Miltä tuntuu olla lyhyt?

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Reaktioarvo
777
Oma vastaukseni: pahalta. Kaikki ilkkuvat mun pituudesta ja näytän muutenkin jotenkin kääpiöltä. D: En keksi juuri nyt hyviä puolia lyhyenä olemisesta.

auringon_lasku

tyhjäntoimittaja
Reaktioarvo
308
en oo lyhyt mut kerrompa miltä tuntuu olla pitkä(tai okei n.166). 1. sut erottaa porukasta aik helposti 2. korkkareiden pitäminen jo valmiiksi pisimpänä(vaikka koulussa) on aika no jännää :)

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Reaktioarvo
1,689
miulla on yks harvinainen geenivirhe, joten vaikka oonkin 16 niin miun pituus on 148cm ja en kasva enää D: onhan se hieman vaikeeta olla lyhyt kun ei just nää aina kovin hyvin muiden takaa ja erityisesti häiritsee se ettei yllä vaikka kaupassa johonkin hyllylle läheskään niin helposti kun muut. toisaalta se on miusta söpöä että oon näin lyhyt, ja on se hyvällä tavalla aika koomista seisoa joidenkin pitkien ja normipitustenkin lähellä, kun kaikki on vähintään päätä pidempiä ja nauretaankin sille aina kavereiden kans :D (huom: se on hyväntahtosta, en todellakaan hyväksy sitä jos joku nauraa ilkeyttään toiselle pituudesta tai mistä vaan). ainoo sellanen mikä oikeesti haittaa omassa pituudessani on se, että oon aina ollu pyöreempi yksilö ja pienestä asti miulle on kertyny painoo helposti, joten se kyllä näkyykin enemmän tän pituuden takia D: mutta yritän aatella ettei sillä oo mitään v*tun väliä mitä muut aattelee ja että oon hyvä just tämmösenä, enkä ois yhtään sen onnellisempi vaikka oisin pidempi tai laihempi. muistakaa tekin kantaa ittenne ylpeydellä ja opetella rakastamaan itteenne tai edes hyväksymään ittenne, ootte ihania ja upeita! D:💗

irwikissa

Puff-lohikäärme
Reaktioarvo
5,782
Säätö vittuilee itelleen olevansa muka lyhyt ja yks päivä telkkarista tuli jakso simpsoneita ja otin kuvan kohdasta jossa Lisan musiikin opettaja saa pienen romahduksen ja sanoo että:
"Olen onnellinen. Ja *sattumoisin hänen pituus* on ihan hyvä pituus miehelle"
Ja lähetin sille tekstillä "lol mikä teitä vaivaa ei *hänen pituus* oo lyhyt:D"

Viimeksi muokattu:

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Reaktioarvo
777
miulla on yks harvinainen geenivirhe, joten vaikka oonkin 16 niin miun pituus on 148cm ja en kasva enää D: onhan se hieman vaikeeta olla lyhyt kun ei just nää aina kovin hyvin muiden takaa ja erityisesti häiritsee se ettei yllä vaikka kaupassa johonkin hyllylle läheskään niin helposti kun muut. toisaalta se on miusta söpöä että oon näin lyhyt, ja on se hyvällä tavalla aika koomista seisoa joidenkin pitkien ja normipitustenkin lähellä, kun kaikki on vähintään päätä pidempiä ja nauretaankin sille aina kavereiden kans :D (huom: se on hyväntahtosta, en todellakaan hyväksy sitä jos joku nauraa ilkeyttään toiselle pituudesta tai mistä vaan). ainoo sellanen mikä oikeesti haittaa omassa pituudessani on se, että oon aina ollu pyöreempi yksilö ja pienestä asti miulle on kertyny painoo helposti, joten se kyllä näkyykin enemmän tän pituuden takia D: mutta yritän aatella ettei sillä oo mitään v*tun väliä mitä muut aattelee ja että oon hyvä just tämmösenä, enkä ois yhtään sen onnellisempi vaikka oisin pidempi tai laihempi. muistakaa tekin kantaa ittenne ylpeydellä ja opetella rakastamaan itteenne tai edes hyväksymään ittenne, ootte ihania ja upeita! D:💗
Ihanasti kirjoitettu! <3 En oo itekään mitenkään hoikka ja se syö itsetuntoa, mutta ei oo hyvä miettiä pelkkää ulkonäköä vaan. Kuten sanoit, vaikka oltaisiin laihempia tai pidempiä, ei me ehkä onnellisemmaksi muututtaisi.

