Mitä ajattelisitte jos oisitte alakoulussa ja…

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,142
Olet aiemmin jättänyt liian monta kertaa läksyt tekemättä ja seuraavaksi kun ope tarkistaa läksyjä joita et ole tehnyt, niin se opettaja laittaakin sun läksykirjan sivun yläreunaan punaisella permanenttitussilla ainoastaan huutomerkin sanomatta sinulle yhtään mitään koko aikana

???
 

auringon_lasku

tyhjäntoimittaja
Liittynyt
2.7.2021
Viestejä
504
Reaktioarvo
308
alakoulussa oisin ollut hämmentynyt ja ois varmaan alkanut tuntuun aika pahalta. en oikein tiedä mutta ei tuo ehkä se oikein keino oo toimia. eikö sitä kommunikointia pitäs koulussa harjottaa myös siinä sivussa.
 

Tumppetus

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
150
Reaktioarvo
144
1-4 -luokkalaisena olisin varmaan hämmentynyt ja saanut huonon omantunnon. 5- tai 6-luokalla olin jo ajautunut aika huonoihin piireihin ja olisin taatusti vääntänyt koko jutusta vitsin, jonka perusteella opettajaa voi vihata ja kiusata.
 

Barefootbandit

Kokenut
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
107
Reaktioarvo
133
Hmm, en nyt ihan hahmota, mitä tässä kysytään. Tai tulkitsen, että kysyjälle on käynyt näin, ja se on tuntunut tylyltä/kurjalta/pahalta. Ja tiedän, että osa opettajista ajattelee, että virheitä tms. ei pidä merkitä punaisella kynällä, että se on negatiivisesti alleviivaavaa. Mietin kuitenkin sitäkin aspektia, että jos opettaja on samasta asiasta huomauttanut monta kertaa, ehkä hän on ajatellut, ettei se ole ehkä toimivaa/rakentavaa + tarkoituksenmukaista verbaalisesti hokea samaa asiaa.
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,839
Reaktioarvo
2,378
No olisin aika vittuuntunut, vaikken sitten olisikaan niitä läksyjä tehnyt.
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,137
Reaktioarvo
1,047
Olisin hämmentynyt ja en olisi enää sen jälkeen unohdellut läksyjä.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,142
Hmm, en nyt ihan hahmota, mitä tässä kysytään. Tai tulkitsen, että kysyjälle on käynyt näin, ja se on tuntunut tylyltä/kurjalta/pahalta. Ja tiedän, että osa opettajista ajattelee, että virheitä tms. ei pidä merkitä punaisella kynällä, että se on negatiivisesti alleviivaavaa. Mietin kuitenkin sitäkin aspektia, että jos opettaja on samasta asiasta huomauttanut monta kertaa, ehkä hän on ajatellut, ettei se ole ehkä toimivaa/rakentavaa + tarkoituksenmukaista verbaalisesti hokea samaa asiaa.
Siis en oo ees varma onko mulle käyny oikeesti näin vai onks se valemuisto ku kerran pikkulapsena äitille sanoin että ope laittoi huutomerkin mun matikan kirjaan sen takia ku jätin läksyt tekemättä. Vai oliko se joku mun kiertoilmaisu kertoa äidilleni että ope huusi mulle tekemättömien läksyjen takia enkä uskaltanut äitille sanoa suoraan et ope huusi mulle tai jotain. En yhtään muista ku siitä on niin paljon aikaa paitsi muistan kyl sen ku se tilanne tuntu jotenkin epämieluisalta ku halusin olla aina ”kiltti” vaikken pystynytkään aina olemaan.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Olisin hämmentynyt ja miettisin et mitäköhän toi nyt oikein tarkotti. Olisko se matikankirja vielä tallella jossain, jos voisit sieltä tarkistaa löytyykö huutomerkkiä?
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
30,438
Reaktioarvo
2,891
Hmm. Mä en oikein edes ymmärrä sitä että miksi alakouluikäsillä pitää olla läksyjä. Tai että miksi se pitää niin vakavasti ottaa et läksyt on aina tehtävä. Ei ihme että nuoret kokee stressiä ja painetta ku läksyt on aina kaikista tärkeimmät. Kyllä mullakin oli kunnon loppuun palamisii ja vastaavii jatkuvasti koulussa. Tuntuu että otin todella tunnollisesti kaiken ja ei siinäkään nyt ole mitään järkeä. Mutta joo tehdään vaan niin että opetetaan lapsille että koulu on tärkeintä koko elämässä. Siihen mä ainakin oon jotenki alitajuisesti oppinut. Että ei millään muulla väliä, ei omalla hyvinvoinnilla varsinkaan. Koska koulu on todella tärkeä asia ja ne läksyt pitää olla AINA tehty
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,905
Reaktioarvo
5,733
Itkien kotiin. Näin tein joskus 2luokkalaisena unohduslapunkin kanssa:D
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,905
Reaktioarvo
5,733
Tai sitten olisin ajatellut että tää tarkoittaa jotenkin kiireellistä? Tai nykypäivänä että ope ei ole halunnut sanoa kaikkien kuullen?
 

