Työ Mitä opiskelet tai teet työksesi?

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
864
Reaktioarvo
1,566
Hei te jotka olette töissä tai opiskelette! :coffee:

Kertokaas missä olette töissä tai mitä teette työksenne. Mitä työtehtäviä sinulla on? :smile:
Samoin myös, mitä opiskelette? Onko kyseinen ala kiinnostava, pidätkö siitä? :geek:
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
Siivoan, vaihdoin raksalta ylläpitoon kun pitkät päivät ja työmatkat ei napannu. Itse työstä tykkään, firmasta jolle työskentelen en ollenkaan.
Toimeentulon kannalta tosi huono valinta ja oonki osin sen takia vaihtamassa alaa, koulutusmahdollisuudet vaan on rajallisemmat kun pitäis yhtä aikaa käydä töissä ja pyörittää arkea kotona.
Taloushallinnon etätutkintoon oon hakenu, jos en pääse niin sit avoimen kautta vastaavia opintoja.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Röntgenhoitajana yliopistollisessa sairaalassa. Kierrän magneetissa, TT:llä ja natiiviröntgenissä, kahdessa vuorossa. Olen yksi osaston elvytysvastaavista (= pidän yllä osaston työntekijöiden elvytysosaamista) ja ilmeisesti myös tulevan uuden tietokonetomografialaitteen vastuuhoitaja, eli rakennan siihen ohjelmat ja koulutan muut käyttämään sitä. Hyvin monipuolista ja mielenkiintoista hommaa, tykkään!
 
Liittynyt
27.6.2022
Viestejä
46
Reaktioarvo
19
Maatalouspuolella opiskelen, vaikka ei ollut alunperin tarkoitus. Kyllähän sitä alavalintaa tulee välillä kyseenalaistettua, mutta samalla traktori on ihan kiva lelu.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Lukion toisella luokalla ja sen jäläkee sitte yliopistoon psykologiaa opiskelemaan
Ei mulla sen kummempia suunnitelmia oo
Ja no aika stressaavaa tää on mutta pittäis helepottua seuraavat jaksot ku vähemmän oppiaineita
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Opiskelen kolmatta vuotta amiksessa media-alaa ja se on kyl ihan kivaa ja etenki tyypit siel on parhaita, mut kyl viime aikoina jotkut jutut siel on alkaneet vähän tylsistyttämään.
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Opiskelen nyt ekaa vuotta amiksessa tekstiili- ja muotialaa. Vaihdoin tänne amk:sta, kun kulttuurituottajan opinnot ei oikein tuntunutkaan omalta
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Työskentelen tällä hetkellä oikeuspsykiatrisessa sairaalassa hoitajan assistenttina. Työpäivän kuva vähän riippuu millä osastolla oon ja millä tuulella potilaat on. Välillä mä vaan valvon heitä, toisinaan teen aktiviteettejä, juttelen, opetan perus taitoja yms. Joskus saatan mennä leffaan/kahvilaan/eläintarhaan/shoppaile/keilaa yms. Sit on niitä päiviä kun potilas kicks off ja joudutaan mennä väliin ja ehkä jopa siirtää potilas eristykseen mitä mä vihaan yli kaiken koska se on the most inhumane place on earth. Toivottavasti ei tartte kauaa jatkaa.

Valmistuin kesällä psykoterapian maisteri tutkinnosta ja tällä hetkellä olen laittamassa omaa yritystä pystyyn. Silti se lähtee rullaa niin jätän ton toisen duunin.
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Röntgenhoitajana yliopistollisessa sairaalassa. Kierrän magneetissa, TT:llä ja natiiviröntgenissä, kahdessa vuorossa. Olen yksi osaston elvytysvastaavista (= pidän yllä osaston työntekijöiden elvytysosaamista) ja ilmeisesti myös tulevan uuden tietokonetomografialaitteen vastuuhoitaja, eli rakennan siihen ohjelmat ja koulutan muut käyttämään sitä. Hyvin monipuolista ja mielenkiintoista hommaa, tykkään!
Hei vähän aiheen vierestä mut aattelin et ku mahollisuus tarjoutu niin kysäsen sulta... Kuinka paha hoitovirhe oli ku mulle tehtii TT-tutkimus tarpeettomasti?

Sain siis toisen potilaan lähetteen urologille, jolle odotin jonkunlaista aikaa ku olin puhunu neurologian puolella mun ongelmista (virtsahädän tunne vaik olis käyny just vessassa) ja ne oli sanonu et pistää asian eteenpäin, mut ku olin käyny mt-syistä päivystyksestä yks kerta niin jotenki tiedot oli menny sekasin ja olin saanu toiselle potilaalle tarkotetun lähetteen (joka oli siel vatsakipujen ja verivirtsasuuden takia) eikä mulle ees kerrottu siitä et olin siel vääräl lähetteel ennen ku menin toisella väärällä lähetteellä urologille ku mulle meinattiin tehä virtsarakon tähystys. Taas turhaan. :--D Onneks se urologi kyseli jotain kysymyksiä ennen ku alotettiin toimenpide ja kävi ilmi ettei mulle tarvii kyseistä toimenpidettä ees tehä.

