Seksuaalisuus & sukupuoli Mitä vittua tämä on

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,480
Reaktioarvo
2,892
D: must tuntuu siis että mua kuvaa kaikki sellaset labelit jotka silleen poissulkee toisensa tavallaan. Tai niiku must tuntuu et mua kuvaa sana aseksuaali mutta myös bi ja hetero. Ja myös aromanttinen/greyromanttinen. Hmm. Sukupuolen suhteen must tuntuu et mua kuvaa sana tyttö mutta samalla myös neutraali tai neutrois tai sukupuoleton tai vastaava

Niin mitä vitun vittua. Oon ihan ulapalla ja ahistaa
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,480
Reaktioarvo
2,892
I mean i guess oisin joku kinseyn kakkonen joten siksi varmaan tuntuu et niiku bi mut hetero. Basically bi mut basically hetero. Sehän on tyylii joku "mostly heterosexual but more than slightly homosexual" sinänsä kuvaa mua kaiketi.

Vaikka oonkin ace mut........

Jooh :D jotain tollasta. Enkä kyl tunne olevani tarpeeksi ace mut toisaalta oon tosi apothisexual joten idk idk

(TOISAALTA quoisexual af koska en ees tunnista et mikä on oikeesti sexual attraction ja mikä ei?????)

(I mean tiedän jotenki kyl et keihin tulee crushei jne mut en yleensä ajattele mun ihastuksii seksuaalisesti KAI paitsi joskus?????? Ja joitakin tiettyjä vaan??????? Esim jotain jenssii kohtaa en muista et oonko ees koskaan ajatellut mitenkään seksuaalisesti? Tai tuskin ainakaan kovin montaa kertaa koska en actually muista mitään, sillee yep voin jotenki aatella et se on hot mut niiku.... Do i fantasize about him???? I guess not tai oonko ees koskaan ajatellut tollast seksuaalista siitä. Tai sit se mun yks opeihastus ni en ees tiiä oonko siitäkään ikinä aatellu mitään sellasta et se olis OIKEESTI kuuma tai jotain???? Tai vaikka Ola, emmä muista siitäkään mitään että yleensä ajattelisin siitä jotain että "uh kuuma" et onkse sit vaa enemmän sitä ihastumista pelkästään??? Tai sit se on jotain mild sexual attraction)

Toi sukupuoli on kyl ehk hämmentävintä kaikista

Miten voi olla samaan aikaan tyttö ja neutraali. Kai sit voi. Koska toisaalta haluun et mua kohdellaan tyttönä ja toisaalta haluun et musta puhutaan ihan neutraalina joten en kai osaa vaan päättää mikä oon 🙃 (vai onko se kenties FLUID,,,,,,,,,,,,,,,,,,)

Oikeestaan mä en tiedä ahistaako mua tän ajattelu vai huvittaako mua vai helpottaako mua ajatella tätä. Ehkä kaikkea tota. Ehkä se ahistaa mut ehkä se myös huvittaa ja helpottaakin. Ehkä.

Mut se on ainakin hauskaa et tässähän sen huomaa miten monimutkasta tää on ja itteä on tosi vaikee ees pistää mihinkään kategoriaan tai sillee mihinkin yhteen kategoriaan oikeest
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,135
Reaktioarvo
1,171
Mahdotonta on, että yksi sana kuvaisi täydellisen yksioikoisesti ja jokaiselta merkitykseltään yhtään kenenkään olemusta. Minua voi vaikkapa kuvailla hiljaiseksi, mutta muistan silti useita kertoja, jolloin olen ollut kaikkea muuta. Et mitenkään voi mahtua kaikkeen, mitä "tyttö" sanana tuo mieleesi, mutta tekeekö se sinusta itsessään vähemmän naispuolisen? On otettava huomioon esimerkiksi ikä, sillä itse en enää samaistu vahvasti "tyttöön", koska en ole enää lapsi, mutta toisaalta olen ollut tyttö monien vuosien ajan menneisyydessä, joten tietysti minulla on jonkinlainen yhteys siihen. "Nainen" taas on uusi, hieman vieras ja pelottava, mutta kuitenkin ympärilleni hitaasti muodostuva. Olenko nainen, jos se sanana aiheuttaa epäilystä? Miksen olisi? Nainen on mielessäni jotain aikuista ja siloteltua, paljon valmiimpaa mitä vielä itse olen. Silti olen sitä, mutta en ole ollut kauan. Tyttö on muistoissa turvallisempi, sillä se olen ollut. Mutta en ole enää, eli mitä olen? Liittyykö mikään tästä oikeasti edes sukupuoleen?

