Röntgenhoitajana yliopistollisessa sairaalassa. Kierrän magneetissa, TT:llä ja natiiviröntgenissä, kahdessa vuorossa. Olen yksi osaston elvytysvastaavista (= pidän yllä osaston työntekijöiden elvytysosaamista) ja ilmeisesti myös tulevan uuden tietokonetomografialaitteen vastuuhoitaja, eli rakennan siihen ohjelmat ja koulutan muut käyttämään sitä. Hyvin monipuolista ja mielenkiintoista hommaa, tykkään!
Hei vähän aiheen vierestä mut aattelin et ku mahollisuus tarjoutu niin kysäsen sulta... Kuinka paha hoitovirhe oli ku mulle tehtii TT-tutkimus tarpeettomasti?
Sain siis toisen potilaan lähetteen urologille, jolle odotin jonkunlaista aikaa ku olin puhunu neurologian puolella mun ongelmista (virtsahädän tunne vaik olis käyny just vessassa) ja ne oli sanonu et pistää asian eteenpäin, mut ku olin käyny mt-syistä päivystyksestä yks kerta niin jotenki tiedot oli menny sekasin ja olin saanu toiselle potilaalle tarkotetun lähetteen (joka oli siel vatsakipujen ja verivirtsasuuden takia) eikä mulle ees kerrottu siitä et olin siel vääräl lähetteel ennen ku menin toisella väärällä lähetteellä urologille ku mulle meinattiin tehä virtsarakon tähystys. Taas turhaan. :--D Onneks se urologi kyseli jotain kysymyksiä ennen ku alotettiin toimenpide ja kävi ilmi ettei mulle tarvii kyseistä toimenpidettä ees tehä.
Mut mietin sitä ku yks mun kaveri sano et TT-kuvausta ei pitäis tehä tarpeettomasti varsinkaan nuorille naisille vatsanalueelle, et sen säteilymäärä on isompi ku röntgenkuvauksessa. Pitääks tää paikkaansa? :D
-----
Ja vastatakseni ite aiheeseen: Oon pysyvällä työkyvyttömyyseläkkeellä. Lukiosta joskus valmistunu, käyny opiskelemassa terveydenhoitajaks, keskeyttäny opiskelut mt-syistä, alottanu myöhemmin opiskelee viittomakielentulkiks ja taas keskeyttäny mt-syistä. Nyt ollu 11-vuotta saikulla ja sain vihdoin pysyvän työkyvyttömyyseläkkeen. Kela vissii tajus et ei tätä päätä saada ihan hetkessä kuntoon... Ehkä joskus saan aikaseks hankittua itelleni ammatin ja pääsen työelämään mut toistaseks näyttää vähän siltä et ei tuu ainakaan hetkeen tapahtumaan. Mulla on siis epävakaa persoonallisuushäiriö joka ilmenee voimakkaasti (itsemurhayrityksiä pikkusyistä jne, oon tosi triggeriherkkä).