Yhteishaku & pääsykokeet Minne olette hakemassa opiskelemaan?

Yhteishaku, pääsykokeet, valintakokeet.

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Jos olette hakemassa nyt opiskelemaan, niin minne ja miksi? Lukio tai amis tai korkeakoulu, minne vaan hakevat saa vastata!

Jos et vielä ole varma, minne hakea, niin minkälaista apua hakukohteen valitsemiseen tarvisit? Tai minkä välillä vielä arvot?

Itse hain vähän kokeilumielessä englanninkieliseen insinööritutkintoon AMKissa ja oon vähän heikko matematiikassa. Ajattelin kuitenkin kokeilla pääsykoetta, koska se on nyt verkossa, joten ei tarvitse matkustaa minnekään kokeisiin.
 

puutalo

tähtitieteilijä
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
10
Reaktioarvo
20
Varmaan ihan paikalliseen lukioon. Olen kuitenkin jo menettänyt kaiken motivaation koulun suhteen. Saas nähdä sitten mitä syksystä tulee...
 

Emilia

Bonketi bonk
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
59
Reaktioarvo
91
Tarkoitus olisi yrittää päästää lastenohjaajaksi kouluttautumaan
 

Syksysydän

Löylykauha
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
797
Reaktioarvo
624
Mulla ei oikein oo tarkkaa ideaa ja suunnitelmaa, jossain kohtaa ajattelin et menisin amikseen opiskelemaan autokorjaajaksi ::D (meniköhän se ees niin D::)

Mut mitään selkeetä suunnitelmaa ei ole, vaihtoehtoja vaa D:
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
96
Reaktioarvo
51
Jos olette hakemassa nyt opiskelemaan, niin minne ja miksi? Lukio tai amis tai korkeakoulu, minne vaan hakevat saa vastata!

Jos et vielä ole varma, minne hakea, niin minkälaista apua hakukohteen valitsemiseen tarvisit? Tai minkä välillä vielä arvot?

Itse hain vähän kokeilumielessä englanninkieliseen insinööritutkintoon AMKissa ja oon vähän heikko matematiikassa. Ajattelin kuitenkin kokeilla pääsykoetta, koska se on nyt verkossa, joten ei tarvitse matkustaa minnekään kokeisiin.
En oo viel hakemassa, mut peruskoulun jälkeen haen amikseen, sieltä ammattikorkeeseen ja suuntaudu tradenomiksi
 

Poistettukäyttäjänimi100

Eläinrakas heppahöpsö c:
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,465
Reaktioarvo
1,446
En mihinkään D: vaihtoehdot: yläaste x (johon ei tartte hakea) tai yläaste y (johon pitää hakea ku on pari kilsaa kauempana)

Meen x:ään ku sinne menee mun bestis ja y ei oo mitenkään erikoinen (tai on siellä vissiin musaluokka lai liikuntapainotteinen mutta evvk)
 

muumimuki

yliajattelija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
75
Reaktioarvo
39
En tiedä haluatko kuulla tätä, mutta mä valmistun lukiosta tänä keväänä ja aion jäädä välivuodelle. Ehkä ens keväänä haen sit psykalle tai kasvatustieteisiin tai johonkin aivan muualle, mutta tarkotus olis kuitenkin johonkin korkeakouluun sillon hakea. Vähän kyllä ahdistaa toi välivuosi, mutta toisaalta tiedän että se on ainoo oikee vaihtoehto tällä hetkellä D:
 

huchu

she/they
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
233
Reaktioarvo
244
aion hakee yliopistoon varhaiskasvatuksen opettajaksi ja sosionomiks amk. saas nähä kumpaan pääsen vai pääsenkö kumpaankaan D: varhaiskasvatuksen opettaja ois se unelma mutta sosionomiksikin opiskelu kelpais kyllä
 

meikä

takapihan stalkkeri
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
224
Reaktioarvo
188
varmaankin tradenomiks (AMK) ainaki nyt täl sekunnil ois mieles, mut katotaan kuukauden päästä miltä sillon tuntuu. Mulla ei oo ikinä oikeestaan ollu sellasta satavarmaa paikkaa minne menisin, joten saapa nähdä.
 

pullasorsa

Typerä nainen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
84
Reaktioarvo
81
Sen ku tietäis, haluisin hakee ehkä elektroniikka-asentajaks mut samalla aikuislukio kiinnostaa. Kysyinki tätä demissä mut en saanu vastausta siellä. Eli onko mahollista suorittaa kaksois-/kolmoistutkinto aikuiskoulutuksena? Vai pitääkö mun valita vaan noiden kahden väliltä? Mulla on ennestään kaks ammatillista tutkintoo, joista toinen on aikuispuolella suoritettu. En oo käyny lukioo ja aattelin et jos siitä ois hyötyä tulevis korkeakoulun/yliopiston pääsykokeis t. idiootti joka feilas pääsykokeet jo n. 6.:n kerran :))))
Kiinnostaa kyl taloushallintojututki mut jooh täytyy kattoo ku oon kuitenki IT-alan osaaja ennestään ja haluisin ehkä jatkaa tällä alalla.
 

Keskiyö

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
244
Reaktioarvo
258
Niin isot suunnitelmat niin monella onkin D: minä varmaan meen 70 km päähän lukioon ja nooh sen jälkeen ajattelin lähteä kiertämään maailmaa wwoofferina (googlettakaa jos ette tiedä merkitystä) ja ajattelin käydä kaverin luona saksassa
 

Dalai_Mama

Uusi
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
65
Reaktioarvo
115
olen hakemassa it-tradenomiksi sekä pelkäksi tradenomiksi. En kyllä usko että pääsen mihinkään, kun en ole juurikaan älyllä siunattu. Lisäksi oon yhä vähän kujalla millainen se pääsykoe on tuon uudistuksen jälkeen. Mistään ei tunnu löytyvän harjoituskokeita tms., eikä tällä hetkellä rahat riitä valmennuskursseihin.
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Yliopistoon opettajankoulukseen ja logopediaan, englannin ja suomen kielikin on käynyt mielessä
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Haen varmaan amikseen media-alaa opiskelemaan ja toisena vaihtoehtona lukion taidelinjalle D:
 

varjojenmaa

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
300
Reaktioarvo
305
Oon ite matikan opiskelija yliopistossa ja nainen. Kannustan erityisesti tytöksi tai naiseksi itsensä kokevia hakeutumaan luonnontieteellisille tai teknisille aloille, teitä tarvitaan myös muualla kuin aineenopettajina! Ois hienoa nähdä omallakin laitoksella enemmän naisproffia :) vaikka moni muuta luulee, niin näillä aloilla tarvitaan paljon luovaa ajattelua ja kiinnostavia työtehtäviä on hurjasti.
 

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Reilun 10 päivän päästä alkaa korkeakoulujen yhteishaku, onko kenelläkään mitään hakusuunnitelmia?

Tekisi mieli hakea restonomiksi monimuoto-opintoina. Mulla siis jo on opiskelupaikka, mutta voisin kokeilla huvikseen, josko papereilla pääsisi.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Oon ajatellu vaihtaa alaa. Ajattelin tradenomiks, mut en sit tiiä
 
Ylös Pohja