostaa tilanne varhaisessa vaiheessa kun muutokset on helpompi tehdä. Onnellisuudesta tai ylipainon mahdollisista syistä tässä puolestaan ei ollut kyse. Ainoastaan siitä, että tämänhetkinen olotila ei välttämättä tarkoita, että haitallista ylipainoa ei olisi.


Sen voit vapaasti valita.
Se on hyvä että voin, mutta harmillista on se että siitä koko ajan pitää jauhaa mulle. Vaikka suurimmaksi osaksi ne kommentit tuleekin sellaisilta ihmisiltä jotka on muutenki täysiä idiootteja, jotain fuckboy-tyyppejä tai vastaavaa.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
33,864
Reaktioarvo
2,892
Hmm

Täytyy sanoa että pitää varmaan laittaa syömishäiriöliiton tili seurantaan instassa. Nimittäin saan siitä tosi paljon apua tähän itseinhoon. Etenkin kun nyt oon just alkanu jollain tasolla ajattelemaan useammin niin, että rakastan itseäni, mussa ei ole mitään vikaa ja mä kelpaan sellasena kun oon, niin ois kiva jos nyt en alkais obsessoimaa mun painosta taas.

Hassua miten joku uutinen voi triggeröidä tämmösen olon koska ihan tosissaan mulle tuli sellanen olo että "nyt mun täytyy laihduttaa koska suomalaiset on kuulemma liian lihavia"

Pistää todella miettimään. Onneksi on tuo ig-tili minkä postauksia lukiessa ei tarvitse koskaan pelätä että mua satutetaan kehoon liittyvillä puheilla. Kaikkialla muualla niitä satuttavia kommentteja kuulee kyllä

Silti mulla tuntuu edelleen olevan päässä se "liiku liiku liiku sun pitää liikkua enemmän" obsessio mutta en kuitenkaan käytännössä sitä toteuta, se ilmenee vaab häiritsevinä ajatuksina

Sitä paitsi oon mä tänäänkin kävellyt mutta hyvin lyhyen lenkin. Mutta teinpä ainakin jotain.

Mutta kun mun nimenomaan ei pitäis välittää siitä kuinka paljon liikun tai kytätä sitä tälleen, mutta sitten taas toisaalta... En tiiä.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
33,864
Reaktioarvo
2,892
Noi mainoksetkin vois heittää helvettiin. Koko ajan tulee toi "löydä kokonaisvaltaista tukea muutokseen lihavuudesta.fi" tai jotain paskaa voitteko oikeasti uskoa että ei vittu jaksa tota koko ajan
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Älä koskaan katso painoindeksiä, se on vahingollinen!! Se ei kerro mitään lihavuudesta. Mä olen painoindeksin mukaan reilusti ylipainoinen ja no tossa kuva musta viime viikolla ja voit itse siitä päätellä olenko reilusti ylipainoinen... ehkä tärkeämpi indicator on peili ja lihavuus on liika kertynyttä läskiä jonka kyllä näkee jos sitä on kertynyt. Jonkun verran rasvaa on myös terveellistä, kuhan ei sisäelimien ympärille kerry. Toinen indicator on se että riittääkö kunto 🙂 PXL_20220108_204403480.jpg
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
33,864
Reaktioarvo
2,892
Älä koskaan katso painoindeksiä, se on vahingollinen!! Se ei kerro mitään lihavuudesta. Mä olen painoindeksin mukaan reilusti ylipainoinen ja no tossa kuva musta viime viikolla ja voit itse siitä päätellä olenko reilusti ylipainoinen... ehkä tärkeämpi indicator on peili ja lihavuus on liika kertynyttä läskiä jonka kyllä näkee jos sitä on kertynyt. Jonkun verran rasvaa on myös terveellistä, kuhan ei sisäelimien ympärille kerry. Toinen indicator on se että riittääkö kunto 🙂 katso liitettä 4136
No sitä minäkin että muistelen kuulleeni painoindeksistä että se on täyttä paskaa :D siihen ei siis kannata luottaa, mutta terveydenhuollossa ne sitä taitaa käyttää vieläkin. Tosin kyllä mä ite nään just sen että mä oon pulskempi kuin moni muu mutta sitten taas en siitä ihan lihavimmasta päästä. Ei tää nyt vaan pientä ylimäärästä oo vaan kyllä mä oon ihan oikeasti läskimpi kuin se niin sanottu normaali mutta tuskin mä nyt mitään sataa kiloa painan, tai ainakaan en usko vaikka en nyt vaa'alla oo käynytkään. Ennemminkin viimeksi se lukema on ollu 80jotain, tosin siitäkin on aikaa jo. Että en mä mikään laiha ole mutta en mä mikään todella iso oo myöskään. Mutta kuitenkin enemmän kuin vain vähän pulska. Siitä en tiedä kertyykö sisäelimien ympärille rasvaa, mistäs minä sen tietäisin D: toisaalta oon aina ollu tän näkönen niin mä oon ihan tottunut enkä osaa kuvitella miltä näyttäisin laihana, varmaan ihan oudolta.
Ja eipä mulla kuntokaan varmaan mikään paras oo..
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
33,864
Reaktioarvo
2,892
No just. Vihaan youtubee ja niitä kommenttei siellä. En pysty elää näiden asioiden kaa.

Tai no sinänsä ihan sama. On vaa raskasta kuunnella koko ajan tota samaa. Missään ei pysty olla rauhassa ihmisiltä, ei netissä eikä missään muuallakaan. Miks kaikki koko ajan haluu vartavasten satuttaa? Tiedän että näitä kommentteja pitää vaan tottua kuulemaan mutta mulle tulee oikeasti sietämätön olo. On ihan mahdotonta hyväksyä itsensä tässä maailmassa. Tai sit se menee vaan sellasta vuoristorataa tyyliin "rakastan itteeni vihaan itteeni rakastan itteeni vihaan itteeni"
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
33,864
Reaktioarvo
2,892
Musta ainakin tuntuu että mulla pomppii ylös alas toi olo. Ensin voin hyvin ja ajattelen että oon ihan riittävä omana itsenäni. Sitten taas jotain tapahtuu ja koko itsetunto menee huonoks. Sitten taas hetken ajan hyväksyn itteeni ja sit taas hetken aikaa en.

Ja kun tää koskee niin montaa asiaa. Ulkonäköä ja painoa ensinnäkin mutta myös ihan kaikkea muuta mitä mussa on. Ja aina jos tulee joku hyväntekeväisyysjuttu nii mun eka ajatus on että oon maailman paskin ihminen ku en oo tehny mitään oikein enkä tee tarpeeks hyvää. Et oon liian itsekäs.

Haluisin vaan olla sellanen ku muut kun ei niillä oo tämmöstä
 
Ylös Pohja