Bones99

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
290
Reaktioarvo
230
Olisin tietysti häpeissäni, mutta myös tyytyväinen siitä, ettei opettaja kailota sitä koko luokalle. Alakoulussa se tuntui olevan elämää suurempi häpeä ja luokkalaisten naurunaihe, jos joku tuli myöhässä tunnille edes minuutin ja jos edes yhen kerran unohti tehdä läksyt. Muistan erään ärsyttävän tilanteen, kun oli yksi tehtävämoniste jäänyt tekemättä ja huomasin sen vasta tunnilla, kun otettiin kirjoja esiin. Yritin mukamas ovelana piilottaa sen monisteen kirjan väliin ja eräs näsäviisas poika viereisestä pulpetista huomasi tekemättömän monisteen. No mitäpä tekee kyseinen poika: menee tietysti opettajan tissille lavertelemaan "Bones99 ei oo tehnyt tehtäviä!111!!!".

Eikä siinä, kyllä opettaja saa ja pitää vaatia oppilailtaan tunnollisuutta, mutta sekään ei saa tapahtua niin että se on oppilaalle nöyryyttävää. Enkä minä nyt sitä sano, että silloinen opettaja nöyryytti, eniten vain ärsytti ala-asteella nimenomaan nämä opettajan lampaat jotka ihan kiusallaan oli heti kantelemassa ja vieläpä nautti siitä.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
Hmm. Mä en oikein edes ymmärrä sitä että miksi alakouluikäsillä pitää olla läksyjä. Tai että miksi se pitää niin vakavasti ottaa et läksyt on aina tehtävä. Ei ihme että nuoret kokee stressiä ja painetta ku läksyt on aina kaikista tärkeimmät. Kyllä mullakin oli kunnon loppuun palamisii ja vastaavii jatkuvasti koulussa. Tuntuu että otin todella tunnollisesti kaiken ja ei siinäkään nyt ole mitään järkeä. Mutta joo tehdään vaan niin että opetetaan lapsille että koulu on tärkeintä koko elämässä. Siihen mä ainakin oon jotenki alitajuisesti oppinut. Että ei millään muulla väliä, ei omalla hyvinvoinnilla varsinkaan. Koska koulu on todella tärkeä asia ja ne läksyt pitää olla AINA tehty
oon mietiskellyt ihan tätä samaa, että miks ylipäätään ees läksyt ja koulu muutenkin pitää ottaa nii vakavasti jo alakoulussa D:

mutta itse kyssäriin: oisin ollu aika lailla silleen ? ja miettisin, että miks läksyjen tekemättä jättäminen on niin huono asia. tai no siis, en mä keksi mitään muuta motivaatiota ton punasen huutomerkin laittamiselle ku se, että ope kelas selkeesti et "jaahas ja taas, voi tsiisus............." tai jotain tällaista. tai sitte vaan koki, että turha sanoa mitään, ku ei hän siihen asiaan voi vaikuttaa. jos ope ois ajatellu asiasta neuraalisti, niin sillon tuskin ois merkannu sitä huutomerkkiä. mut nojoo, toisaalta oisin myös tyytyväinen siihen, ettei koko luokalle huutele sitä, et oisin taas unohtanu tehdä läksyt.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
30,438
Reaktioarvo
2,891
oon mietiskellyt ihan tätä samaa, että miks ylipäätään ees läksyt ja koulu muutenkin pitää ottaa nii vakavasti jo alakoulussa D:

mutta itse kyssäriin: oisin ollu aika lailla silleen ? ja miettisin, että miks läksyjen tekemättä jättäminen on niin huono asia. tai no siis, en mä keksi mitään muuta motivaatiota ton punasen huutomerkin laittamiselle ku se, että ope kelas selkeesti et "jaahas ja taas, voi tsiisus............." tai jotain tällaista. tai sitte vaan koki, että turha sanoa mitään, ku ei hän siihen asiaan voi vaikuttaa. jos ope ois ajatellu asiasta neuraalisti, niin sillon tuskin ois merkannu sitä huutomerkkiä. mut nojoo, toisaalta oisin myös tyytyväinen siihen, ettei koko luokalle huutele sitä, et oisin taas unohtanu tehdä läksyt.
Kai se on vaan treenausta sitten että opitaan pienestä pitäen olemaan kunnolla mutta imo se ei oo hyväks mielenterveyden kannalta. Todella todella moni koululainen on sen verran uupunut että toi on kyl tosi raskasta mielenterveyden kannalta kestää tommosta jatkuvaa stressiä. Tietenkin riippuu paljon kuinka stressiherkkä ja tunnollinen on, mutta itselläni se oli aika pahaa stressaamista jatkuvasti. Must pitäis enemmän painottaa sitä opettajien tahoilta että oma hyvinvointi ennen kaikkea, varsinkin jos opettaja huomas että joku on tosi tunnollinen niin pitäs muistaa sanoa että oikeestaan ota rennosti mieluummin. Tosin en tiedä toimiiko se jos noin sanotaan koska kyllä meillekin siitä joskus sillon tällön puhuttiin että oma hyvinvointi ja terveys on tärkeämpää kuin koulu mutta osasinko ajatella silleen? En tiedä en ehkä ihan. Niinpä olin jatkuvasti ihan sekasin ja paniikkikohtauksia vaan tulvi koko ajan ovista ja ikkunoista :D lukiossa ainaki lmao
 
Ylös Pohja