Suhteet Millaisia teidän ystävät/kaverit on?

Desvelada

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
173
Reaktioarvo
154
Kiinnostaisi kuulla millaisia ystäviä ja kavereita teillä on, missä ja milloin olette tutustuneet jne.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Mä en oikein tiedä.
Yksi yläasteella peräisin oleva jonka kanssa nähdä jopa joskus vapaalla ja läheisempi kaveri treeneissä mutta sitäkin näe vain treenatessa. Muut on kaikki koulussa kursseilla ja mä en oikein tunne niitä älyttömästi:D
 

tuhatsanaa

astronautti
Liittynyt
20.6.2022
Viestejä
132
Reaktioarvo
115
Tutustuttiin yläasteella, pari vuotta vanhempi eli oltiin eri luokilla. Sattumalta osuttiin aina samoihin paikkoihin niin alettiin jutella ja huomattiin että meillä on täysin samat kiinnostuksen kohteet (siis oikeasti kaikki) ja että voitiin vihdoin puhua niistä syvällisesti niin että keskustelu on vuorovaikutteista (mitä se ei käytännössä kenenkään muun kanssa ole).

Mutta sitten se, millainen hän on:
-Ylihuolehtivainen
-Fiksu
-Spontaani
-Sosiaalinen
-Hyvällä tavalla outo
-Päättäväinen
-Ystävällinen
-Hauska
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
miun kaverit on aivan mahtavia tapauksia :)! kaikki on avomielisiä ja huumorintajusia (siinä on ainakin kaks yhistävää piirrettä kaikissa).

miun parasta ystävää voisin kuvailla...
-ylisuojelevainen (mikä on välillä ärsyttävää, mutta arvostan)
-välittävä, empaattinen
-erittäin eläinrakas
-suorasananen, ei aina niin kiltti kaikille (ehkä omalla tavalla vähän "kylmä")
-huumorintajunen ja semmonen hassuttelija
...mitäköhän muuta
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
Musta tuntuu, että kaikkia mun kavereita yhdistää jonkin sortin ADHD-piirteet. Se on hyvin ymmärrettävää, sillä sama "vika" on itsellänikin. :D

Mulla on kolme läheistä ystävää. Kaksi niistä on vanhoja koulukavereita peruskouluajalta, ja kolmanteen tutustuin netissä viitisen vuotta sitten. Kenenkään niistä kanssa me ei (välimatkan takia) nähdä ihan hirveän usein - ei edes joka kuukausi - mutta sehän passaa kaltaiselleni introvertille oikein mainiosti. :D Kahdella niistä on aika impulsiivinen luonne, ja yksi on taiteilijasielu - näin niinkun karkeasti sanottuna. Meillä on kivan samanlaiset huumorintajut.
Lisäksi mulla on yksi vähemmän läheinen kaveri (ainakin siinä mielessä, että me ollaan tunnettu vasta aika vähän aikaa, eikä me ihan hirveen aktiivisesti pidetä yhteyttä), joka on mun entinen työkaveri. Hänenkin kanssaan me nähdään tätä nykyä varsin harvoin, olis kyllä kiva nähdä hiukan useemminkin! Hän on varmaan samaistuttavin ihminen, johon oon eläissäni törmännyt - ihan totta. Vaikka me ollaan hyvin eri ikäisiä, niin meillä on hyvin samanlaiset kiinnostuksenkohteet ja arvomaailmat, ja muutenkin ollaan luonteilta uskomattoman samanlaisia - samanlaisia hajamielisiä, vähän epävarmoja, itsekseen höpötteleviä pohdiskelijaluonteita. :D Itse asiassa melkeinpä ainut eroavaisuus meissä on se, että siinä missä itse kärsin toistuvasta unettomuudesta, hän kuulemma nukahtaa todella nopeasti.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Ne parhaimmat:

