Miksi kukaan ei käytä turvavyötä bussissa?

Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Aloin miettiä tätä tänään istuessani bussissa omalta kannaltani. Löysin kolme syytä:
  1. En muista.
  2. Bussissa ei aina ole turvavyötä, joka lisää myöskin ykköskohdan tapahtumista.
  3. En ole nähnyt juuri koskaan kenenkään käyttävän.
Hetken pohdittuani totesin, ettei mikään näistä estä juuri tällä hetkellä vyön käyttöä joten laitoin sen kiinni.
 

klovni

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
188
Reaktioarvo
129
Kun ei niitä yleensä ole, niin en muista laittaa. En edes muista tarkistaa, ku oon tottunut ettei kuitenkaan löydy.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
En yleensä edes muista koko asiaa enkä oo tottunut käyttämään ja lisäksi istun pitkän matkan busseissa monesti jotenkin jalat koukussa penkillä niin se turvavyö on epämukava
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Joskus pienenä ei busseissa ollut turvavöitä nii en käyttänyt, mutta sitten myöhemmin oon ollut vaan semmosissa busseissa, joissa on turvavyöt ja kaikki on käyttäneet niitä. Luulin et busseissa on nykyään pakko olla turvavyöt ja käyttää niitä. D:
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Joskus pienenä ei busseissa ollut turvavöitä nii en käyttänyt, mutta sitten myöhemmin oon ollut vaan semmosissa busseissa, joissa on turvavyöt ja kaikki on käyttäneet niitä. Luulin et busseissa on nykyään pakko olla turvavyöt ja käyttää niitä. D:
Se taitaa olla niin että jos bussissa on turvavyö, sitä on pakko käyttää. Bussissa ei tosin ole pakko olla asennettuna turvavöitä. Monet silti viis veisaa tosta laista.
 

Poistettukäyttäjänimi100

Eläinrakas heppahöpsö c:
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,465
Reaktioarvo
1,446
Kuljen muuten linkkarilla TO DEL LA harvoin, mutta jos kuljen, me mennään uimahalliin ja silloin mulla on reppu ja uimakamppeet ja ulkovaatteet niin ei huvita
A) että sitä vyönpaikkaa
B) siinä on niin ahdasta kun istuu jonku vieressä niin kyllä vähempiki ärsyttää
C) ei niissä edes aina oo sitä vyötä

Ja yleensä sitten ku mennään linkkarilla niin muistan mutta takasintullessa vituttaa koska on märkä tukka, vettä korvissa, märät sukat, naamaa kirvelee ja kauhea nälkä c:
 

fundeeraaja

Asiantuntija
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
449
Reaktioarvo
464
Mä pistän sit ku mennään vaikka Helsinkiin bussilla mut joskus perus kaupunkibusseina on semmosia pitkänmatkanbusseja ni en mä semmosissa ku ei tavallisissakaan busseissa oo turvavöitä
 

kuljeskelija

Matkalla
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
888
Reaktioarvo
861
Suurin osa busseista millä mä meen on niitä matalalattiabusseja joissa ei oo vöitä D:
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
Oon matkustanut sellaisissa busseissa missä niitä ei ole ollut ollenkaan, mutta jos on niin laitan. Käsittääkseni sakot rapsahtaa jos poliisi pysäyttää.
 
Ylös Pohja