Seurustelu Millä tavalla voi kutsua ihmistä, jonka kanssa seurustelee, mutta joka ei koe olevansa kumpaakaan sukupuolta?

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Kun siis on tyttöystävä ja sitten on poikaystävä. Entä jos seurustelee muunsukupuolisen kanssa? Onks se sit joku muunsukupuolinenystävä? Eihän siitä tajuis, et seurustelee sen kanssa. Vai pitäskö sitä sit kutsuu joksikin seurustelukumppiniks tai kumppaniks? Mun korvaan toi kuulostaa vähän vanhanaikaselta enkä oikein haluis esitellä mun uutta ystävää, jonka kanssa seurustelen heti kumppanina. Mut mikä sit olis semmonen sukupuolineutraali nimitys, josta käy ilmi et seurustelee sen kaa? Ku jos tosta sanasta ottaa pois ton sukupuolen niin sit se onki pelkkä ystävä. Olisko se sitten: "Hei äiti! Tässä on Ruska. Se on mun tyt... Eiku poi... Siis ystävä. Ystävä, jonka kanssa koen romanttisia tuntemuksia, jonka johdosta olemme päätelleet seurustella. :)"

Ja en siis oo ikinä seurustellut, tai mitään, mutta jos vaikka puhuisin jostain toisesta et se on jonkun seurustelukumppani niin sillon olis hyvä tietää joku parempi nimitys sille. Ja oon siis jo pohtinut tätä vuosia. :D
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
822
Ite kutsun kumppaniksi, puoliskoksi ja välillä mieheksi, äiti kutsuu mun heilaksi.
Heila tai hellu on varmaan kumppania osuvampi nimenomaan tuoreempaan suhteeseen mutta sanana varmasti monien mielestä vanhahtava ja itekki vihaan sitä sanaa :D
Mutta nuo on semmosia asioita joista voi keskustella ja periaatteessa valita voi ihan minkä vaan termin mikä molemmista kuulostaa hyvältä.
Tuo sun esimerkkilause sit taas menis hyvin yksinkertaisesti vaikka että "Hei äiti! Tässä on Ruska, me seurustellaan."
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Ite kutsun kumppaniksi, puoliskoksi ja välillä mieheksi, äiti kutsuu mun heilaksi.
Heila tai hellu on varmaan kumppania osuvampi nimenomaan tuoreempaan suhteeseen mutta sanana varmasti monien mielestä vanhahtava ja itekki vihaan sitä sanaa :D
Mutta nuo on semmosia asioita joista voi keskustella ja periaatteessa valita voi ihan minkä vaan termin mikä molemmista kuulostaa hyvältä.
Tuo sun esimerkkilause sit taas menis hyvin yksinkertaisesti vaikka että "Hei äiti! Tässä on Ruska, me seurustellaan."
Joo munkin mielestä tosi vanhan kuulonen toi heila. :D Niin voihan sitä keskustella, ainakin jos itse seurustelee muunsukupuolisen kanssa. Jos vaan puhuu muunsukupuolisesta, joka seurustelee niin hankalampi keskustella sen kanssa siitä.

Joo, toi olis kyllä hyvä, jos esittelis uuden kumppanin. Ja siitä tuliki mieleen hauska ajatus, että vaikka joku pikkusisko onki uteliaana silleen: "Onks toi sun poikaystävä?" ja sit vastaa sille vaan: "Ei, mutta me seurustellaan :)". Hämmennys olisi varmaan silloin suuri etenkin tuossa pikkusiskossa ja varmasti vanhemmatkin olis vähän hämillään ainakin jonkin aikaa. :D
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
822
Joo munkin mielestä tosi vanhan kuulonen toi heila. :D Niin voihan sitä keskustella, ainakin jos itse seurustelee muunsukupuolisen kanssa. Jos vaan puhuu muunsukupuolisesta, joka seurustelee niin hankalampi keskustella sen kanssa siitä.