Mitä syvemmälle ajautuu, sitä vähemmän on kyse itse asiasta ja sitä enemmän on kyse kielestä, sosiaalisista suhteista, kulttuurista, muistista, mielikuvituksesta, harhakuvituksista, epäilyksistä, illuusioista... Jokin nykyajan vitsaus on romuttaa sanan merkitys, että viimeisinkin luotettava perusta on pyyhitty jokaisen alta. Miten voi löytää totuuden, jos totuus (ja sana) itsessään ei ole enää olemassa? Eli yksinkertaisemmin sanottuna mutkistamalla asioita löytää mutkistuneita asioita. Kaikki on sosiaalista peliä, joten voit olla mitä tahansa. Olet jo.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,480
Reaktioarvo
2,892
Mahdotonta on, että yksi sana kuvaisi täydellisen yksioikoisesti ja jokaiselta merkitykseltään yhtään kenenkään olemusta. Minua voi vaikkapa kuvailla hiljaiseksi, mutta muistan silti useita kertoja, jolloin olen ollut kaikkea muuta. Et mitenkään voi mahtua kaikkeen, mitä "tyttö" sanana tuo mieleesi, mutta tekeekö se sinusta itsessään vähemmän naispuolisen? On otettava huomioon esimerkiksi ikä, sillä itse en enää samaistu vahvasti "tyttöön", koska en ole enää lapsi, mutta toisaalta olen ollut tyttö monien vuosien ajan menneisyydessä, joten tietysti minulla on jonkinlainen yhteys siihen. "Nainen" taas on uusi, hieman vieras ja pelottava, mutta kuitenkin ympärilleni hitaasti muodostuva. Olenko nainen, jos se sanana aiheuttaa epäilystä? Miksen olisi? Nainen on mielessäni jotain aikuista ja siloteltua, paljon valmiimpaa mitä vielä itse olen. Silti olen sitä, mutta en ole ollut kauan. Tyttö on muistoissa turvallisempi, sillä se olen ollut. Mutta en ole enää, eli mitä olen? Liittyykö mikään tästä oikeasti edes sukupuoleen?

Mitä syvemmälle ajautuu, sitä vähemmän on kyse itse asiasta ja sitä enemmän on kyse kielestä, sosiaalisista suhteista, kulttuurista, muistista, mielikuvituksesta, harhakuvituksista, epäilyksistä, illuusioista... Jokin nykyajan vitsaus on romuttaa sanan merkitys, että viimeisinkin luotettava perusta on pyyhitty jokaisen alta. Miten voi löytää totuuden, jos totuus (ja sana) itsessään ei ole enää olemassa? Eli yksinkertaisemmin sanottuna mutkistamalla asioita löytää mutkistuneita asioita. Kaikki on sosiaalista peliä, joten voit olla mitä tahansa. Olet jo.
No siis. Totta ainakin osittain? Mä taas aattelen ehkä tytön ja naisen enemmänkin synonyyminä kuin ikään liittyen. Mun mielestä ne on sama asia, vaikka ymmärränkin että se tavallaan liittyy ikään, mutta silti se on musta sama asia ja sama sukupuoli, silleen u know. Et ei niil oo merkittävää eroa. Käytän kumpaa tahansa silleen idc ja muutenki kyllähän jotain teiniäkin voi sanoa nuoreksi naiseksi vaikka ikänsä puolesta olisi ennemmin tyttö. Et kyl monet ihmiset käyttävät niitä myös miten sattuu. Joskus joku taisi sanoa kamuni äitiä tytöksi vaikka hän oli silloin varmana yli 50 tai jotain. Mutta joo.

