Musiikki Miksihän mulle tulee tästä kappaleesta jollain tapaa nostalginen olo, vaikken muista kuulleeni tätä ikinä aiemmin?

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Sama homma, tuo tunne tulee tosi monien biisien kohdalla. Ja melkein jokainen niistä on julkaistu 00-luvulla, eli silloin kun on itse ollut lapsi. Liekö syynä joku samantyylinen soundi tms. jonka yhdistää alitajuntaisesti kaikkiin tuttuihin sen ajan biiseihin
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Ehkä se voi kuulostaa joltain toiselta samankaltaiselta nostalgiselta biisiltä, minkä olet joskus kuullut ja siksi sulle tulee nostalginen fiilis tuosta tai sitten olet kuullut oikeasti tuon biisin etkä vaan muista kuulleesi sitä.

Mulle monesti tulee tollasista äänimaailmoista ja tohon genreen kuuluvista kappaleista nostalginen fiilis, koska ne muistuttaa muita kuulemiani tuon genren nostalgisia biisejä, vaikken olisi ikinä kuullutkaan koko biisiä.
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,692
Reaktioarvo
1,625
Sama homma, tuo tunne tulee tosi monien biisien kohdalla. Ja melkein jokainen niistä on julkaistu 00-luvulla, eli silloin kun on itse ollut lapsi. Liekö syynä joku samantyylinen soundi tms. jonka yhdistää alitajuntaisesti kaikkiin tuttuihin sen ajan biiseihin
Hmm, voi olla. D: Vaikkakin... mulla ei kyllä ollut vielä 00-luvulla tapana kauheesti kuunnella musiikkia, tän tyylistä musiikkia varsinkaan. Mut en tiiä sit.
Voihan se toki olla, että oisin pienenä silti aina joskus ohimennen tullut kuulleeks tän genren musiikkia, vaikkapa radiossa, ja sillä tavalla se olis jotenkin "iskostunut mun alitajuntaan", ja siks nykyään tän tyyppisestä musiikista tulee helposti nostalginen olo. Tai eihän sekään _ihan_ mahdotonta ole, että olisin pienenä peräti tän nimenomaisenkin kuullut. Ei sitä ikinä tiedä. :-P
 
Ylös Pohja