Joo, toi olis kyllä hyvä, jos esittelis uuden kumppanin. Ja siitä tuliki mieleen hauska ajatus, että vaikka joku pikkusisko onki uteliaana silleen: "Onks toi sun poikaystävä?" ja sit vastaa sille vaan: "Ei, mutta me seurustellaan :)". Hämmennys olisi varmaan silloin suuri etenkin tuossa pikkusiskossa ja varmasti vanhemmatkin olis vähän hämillään ainakin jonkin aikaa. :D
Kumppani on varmaan se "varmin" sana siinä tilanteessa kun puhuu jostakusta ettei vahingossa tuu loukanneeksi ketään.

Mulla nimenomaan nuorimmainen sisko kerran kuunteli ku toisen siskon kans puhuin että joku asiakas oli taas luullu mun kumppania naiseksi, nuorimmainen katto siinä ja sit lopulta kysy että "niin siis, mikä se sitte on ku en tiiä?" :DDD Mummon kanssa kerran myös käyty keskustelu ku sai tuosta tyypistä tietää ja korjasin että ei ole tyttö, "aajoo niin no nainen :)" "...ei" :'D
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
mä itse ajattelisin että kumppani ois varmaan paras, ei se mun mielest oo sillai vanhahtava sana D: toki partneri ja seurustelukumppani on kans hyviä, mut esim. omaan suuhun toi kumppani sopii parhaiten. mut tietyst kuten edellinenki sano ni voi sitä silt toiselta kysyäkin asiasta!
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Vanhahtavista ilmaisuista tuli mieleen, että mun täti sanoo "kaveri" kun puhuu jonkun kumppanista, mikä kuulostaa omaan korvaan tosi hassulta. Tyyliin "Mirja ja se sen kaveri kävi täällä kahvilla."
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,449
Reaktioarvo
2,338
Kumppani ei omaan korvaan kuulosta ollenkaan vanhanaikaiselta. Kysäise vaikka itse häneltä, että millä termillä haluaa itseään kutsuttavan.
 

Jjoker

Kokenut
Liittynyt
14.3.2021
Viestejä
105
Reaktioarvo
134
Kumppani tai puoliso on mun mielestä ihan sopivia semmosia "virallisempia" termejä.
Ite oon käyttäny usein myös ihan semmosia hellittely nimiä niinkun kulta, rakas/rakkaani tai muru.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Miusta (seurustelu)kumppani on aika jees eikä kuulosta pahalta omaan korvaan. Jos tuntuu kuitenkin oudolta käyttää sitä, niin ainahan voi kysyä miten toinen haluu itteensä kutsuttavan.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Mä puhun miehestäni aina partnerina. "Partner" siis englanniksi. Välillä sanon "spouse" mutta se tuntuu turhan viralliselta. Suomeksi varmaan sanoisin kumppani tai joku hellittely nimi kuten rakas, kulta, muru jne. Englanniksi sanon usein "my love" tai "my Darling". Sit on aina näitä vähän tönkköjä kuten mun parempi puoli jne.

Me siis puhuttiin joskus miehen kanssa tästä ja girlfriend ja boyfriend kuulostaa sellaiselta ei niin vakavalta kun kuitenkin asutaan yhdessä ja ollaan kihloissa, mutta finance taas kuulostaa molemmat korvaan ihan tyhmältä niin päädyttion partner koska se kuulostaa just siltä että ollaan tässä yhdessä partnereina elämässä elämää.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Kumppani ei omaan korvaan kuulosta ollenkaan vanhanaikaiselta. Kysäise vaikka itse häneltä, että millä termillä haluaa itseään kutsuttavan.
En siis seurustele kenenkään muunsukupuolisen kaa(tai oikeastaan kenenkään kaa) enkä välttämättä tuu ikinä seurustelemaankaan. Kysyin vaan koska mua häiritsi toi, et miten kannattais sanoo.
 
Ylös Pohja