- samanikäinen serkkuni ja hänen pikkusiskonsa. Ovat mulle kuin sisaruksia, koska ollaan vietetty lähes koko lapsuus yhdessä. Voin puhua heille aivan mistä tahansa ja luottaa siihen että mun puoliani pidetään.
- Aivan räävitön miespuolinen, johon olin hyvin ihastunut vuosia. Käytiin sama lukio, sittemmin haettiin samalle alalle amkiin.
- Empaattinen, herkkä ja aina avulias vuotta nuorempi. Tavattiin yliopistossa kolme vuotta sitten, kumpikin vaihdettiin alalta pois mutta yhteydenpito jäi.
- Samanikäinen, aivan erilainen ihminen kuin minä. Saanut mut kokeilemaan paljon uutta. Tehtiin yliopistossa yksi ryhmätyö yhdessä.
- ADHD-vertaistukitapaus. Kuusi vuotta ikäeroa, mutta tuntuu sukulaissielulta. Sama ala amk.
- Tosi ihana ja nauravainen, mutta varsin perfektionistinen ja aina menossa oleva, 5 vuotta nuorempi samaa alaa yliopistossa opiskellut.
- Vähän erakkomainen ja hyvin luotettava ikätoveri, jonka kanssa käytiin sama lukio.

En oo koskaan ollut kovin nirso seurani suhteen, eli ihmisiä on luonteeltaan oikeastaan laidasta laitaan. Näiden kanssa pidän eniten yhteyttä ja ikävöin eniten.
 

Desvelada

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
173
Reaktioarvo
154
Ne parhaimmat:

- samanikäinen serkkuni ja hänen pikkusiskonsa. Ovat mulle kuin sisaruksia, koska ollaan vietetty lähes koko lapsuus yhdessä. Voin puhua heille aivan mistä tahansa ja luottaa siihen että mun puoliani pidetään.
- Aivan räävitön miespuolinen, johon olin hyvin ihastunut vuosia. Käytiin sama lukio, sittemmin haettiin samalle alalle amkiin.
- Empaattinen, herkkä ja aina avulias vuotta nuorempi. Tavattiin yliopistossa kolme vuotta sitten, kumpikin vaihdettiin alalta pois mutta yhteydenpito jäi.
- Samanikäinen, aivan erilainen ihminen kuin minä. Saanut mut kokeilemaan paljon uutta. Tehtiin yliopistossa yksi ryhmätyö yhdessä.
- ADHD-vertaistukitapaus. Kuusi vuotta ikäeroa, mutta tuntuu sukulaissielulta. Sama ala amk.
- Tosi ihana ja nauravainen, mutta varsin perfektionistinen ja aina menossa oleva, 5 vuotta nuorempi samaa alaa yliopistossa opiskellut.
- Vähän erakkomainen ja hyvin luotettava ikätoveri, jonka kanssa käytiin sama lukio.

En oo koskaan ollut kovin nirso seurani suhteen, eli ihmisiä on luonteeltaan oikeastaan laidasta laitaan. Näiden kanssa pidän eniten yhteyttä ja ikävöin eniten.
Kuulostaa tosi ihanalta!! Ja mä aina pienenä toivoin että mulla olis samanikänen serkku!
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
861
Reaktioarvo
1,563
Mulla on elämässä 2 parasta kaveria ja muutama hyvä kaveri joiden kanssa enimmäkseen juttelen Snapchatin kautta.

1. kaveriin olen tutustunut jo ala-asteella.
Me asumme kummatkin todella kaukana toisistamme joten todella harvoin nähdään.
Hän on luonteeltaan:
- ystävällinen
- sosiaalinen
- mukava
- kannustava
- huolehtiva
- ymmärtäväinen
- luotettava

2. kaveriin olen tutustunut ammattikoulussa.
Hänkin asuu eri paikkakunnalla mutta myöskin näämme silloin tällöin. Hän on luonteeltaan:
- hauska
- sosiaalinen
- luotettava
- välillä ihan hullu :D
- äijjjä (hän siis naispuolinen)
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,956
Reaktioarvo
8,465
Uskomattomia. Luotettavia ja luottavat minuun ja aina antavat anteeksi. Mahdollistavat värikkään elämäni.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Ei ole yhtään ystävää, kaveria tai oman ikäistä tuttua. Ollut melkein kymmeneen vuoteen. Ainoa jonka etäisesti luokittelisin kaveriksi on 60v vanha isoäiti joka pitää minut terveenä mutta sekin haluaa minulta vain rahaa ja ilman sitä emme olisi tekemisissä toistemme kanssa. Harmi.
 
Ylös Pohja