mamiya
Asiantuntija
- Reaktioarvo
- 1,692
jotka on siis huostaanotettu? poliisi korkeintaan ottaa kiinni jos polut sattumalta kohtaa, etsiminen on lähinnä vanhempien vastuulla. miten voi olla mahdollista Suomessa? jos lapsi on otettu huostaan niin eikö se ole valtion vastuulla pitää lapsi turvassa? miksi vanhempien hätää ei uskota vaan apua joutuu vaatimaan ja vaatimaan?
muistan kun itse olin hetken kiireellisesti sijoitettu ja karkasin, olin monta viikkoa kadoksissa. kävin sinä aikana jopa sosiaalivirkailijan luona hakemassa maksusitoomuksen ruokakauppaan sillä ehdolla että lupasin muutaman päivän sisällä palata sukulaisen huostaan. mutta se anto mun vaan palata ruokakassin kanssa kadulle koska minä lapsena halusin ja tein lupauksen mitä en pitänyt. jäin lopulta kiinni koska ihanat ystäväni sopivat mun kanssa tapaamisen ja olivat soittaneet poliisin paikalle. jälkikäteen oon ilonen että ne teki niin vaikka tuon jälkeen karkasin vielä uudestaan. mutta kukaan muu mua ei etsinyt kuin vanhemmat, ja ne oli ainoat jotka mut löysi. paitsi tuona yhtenä kertana.
tuollaisia tarinoita on ihan liikaa. ja ihan liikaa on aikuisia jotka hyväksikäyttää karanneen lapsen hätää, tarjoavat yösijaa, ruokaa, rahaa, päihteitä, mutta jollain ne pitää maksaa takasin. sairasta. kukaan ei pidä näistä nuorista huolta ja se suututtaa D=
muistan kun itse olin hetken kiireellisesti sijoitettu ja karkasin, olin monta viikkoa kadoksissa. kävin sinä aikana jopa sosiaalivirkailijan luona hakemassa maksusitoomuksen ruokakauppaan sillä ehdolla että lupasin muutaman päivän sisällä palata sukulaisen huostaan. mutta se anto mun vaan palata ruokakassin kanssa kadulle koska minä lapsena halusin ja tein lupauksen mitä en pitänyt. jäin lopulta kiinni koska ihanat ystäväni sopivat mun kanssa tapaamisen ja olivat soittaneet poliisin paikalle. jälkikäteen oon ilonen että ne teki niin vaikka tuon jälkeen karkasin vielä uudestaan. mutta kukaan muu mua ei etsinyt kuin vanhemmat, ja ne oli ainoat jotka mut löysi. paitsi tuona yhtenä kertana.
Mari kuoli vain 16-vuotiaana – kukaan ei etsinyt laitoksesta kadonnutta lasta
16-vuotiaan tyttärensä haudannut Taina kokee, että lastensuojelu petti lupauksensa.
www.iltalehti.fi
Anni, 17, karkasi kolmeksi viikoksi, veti huumeita ja päätyi salakuvatuksi seksivideolle – Miksei poliisi etsi kaikkia kadonneita lapsia?
Suomessa elää tuhansia lapsia, jotka saattavat kadota pitkäksikin aikaa ilman, että viranomaiset heitä aktiivisesti etsivät. Miten tämä on mahdollista?
www.iltalehti.fi
”Jengien juoksupoikia, huumemuuleja, seksityöhön...” Karanneita lapsia vaanivat aikuiset ovat kasvava ongelma
Kun nuori karkaa laitoksesta, hän tarttuu herkästi tuntemattoman auttavaan käteen – jopa vaaralliseen sellaiseen. Viranomaiset ovat huolissaan ”hatkanuorten” hyväksikäytöstä.
www.iltalehti.fi
tuollaisia tarinoita on ihan liikaa. ja ihan liikaa on aikuisia jotka hyväksikäyttää karanneen lapsen hätää, tarjoavat yösijaa, ruokaa, rahaa, päihteitä, mutta jollain ne pitää maksaa takasin. sairasta. kukaan ei pidä näistä nuorista huolta ja se suututtaa D=