Ruoka mikä on teidän luotto leipomus? semmonen jota leivotte tosi usein

Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
176
Reaktioarvo
181
tässä tosiaan keksien resepti

suklaahippukeksit:
200g voita
1 ½ dl fariinisokeria
1 ½ dl sokeria
1 ½ tl vanilliinisokeria
1 muna
5 ½ dl vehnäjauhoja
2 tl leivinjauhetta
½ tl suolaa
200g suklaata

> sulata voi ja sekoita sokerit (kaikki kolme) siihen
> anna jäähtyä hetken ja lisää muna
> sekoita kuivat aineet
> yhdistä taikina ja jauhoseos
> pilko suklaa hipuiksi ja sekoita taikinaan
> paista uunissa 175°C 8-10 min
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
En leivo hirveän usein, mutta mm. lätyt, pannukakku, keksit, muffinssit sekä suolaiset ja makeat piirakat on sellaisia, joita teen toisinaan. Pyrin leipomaan pääosin vegaanisesti. Vuodenaikojen vaihdellessa on kiva tehdä esim. sieni-, omena-, raparperi- tai mustikkapiirakkaa. Kekseistä tykkään esim. kaurakekseistä, haarukkaleivistä ja suklaahippukekseistä. Tää resepti on yksi mieluisista: https://www.kamomillankonditoria.com/2012/12/kardemumma-suklaakeksit.html?m=1 Voin muutenkin suositella ton Kamomillan konditorian reseptejä :)
 

titi-uuh

"jee"
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
237
Reaktioarvo
401
Oon suolasen ystävä. Mun bravuuri ja lempiruoka on tämmönen ranskalainen juurespiiras, johon tulee vuohenjuustoa 😍

 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Teen chocochip cookieita aika usein kun helppo.
Mulla on myös luotto peanut butter caramel Brownie resepti joka on kyllä aika monivaiheinen etten jaksa usein tehdä.
Sitten Persut täytekakut onnistuu unissaankin ja niitä teen aika usein jos on vaan aihetta juhlaan.
Töissä tulee usein tehtyä Apple crumple, bread and butter pudding tai banana cake ylijäämistä, mutta näistä en itse välitä niin paljon, mutta potilaat syö! Tai no Bresd pudding on hyvää jos en laita rusinoita
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Mutakakku ja suklaahippukeksit täälläkin. Taidan lisätä vakkarilistalle myös makeankirpeät sitruunabrowniet, joita kokeilin viime viikolla. Kaikissa suomenkielisissä ohjeissa on kondensoitua maitoa, joka on minusta vähän turha ainesosa kun perusaineillakin pärjää hyvin.

Käytin sen sijaan tätä reseptiä ja muunsin amerikkalaiset mitat metrisysteemin mitoiksi: https://thedomesticrebel.com/2016/04/12/fudgy-lemon-brownies/
 
Ylös Pohja