Aihe vapaa Millä mielin vuoteen 2023?

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
926
Reaktioarvo
701
Hui, huomenna viimeinen päivä tätä vuotta. Senpä kunniaksi laitan teidät pohtimaan >:)

Mitä olet oppinut vuonna 2022?
Mitä viet vuoteen 2023?
Mitä puolestasi haluat jättää tähän vuoteen?
Ja jos olet tehnyt uuden_vuoden_lupauksia, niin mitä ne ovat?
On täysin ok myös olla lupaamatta mitään, itse ainakin saan joskus paineita jos lupailen liikoja D:

Isoin asia minkä olen oppinut tänä vuonna (poicciksen avustuksella tosin<3) näkemään oman kehoni ihan söpönä D: ja sen tahdon viedä myös ensi vuoteen. Tämä on asia mitä olen VUOSIA toivonut tapahtuvaksi ja VIHDOIN alan olemaan sujut oman söpön kehoni kanssa. Voi mitä hirveyksiä olenkaan sille tehnyt.
Tähän vuoteen haluaisin jättää kaiken turhan negistelyn. Haluaisin oppia hyväksymään sen, että oon todella herkkä ihminen enkä haluaisi viedä sen aiheuttamaa itseinhoa enää ensi vuoteen.

Lupauksia/tavoitteita:
- Saa syöminen edes paremmaksi. Liikaa paineita jos lupaan saada syömiset täysin kuntoon, joten lupaan sen sijaan vain parantaa.
- Soita mielenterveystoimistoon. Oon skippaillut tätä aivan liikaa tänä vuonna, joten nyt ensi vuodelle tämä D:
- Piirrä enemmän. Haluan kehittyä D:
- Olen toooodella pitkään haaveillut, että voisin auttaa muita oman kehonsa kanssa kamppailevia jotenkin. Haluaisin toteuttaa tämän ehkä instagram-tilin muodossa, mutta en tiedä riittääkö rohkeus. Tämä on vähän siinä ja siinä- lupaus.
- Uusi työpaikka. Nykyisessä paikassa on niin toksinen ilmapiiri, että se on vaikuttanut puolessa vuodessa mun mielenterveyteen negatiivisesti.
- Kaikkein tärkein: ELÄ! Unohtunut muutaman kerran tämä,,,,,

Teidän vuoro <3
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Tänä vuonna en tiiä oon oppinu omasta mielenterveydestäni vähän asioita. En toki vieläkään oo siitä ihan selvillä xd
Ensvuoteen haluaisin viedä/toivoisin että saisin pidettyä mun harrastuksia yllä etten anna kaiken ihan lopahtaa, tähän vuoteen taas sais jäädä tää saamattomuus ja väsymys.

Uudenvuodenlupauksena aattelin ottaa etten söisi herkkuja yksin ollessa/ainakaan kännykkää/televisiota katsoessa. Se toivottavasti vähentäisi sitä. Yritän myös saada ennen vuoden loppua kuntoutushakemuksen tehtyä ja toivon että siitä olis apua. Toinen olis että menen enemmän aamuisin tekemään koululle, niin että saan mun tehtävät palautettua ja opiskeltua.

Pitäshän tässä muutenkin yrittää saada elämä kuntoon mutta ei pidä yrittää liikoja kerralla:D

Ainiin ja rehellisesti sanoen uudenvuoden lähestyminen ei tunnu miltään.
 
Liittynyt
1.11.2022
Viestejä
19
Reaktioarvo
18
Mun uudenvuodenlupauksiin kuuluu ostolakko. Olin ison osan tästä vuodesta töissä ja oon tuhlannut kaiken mitä tienasin. 😕 Suurta osaa en olis ees tarvinnut ja jälkikäteen oli vaan morkkis. Nyt ensi vuonna tulee olemaan vieläpä rahasta tiukkaa, kun musta on tulossa äiti enkä ehdi enää kesätöihinkään ennen sitä. Vauvan ja eläinten tarvikkeet onkin ainoat, joihin saan rahojani laittaa kaiken pakollisen lisäksi.