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Reaktioarvo
2,931
Oon muistaakseni n. 160 cm, en tiiä mikä lasketaa lyhyeks mut ainakin itestäni tuntuu aika lyhyeltä. En sanois että mitenkää hirveen pahalta tuntuu. Mutta se on kyllä totta että näytän jotenki hölmöltä välillä ku havahdun siihen kuinka pätkä oon. En kylläkään ota sitä mitenkään vakavasti, lähinnä se huvittaa itteäniki. Mutta onhan se nyt huvittavan näköistä ku oon tämmöinen pieni ja pyöreä xDDD en tiiä miltä näytän muiden ihmisten silmissä, mutta :D ei kyllä jaksa kiinnostaa

Totenkopf

Ragdoll
Reaktioarvo
2,388
En ole lyhyt noin 165 cm mutta kerrompa nyt kuitenkin että vaatteita on hankala löytää kun mulla on leveä lantio ja kaikki housut on aina todella pitkiä. Joku maksimekko olis joskus kiva hankkia mutta se helma aina haraa maata.

auringon_lasku

tyhjäntoimittaja
Reaktioarvo
308
En ole lyhyt noin 165 cm mutta kerrompa nyt kuitenkin että vaatteita on hankala löytää kun mulla on leveä lantio ja kaikki housut on aina todella pitkiä. Joku maksimekko olis joskus kiva hankkia mutta se helma aina haraa maata.
ei vitsit tää ja sit ku hommaat vaik leveemmät farkut niin ne lahkeet pitää kääriä niinku väh kahesti

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
5,487
Lyhyet ihmiset on just söpöjä! Pituudelleen ei voi mitään, joten on ihan naurettavaa että siitä pilkataan. Kaikissa pituuksissa on varmasti omat hyvät ja huonot puolensa, eikä mikään tietty senttimäärä tee kenestäkään parempaa ihmistä.

Itse olen naiseksi aika pitkä (177 cm) ja ei tämäkään mitään herkkua aina ole. Hyvin istuvien vaatteiden löytäminen on usein työn ja tuskan takana. Aina on liian lyhyet lahkeet tai hihat, ja jos niiden pituus on sopiva niin vaate ei yleensä istu muualta. Olen kuitenkin aina tykännyt olla pitkä, ja käytän arkenakin monesti korollisia kenkiä korostaakseni pituuttani.

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
3,134
Ite oon 160 cm ja ongelmia joskus tuovat vaatteiden pitkät hihat ja lahkeet sekä liian korkealla olevat tavarat. Mutta muuten ei elämääni häiritse. No ehkä sekin on miinuspuoli kun pituuteni ei riitä joihinkin ammatteihin (kuten malli ja lentäjä) mutta onhan niitä muitakin ammatteja onneks eikä mua kannattais lentäjäksi päästää.
Mutta muuten koen pituuteni just sopivaksi mulle.

Lukutoukka_05_

Asiantuntija
Reaktioarvo
997
Ite oon 16 ja 148cm enkä kasva tästä enää (paitsi korkeintaan hyvällä tuurilla pari milliä)
Onhan tää välillä aika perseestä kun ei yllä mihinkään, muiden takaa ei nää mitään, kaikki luulee aina nuoremmaksi ja on hankala löytää housuja. Toisaalta voin käyttää pikkuveljen kaverin vanhoja housuja jotka ei vielä mee pikkuveljelle :D

Yritän vaan aatella et varmaan saman ikästen poikien (jotka on sellasia n. 2 metrisisiä hujoppeja) mielestä on kauheen hauskaa kun oon tämmönne pätkä. Yläkoulussa monesti yks 2 metrinen poika sano mua AINA hobitiks tai hulkiks :D ja joskus kun menin sen ohi niin se saatto sanoa et ”olipas se pieni” tai vastaavaa mut ei se mua haitannu kun ei se tehny sitä ilkeyttään.
Että joo usein mua ei haittaa olla lyhyt mutta välillä vaan ärsyttää olla tämmönen pikkunen. Kunpa oisin EDES 150 cm D:

jokuvaan

taivaanrannanmaalari
Reaktioarvo
993
mie oon aina ollut pienikokoinen ihminen, tällä hetkellä pituuteni on 160cm, joka ei tästä tietenkään enää kasvakaan ja olen siihen tyytyväinen.
kasvupyrähdykseni alkoi aika myöhään, joten olin seiskaluokan ja kasiluokan todella lyhyt ja nuoren näköinen. muistan ensimmäisen päivän seiskalla kun pelkäsin hirveästi että erotun joukosta. sinä päivänä kävelin ysiluokkalaisten ohi, jotka taivastelivat suhteelliseen kovaan ääneen "kattokaa miten pieni!🥺". tämä tietysti ärsytti.

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Reaktioarvo
777
mie oon aina ollut pienikokoinen ihminen, tällä hetkellä pituuteni on 160cm, joka ei tästä tietenkään enää kasvakaan ja olen siihen tyytyväinen.
kasvupyrähdykseni alkoi aika myöhään, joten olin seiskaluokan ja kasiluokan todella lyhyt ja nuoren näköinen. muistan ensimmäisen päivän seiskalla kun pelkäsin hirveästi että erotun joukosta. sinä päivänä kävelin ysiluokkalaisten ohi, jotka taivastelivat suhteelliseen kovaan ääneen "kattokaa miten pieni!🥺". tämä tietysti ärsytti.
Voi ei! :( Mun on kyllä vaikea tajuta, miksi jotkut kokee tarvetta kommentoida toisten pituutta tai ulkonäköä ylipäätään.

Ylös Pohja