Mut mietin sitä ku yks mun kaveri sano et TT-kuvausta ei pitäis tehä tarpeettomasti varsinkaan nuorille naisille vatsanalueelle, et sen säteilymäärä on isompi ku röntgenkuvauksessa. Pitääks tää paikkaansa? :D

-----

Ja vastatakseni ite aiheeseen: Oon pysyvällä työkyvyttömyyseläkkeellä. Lukiosta joskus valmistunu, käyny opiskelemassa terveydenhoitajaks, keskeyttäny opiskelut mt-syistä, alottanu myöhemmin opiskelee viittomakielentulkiks ja taas keskeyttäny mt-syistä. Nyt ollu 11-vuotta saikulla ja sain vihdoin pysyvän työkyvyttömyyseläkkeen. Kela vissii tajus et ei tätä päätä saada ihan hetkessä kuntoon... Ehkä joskus saan aikaseks hankittua itelleni ammatin ja pääsen työelämään mut toistaseks näyttää vähän siltä et ei tuu ainakaan hetkeen tapahtumaan. Mulla on siis epävakaa persoonallisuushäiriö joka ilmenee voimakkaasti (itsemurhayrityksiä pikkusyistä jne, oon tosi triggeriherkkä).
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Hei vähän aiheen vierestä mut aattelin et ku mahollisuus tarjoutu niin kysäsen sulta... Kuinka paha hoitovirhe oli ku mulle tehtii TT-tutkimus tarpeettomasti?

Sain siis toisen potilaan lähetteen urologille, jolle odotin jonkunlaista aikaa ku olin puhunu neurologian puolella mun ongelmista (virtsahädän tunne vaik olis käyny just vessassa) ja ne oli sanonu et pistää asian eteenpäin, mut ku olin käyny mt-syistä päivystyksestä yks kerta niin jotenki tiedot oli menny sekasin ja olin saanu toiselle potilaalle tarkotetun lähetteen (joka oli siel vatsakipujen ja verivirtsasuuden takia) eikä mulle ees kerrottu siitä et olin siel vääräl lähetteel ennen ku menin toisella väärällä lähetteellä urologille ku mulle meinattiin tehä virtsarakon tähystys. Taas turhaan. :--D Onneks se urologi kyseli jotain kysymyksiä ennen ku alotettiin toimenpide ja kävi ilmi ettei mulle tarvii kyseistä toimenpidettä ees tehä.

Mut mietin sitä ku yks mun kaveri sano et TT-kuvausta ei pitäis tehä tarpeettomasti varsinkaan nuorille naisille vatsanalueelle, et sen säteilymäärä on isompi ku röntgenkuvauksessa. Pitääks tää paikkaansa? :D

-----

Ja vastatakseni ite aiheeseen: Oon pysyvällä työkyvyttömyyseläkkeellä. Lukiosta joskus valmistunu, käyny opiskelemassa terveydenhoitajaks, keskeyttäny opiskelut mt-syistä, alottanu myöhemmin opiskelee viittomakielentulkiks ja taas keskeyttäny mt-syistä. Nyt ollu 11-vuotta saikulla ja sain vihdoin pysyvän työkyvyttömyyseläkkeen. Kela vissii tajus et ei tätä päätä saada ihan hetkessä kuntoon... Ehkä joskus saan aikaseks hankittua itelleni ammatin ja pääsen työelämään mut toistaseks näyttää vähän siltä et ei tuu ainakaan hetkeen tapahtumaan. Mulla on siis epävakaa persoonallisuushäiriö joka ilmenee voimakkaasti (itsemurhayrityksiä pikkusyistä jne, oon tosi triggeriherkkä).
Vatsan TT:n sädeannos vastaa n. 900 keuhkokuvan annosta ja vähän yli vuoden taustasäteilyä, eli ei tosiaan tarpeettomasti tehtynä mikään hyvä juttu, etenkään nuorelle potilaalle. Toisaalta yksilötasolla sädeannoksesta ei välttämättä mitään sinulle elämäsi aikana aiheudu, TT tehdään hyvinkin herkästi melkein aina (= liian usein), jos päivystykseen joutuu. Tietojen sekoittuminen on tuossa se isoin hoitovirhe, etenkin kun asia on edennyt ihan tutkimukseen asti ilman, että kukaan on virhettä huomannut.
 
Ylös Pohja