Toivon, että tähän vuoteen jää kaikki stressi, yksinäisyys ja paineet olla tietynlainen. Esittäminen vain pahensi yksinäisyyden kokemustani ja tuntuu että oon jäänyt vähän solmuun sellaiseen pienten valkoisten valheiden verkkoon. Toivon, että löytäisin oikeita ystäviä.

Lisäksi toivon että mua koko syyslukukauden ahdistellut miespuolinen jättää mut vihdoin rauhaan. Jospa viimeistään vauvavatsa karkottaisi hänet. Ahdistaa mennä tietyille luennoille, kun oon niiden aikana sekä niiden jälkeen hänen armoillaan.

Vuonna 2022 opin sen, että oman hyvinvoinnin ja onnellisuuden tulisi olla elämän tärkeimpiä asioita. Niin kliseeltä kuin kuulostaakin. Olin hyvin uupunut, koska otin vastuulleni liikaa asioita enkä lopulta saanut siitä enää mitään mielihyvää.

Haluan, että 2023 on täynnä iloa, rakkautta ja rentoja hetkiä. ❤️
 

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
926
Reaktioarvo
701
Mun uudenvuodenlupauksiin kuuluu ostolakko. Olin ison osan tästä vuodesta töissä ja oon tuhlannut kaiken mitä tienasin. 😕 Suurta osaa en olis ees tarvinnut ja jälkikäteen oli vaan morkkis. Nyt ensi vuonna tulee olemaan vieläpä rahasta tiukkaa, kun musta on tulossa äiti enkä ehdi enää kesätöihinkään ennen sitä. Vauvan ja eläinten tarvikkeet onkin ainoat, joihin saan rahojani laittaa kaiken pakollisen lisäksi.

Toivon, että tähän vuoteen jää kaikki stressi, yksinäisyys ja paineet olla tietynlainen. Esittäminen vain pahensi yksinäisyyden kokemustani ja tuntuu että oon jäänyt vähän solmuun sellaiseen pienten valkoisten valheiden verkkoon. Toivon, että löytäisin oikeita ystäviä.

Lisäksi toivon että mua koko syyslukukauden ahdistellut miespuolinen jättää mut vihdoin rauhaan. Jospa viimeistään vauvavatsa karkottaisi hänet. Ahdistaa mennä tietyille luennoille, kun oon niiden aikana sekä niiden jälkeen hänen armoillaan.

Vuonna 2022 opin sen, että oman hyvinvoinnin ja onnellisuuden tulisi olla elämän tärkeimpiä asioita. Niin kliseeltä kuin kuulostaakin. Olin hyvin uupunut, koska otin vastuulleni liikaa asioita enkä lopulta saanut siitä enää mitään mielihyvää.

