Syvälliset Mikä on teitin suurin ja hartain unelma?

Nairne

Shagger
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
162
Reaktioarvo
293
Voi olla realistinen tai epärealistinen.

Itselläni on rakentaa unelmien omakotitalo kauniille maaseudulle, missä luonto on lähellä, ja saisin nauttia upeista auringonlaskuista ja iltakävelyistä lämpimässä Suomen kesässä. Elellä siellä rauhallista elämää :)
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,137
Reaktioarvo
1,171
Päästää lopulta irti (lähes) kaikista unelmista, toiveista ja odotuksista. Vain elää ja kuolla.
 

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Mennä vaihto-oppilaaksi tänä vuonna ja saada se kunnialla läpi.

Ei kiinnosta mikään muu.
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Ostaa miehen kanssa sopivan kokoinen talo sellaiselta paikalta, mikä olisi maaseutumaista, mutta kuitenkin siitä pääsisi esim. bussilla suht usein ja suht nopeasti kaupunkiin. Olohuone, makuuparvi, keittiö ja molemmille omat huoneet missä saisi sotkea ja tehdä omia juttuja rauhassa silloin kun tahtoo. Talossa olisi leivinuuni, puulla lämmitettävä pihasauna ja ihan unelmatilanteessa se olis vielä järven rannalla. Lisäksi olis joku ulkorakennus, johon saisi työhuoneita. Pihassa olis marjapensaita, omenapuita ja kasvimaa, sekä ehkä kanoja. Kissoille saisi rajattua jonkun ulkoilutarhan, jotta ne ei pääsisi esim. juoksemaan auton alle, mutta sais kuitenkin seikkailla luonnossa.

Talossa vois olla myös erillinen siipi tai piharakennus, jossa olis pieni asunto, johon voisin ottaa äitin asumaan sitten joskus kun se ei enää pärjää yksin kotona.

Pystyisin elättämään itseni taiteella niin ettei tarvis liikaa miettiä rahaa, lähistöllä asuis sen verran kavereita, että niitä vois nähdä säännöllisesti, ja muutenkin elämä olis sellaista mukavaa, tasaista ja suhteellisen omavaraista.

Ei nyt ihan mahdoton unelma, paitsi ehkä tuo itsensä elättäminen taiteella :D
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
parantua mun fyysisistä ja psyykkisistä sairauksista, tai edes oppia elämään niiden kanssa. samaa toivon mun miehelle ja muulle perheelle. toivon lukevani ammatin josta nautin ja jolla elättää itsensä. toivon että saisin oman kodin, oli se sitten miten pieni tai vaatimaton tahansa. ja pieni oma piha. toivon pääseväni matkustelemaan maailmalla, haluan oppia ja nähdä erilaisia kulttuureja. haluaisin olla tyytyväinen itseeni ja tehdä rauhan menneisyyteni kanssa. joskus haluaisin myös lapsen.
 

titi-uuh

"jee"
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
237
Reaktioarvo
401
Että saisin leikkiä joka päivä mun ihanilla leikkikaluilla; olla luova ja saada siitä rahaa elämiseen.
Että voisin elää sellaisessa hengen runsaudessa, että mun kupista vuotaisi yli muillekin.
Että osaisin olla oma itseni. Hyväksyä itseni. Antaa mun oman itsen myös muille. Luottaa, että se on aina kyllin hyvä. Tää on tärkein.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Että löytäisin jonkun, jonka kanssa eläisin onnellisena, jakaisin ilot ja surut ja voisin olla oma itseni ilman, että tarvitsisi esittää yhtään mitään. Haluaisin myös tulevaisuudessa lapsia ja työn, joka ei olisi ahdistavaa pakkopullaa ja haluaisin muuttaa ulkomaille. Tärkeintä olisi vaan löytää paikka maailmassa ja olla onnellinen
 
Liittynyt
7.3.2021
Viestejä
7
Reaktioarvo
4
Ihan vain matkusteleminen. En haaveile mistään maailmanympärysmatkasta, mutta haluaisin asua eri puolilla maailmaa pidempiä aikoja ja vaihtaa asuinpaikkaa aina kun edellinen alkaa käydä tylsäksi.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Haluan tehdä mielekästä työtä josta tienaa sen verran ettei tarvitse kamalasti budjetoida elämää ja olisi varaa säästää että voisin matkustella Suomen (äiti ja ystävät) ja Englannin (koti) väliä säännöllisesti ja sen lisäksi lentää lämpimään talven keskellä lomalle. Haluaisin ostaa miehen kanssa bungalowin maaseudulta kaupungin läheisyydestä.

Olen opiskelemassa sellaiseen ammattiin joka mahdollistaa tämän. Olen psykoterapia opinnoissa ja alkanut näkemään asiakkaita. Musta tuntuu että tämä on se oikea ammatti mulle, ja toivon että tulevaisuudessa voin opintojen ohella myös tehdä tutkimusta ja käydä kouluttamassa psykiatrisia sairaanhoitajia maissa joissa mielenterveys hoito on lapsen kengissä, kuten esimerkiksi monet Afrikan maat. tein harjoittelijakson Ghanassa psykiatrisessa sairaalassa ja Siellä ei terapeuttista hoitoa juuri ole. Määrätään vain lääkeitä. Olen varma että he voisivat hyötyä joistain esimerkiksi kognitiivisen käyttäytymis terapian tekniikoista joita voisivat opettaa potilaille esimerkiksi isommassa ryhmässä niin että se on mahdollista.