Muuten tuo viesti meni ehkä mun päässä vähän sellaseks että mun on vaikee ymmärtää mutta juu. Ja siis sen takia vaan mietin että en varmaankaan ole ihan cis koska mua häiritsee usein se että mut luokitellaan tytöksi kun yhtä hyvin mut vois olla luokittelematta. Niin sehän tarkoittaa sitä et oon uncomfortable sen mun syntymäsukupuolen kanssa? Vai? En tiedä tarkottaako :D (kehodysforia taas on asia erikseen ja siitä en edes tiedä että onko mulla sitä vai ei, tuskin?)
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,882
Reaktioarvo
1,406
Ite en vaan jaksa enää tapella koko suuntautumisen ja sukupuolen kanssa, ja päätin että suuntautumiseni on ''Ihan sama'' ja sukupuoleni on ''ei sillä niin väliä''
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,480
Reaktioarvo
2,892
Ite en vaan jaksa enää tapella koko suuntautumisen ja sukupuolen kanssa, ja päätin että suuntautumiseni on ''Ihan sama'' ja sukupuoleni on ''ei sillä niin väliä''
Oon itekin joskus päättäny noin mutta ei se päätös sitten pitänyt :D nyt on kuitenkin onneksi ihan okei olo sen suhteen, tai siis en ota stressiä. Tällä hetkellä. Vituttaa vaan jatkuva afobia ja se just että tässä yhteiskunnassa ei saa olla rauhassa haluamatta seksiä xD
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,480
Reaktioarvo
2,892
heh heh huutista. Tein jonkun aro spec testin??? Ja heti kun tulokseksi lävähti frayromantic niin olin että: "oh my fucking god" 😂😂😂😂 niiku se vitun disappointment koska oikeesti se oli niin ennalta-arvattavaa lmao. Ja juuri kun vähän aikaa sitten olin jo silleen "eeeen mä oo sittenkään frayromanttinen" hahaha bitch you really thought.... Siis mähän oon suurinpiirtein oppikirjaesimerkki frayromanttisuudesta..... Vai :DDD
Enkö muka 🙃🙃🙃🙃

Nojoo mut nice. Mut siis sain kyl tasatuloksen frayromanttisen ja aron ja arospiken kanssa joten idk man. Siin vaa näky ekana pelkästään se frayromanttinen sit ku tutkin asiaa ni olin saanu tasatuloksen. Well. I mean. I'm not surprised. Tai no siitä oon ehkä vähän surprised että sain mitään muita ku frayromanttisen mut ok

Ace testistä sain greyseksuaalin (ja vieläpä kahdesta eri testistä) niiku wow what a surprise..... Oikeesti mun vitun aro and ace spec ass 😂😌 en kestä kuinka tääki vaa kertoo sen et ah ton takia must aina tuntuu niin oudolta muiden seurassa. Varsinkin toi frayromanttisuus i mean tää vaa selittää kaiken koska niiku.... Ei ihme että saan aina kuulla kavereilta sitä et "mut miks sä et ihastu johonkin jonka sä tunnet" no MIKSI :D Miks et ihastu ite johonkin tuntemattomaan huoh it's the same thing en mä ny voi pakottaa itteäni siihe?

Ai jeesus että mun kamut on ihan eri planeetalta...... Mut nyt voinkin tarjota niille selityksen "siks että oon frayro" 🙄

Niinku ei oikeesti emmä kestä. Mut joo oon ilonen siit et tuntuu et alan tajuta miks oon niin erilainen kuin muut. Varmaan johtuu just näistä asioista. Lol ja yritin vielä kieltää sitä että oon aro koska "mut mähän ihastun niin helposti" i mean yes bitch but do you know them personally well usually you don't. Lmao niiku everything about me SCREAMS frayromantic. And i mean: definitely

niiku oikeesti it's right in front of you but you still don't see it 🧐 minäkö muka frayro, ei nyt sentään

And don't even get me started on the ace spectrum. Se on ehkä vielä aromanttisuuttakin selkeämpi ja silti olin siitäkin jossain vaiheessa silleen "i'm definitely allosexual" like what- 😂 are you okay???????????????? 😬 I'm not allosexual 😂😂😂😂😂 en kai ny helvetissäkään

Srsly allot ei oo näin sex-repulsed tai no voi kai ne ollakin ehkä, mut silti idk en usko että allot on näin "i don't care" asenteella seksin suhteen srsly overall mun asenne on sillee "i don't give a rats ass ja voisin olla vaikka ikuisesti neitsyt i think" hmmmmmmm idk

Idkkkkkkkkk nyt kun miettii niin tuntuu että oon aika selkeesti aro ja ace spektreillä
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,480
Reaktioarvo
2,892
Idkkkkkkkkk nyt kun miettii niin tuntuu että oon aika selkeesti aro ja ace spektreillä
Mua vaan hämäs aina niin helvetisti se kun ihastun niin perkeleesti + sit myös se kun mun aseksuaalisuus ei oo seksuaalisten tunteiden täydellistä puutetta. Näistä puhutaan nii vähän ja sit sitä ei kuitenkaan tajuu kunnolla että it's a spectrum
 
Ylös Pohja