Haluan, että 2023 on täynnä iloa, rakkautta ja rentoja hetkiä. ❤️
Oi onnea tulevasta vauvasta <3
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Mitä olet oppinut vuonna 2022?
-
Sen ettei tarvitse olla täydellinen löytääkseen tärkeitä ihmisiä elämään
-Myöskin sen, että oon oikeesti hyvä mun jutussa. Oon saanut samaa alaa opiskelevilta paljon kannustusta. Et en ainakaan oo mikään huono. Ja ihan sama, vaikka kaikki ideat kaikille ei aukeiskaan.
-Minä riitän just tällaisena kuin oon. Jos jollekin en niin miksi tuhlaisin aikaani sellaiseen?
Mitä viet vuoteen 2023?
-
Hyvän suhteen, siis joka on ihan alussa eikä ees virallisesti olla parisuhteessa, mut tää ihminen on sellainen jonka kaa on helppoo olla.
-Uusia biisejä ja niiden työstämistä, tottakai.
-Vähemmän itsesääliä. Tuntuu et oon jo voittaja tässä asiassa.
-Sokerikoukun joka on kestänyt jo pitkään.
Mitä puolestasi haluat jättää tähän vuoteen?
-
Epäluuloisuuden
-Asioiden vitkastelun
-Masennuksen
-Yliajattelun
Ja jos olet tehnyt uuden_vuoden_lupauksia, niin mitä ne ovat?
-
Aion oikeasti opiskella miksausta vähän enemmän. Ja ymmärtää musiikkia paremmin. Ja sitä kautta oikeesti päästä lähemmäs suurinta unelmaani eli muusikon uraa.
-Hankkisin paremman läppärin ja ostaisin kunnon musantekovehkeet. Haluun päästä äänittämään.
-Voisin vähentää oikeasti alkoholin käyttöä.
-Oikeasti vähentää puhelimen käyttöä ennen nukkumaanmenoa. Yleensä se on tärkeä rutiini mutta joskus löytyy jotain niin kiinnostavaa, etten malta nukkua ja sit pyörin sängyssä.
-Haluan lopettaa jatkuvan itsensä soimaamisen. Oon just hyvä tällaisena kuin oon.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Mitä olet oppinut vuonna 2022?
-Huonosta olosta ja vaikeuksista voi päästä yli
-Puhuminen puhdistaa ilmaa ja on todella tärkeää, koska ilman sitä tulee väärinkäsityksiä kun jokainen ajattelee omalla tavallaan
-Ahdistus jostakin asiasta ei läheskään aina tarkoita, että se asia olisi paha juttu alkuunkaan, vaan että sille todellakin pitäisi antaa mahdollisuus
Mitä viet vuoteen 2023?
-Rennomman otteen kaikkeen tekemiseen. Ei ole kiire.
-Kyvyn puhua asioista suoraan ja kertoa, miltä minusta tuntuu.
Mitä puolestasi haluat jättää tähän vuoteen?
-Turhan ahdistuksen (tulee kyllä seuraamaan mua vielä pitkään mutta ainakin osan siitä)
-Ylisuorittamisen ja uupumuksen
Ja jos olet tehnyt uuden_vuoden_lupauksia, niin mitä ne ovat?
En treenaa kipeänä. Tän pitäisi olla itsestäänselvyys mutta se ei ole sitä valitettavasti ollut johtuen siitä, että olen ollut niin usein sairaana. Se taas johtuu huonosta vastustuskyvystä, mikä johtuu stressistä, mikä johtuu siitä, että pelkään jättää asioita tekemättä. Ja sitten urheilen vähän flunssaisenakin jos vain suinkin pääsen ylös sängystä. Tavoite ois myös keskustella tästä kierteestä mun valmentajan kanssa ja miettiä, mistä tää johtuu ja mitä sille voisi tehdä. Toivon, että sairastelu vähenee kun opin antamaan mun kropalle levon silloin kun se sitä eniten tarvitsee.
 

tuhatsanaa

astronautti
Liittynyt
20.6.2022
Viestejä
132
Reaktioarvo
115
Mitä olet oppinut vuonna 2022?
Tänä vuonna tuli opittua hyvinkin paljon ihmissuhteista, mutta toisaalta olen oppinut vielä enemmän itsestäni ja siitä miten reagoin mihinkin.

Mitä viet vuoteen 2023?
Paremmat ihmissuhteet, kiitos. Just alko mennä vähän paremmin, toivottavasti tulee tällanen 2023

Mitä puolestasi haluat jättää tähän vuoteen?

Turhan stressaamisen liian suurista odotuksista

Ja jos olet tehnyt uuden_vuoden_lupauksia, niin mitä ne ovat?

-Edistäisin opiskeluja vähän paremmin
-Olisin rehellisempi omasta mielentilasta (myös itselleni)
-Yritän olla hieman järjestelmällisempi
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,978
Reaktioarvo
8,475
Mitä olet oppinut vuonna 2022?
Mitä viet vuoteen 2023?
Mitä puolestasi haluat jättää tähän vuoteen 2022?


En tiedä.
En kerro.
En muista.
 
Ylös Pohja