Musta tuntuu että tää kaikki voisi hyvinkin olla mahdollista kun vaan opiskelen ja työskentelen ahkerasti. Tosin maisteri tutkinto ja työt samanaikaisesti ovat oikeasti polttamasta mut burnouttiin että toivotaan että pystyn puskea vielä pari vuotta eteen päin. En saa minkäänlaista rahallista tukea opintoihin, joten mun on pakko työskennellä.
 

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
Itse toivon vain, että voisin olla kokonaan oma itseni välittämättä muista ja muiden mielipiteistä... Olen opetellut tätä jo kauan ja päässytkin alkuun, mutta siihen vaikuttaa vahvasti vielä kotona asuminen ja uskonnollinen elämäntapa sekä yläasteen ajat..
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
haluisin elää ns. rauhassa, eli ei ois enää asioita mitä pitäs käydä läpi uudestaan ja uudestaan ja käsitellä loppuun. haluisin sellasen työn, josta pidän ja jolla eläis ihan mukavasti. tällä hetkellä mietin tosi paljon tubettajan uraa ja se ois kyl honestly mun unelma. sit voisin tehdä sen ohella vaikka jotain pieniä töitä, esim. tekisin joskus tilaustyönä tauluja. ja tekisin ainaki sen verran rahaa, et voisin vaikka joka vuos käydä japanissa ja viipyä kuukauden tai kaksi.

uskaltaisin olla just sellanen ku oon ja tehä mitä haluan, kirjaimellisesti. uskon, et oon halfway there mut viel on paljon tekemistä tän eteen.
haluisin myös olla vielä parempi versio itestäni muutenki.
yks unelma ois myös se, että harjottelisin jo osaamiani kieliä ja hioisin niitä ns loppuun asti - eli osaisin puhuu kaikkia saman tasosesti.

haluisin mennä naimisii mun hanin kanssa. ;___; sit haluisin joskus hänen kanssa ostaa omakotitalon ja elellä siellä parasta elämäämme D: hmm. meil ois ehkä lemmikkejäki, varmaan pupuja - sit joskus kans koira ja siili mahdollisesti. D: sit siellä talossa olis mun kauneushuone, jossa ois kaikki mun meikit ja samalla studio videoiden kuvaamiseen. se ois ihanaa, jos saisin sinne ison barbie-nukketalon ja mulla asuis siellä monta barbieta D: luultavasti siinä samassa huoneessa pitäisin varmaan jonkinlaista pusheen-kokoelmaa. ja puhumattakaan siitä, että makkarissa ois ihan tarpeeks mun pehmoleluja. sitten siel ois myös ns. pelihuone eli siel ois molempien pöytäkoneet. ja samas huonees ois myös anime-/mangateemasii figuureita yms kamoja jossain vitriineissä ja silleen D: se ois tosi kivaa

uskon, että viel joskus kaikki tää toteutuu ;__;
 
Viimeksi muokattu:

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,845
Reaktioarvo
2,897
Et saisin olla timpan kaa D: tai no ainakin tällä hetkellä se on ainut asia mitä haluun ihan epätoivoisesti..
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Ei unelmistani varmaankaan suurin, mutta haluan löytää taiteilijana oman, persoonallisen suunnan, joka jää elämään taiteeni muodossa senkin jälkeen kun minusta aika jättää. :D

Haluan myös ehdottomasti kehittää autismikulttuuria omalta osaltani. Yksi siihen liittyvä haaveeni on auttaa muita kirjolaisia löytämään kyseinen kulttuuri, ja sitä teenkin jo.
 

Syksysydän

Löylykauha
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
797
Reaktioarvo
624
Paljon (tai ei mitenkää ylimaalisen paljo ees tartte olla mit sen verra ku tartten) rahaa, katto pään päällä, ei työtä tai semmonen joka ei veis aikaa nii paljoo tai ois nii mukava et sitä vois tehä
Huoh
 

Likka123

Uusi
Liittynyt
10.2.2021
Viestejä
56
Reaktioarvo
51
Haluun olla onnellinen. Haluun olla rentoutunu ja rakastettu. Saavuttaakseni nämä mä aattelin tehä asioit mitkä tekee mut onnelliseks: matkustelu, mielenkiintoinen työ (josta saa rahaa), terve parisuhde, lapset, koira, lomailu, käsityöt jne.
 

Mikael88

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
201
Reaktioarvo
247
Muuttaa toisella paikkakunnalle löytää työtä ja tyttöystävä seka kavereita tahtoisin lisää joihin olla aktiivisesti yhteydessä.:smile:
 

fundeeraaja

Asiantuntija
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
449
Reaktioarvo
464
Mä piirrän juuri sarjakuvaa siitä koska mun ajatus tulevaisuudesta on niin epäselvä. Ei juurikaan selkeytä mutta on hauskaa
 
Ylös Pohja