Mielenterveys Mitähän aktuaalista äsken tapahtui?

Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Tässä tekstissä saattaa olla jotakin ahdistusta aiheuttavaa joten
TW: MIELIALAHÄIRIÖT, ITSETUHOISUUS

Äiti tuli yhtäkkiä mun huoneeseen ja vetäisi oven kiinni perässään. Se ei ole koskaan tiennyt hyvää. Sanoi, että on tarkkaillut mua viime keväästä asti ja on nähnyt, mitä tapahtuu.

Sanoi, että näki, kun viime viikolla olin pelissä niin poissaoleva. Että ei ole koskaan nähnyt minua niin sekaisin kentällä. Vaati kertomaan että mikä homma.

Sanoin sitten, että opiskelijaterveydenhuollossa epäillään masennusta. Mulle on teetetty se helvetinperkeleen testi nyt kahdesti kuukauden sisään, ensimmäisellä lievä, toisella jo kirkkaasti keskivaikea. Kokeillaan nyt ensin IPC-menetelmää sen kuukauden suunnilleen ja jos ei lähde paranemaan sillä niin sitten täytyy katsoa että pitääkö siirtää johonkin muualle.

Sanoi siihen että olen sitten masentuja kolmannessa sukupolvessa. Hän itse on "osittain parantunut masentuja" ja hänen äitinsä taas on ollut koko ikänsä kroonisesti masentunut. Isänkin puolelta olen epäillyt itsekin muutamaakin erilaista mielenterveyden häiriötä. Olen esimerkiksi kuullut joskus isäni isän kuolleen oman käden kautta ja sairastaneen kaksisuuntaista. Tästä en kyllä ole ihan satavarma, se ei ollut kenenkään sukulaiseni kertoma tieto vaan isänäitini kaverin.

Äiti ehdotti myös, että jättäisin tänään pelin väliin. En viitsinyt. Haluan hoitaa tämän omassa tahdissani enkä näin yhtäkkiä, puhua rauhassa valmentajan kanssa. Sanoi siihen vain että oma päätöksesi, puhutaan syyslomalla lisää. Syysloma on ensi viikko.

Tyhmänä olen luullut ettei kukaan huomaa jos en kerro. Ei pitäne paikkansa. Todella tyhjä olo. Taitaa olla aika pitkä teksti, itse en henkilökohtaisesti jaksaisi lukea tätä. Mutta kiitos jos sä luit.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,950
Reaktioarvo
5,745
Hyvä että äitisi nyt tietää:)
Vai?
En nyt oikein tiedä oliko tuo helpotusta vai mitä? Mut ehkäpä se et sun vanhemmat ymmärtää auttaa?
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Hyvä että äitisi nyt tietää:)
Vai?
En nyt oikein tiedä oliko tuo helpotusta vai mitä? Mut ehkäpä se et sun vanhemmat ymmärtää auttaa?
En tiedä, tyhjä olo. Tavallaan oon toivonut että joku huolestuis musta kun en selkeästi itse osaa puhua, mutta en halunnut että se on mun vanhemmat jotka ekana huolestuu.

Vaikka joo, onhan se hyvä että nyt tietää.

En vaan osaa sanoa enää yhtään mitään, yritän vaan nyt tällä hetkellä saada itseni kovasti sellaselle mielialalle että pystyn pelaamaan edes kohtalaisen pelin.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,950
Reaktioarvo
5,745
En tiedä, tyhjä olo. Tavallaan oon toivonut että joku huolestuis musta kun en selkeästi itse osaa puhua, mutta en halunnut että se on mun vanhemmat jotka ekana huolestuu.

Vaikka joo, onhan se hyvä että nyt tietää.

En vaan osaa sanoa enää yhtään mitään, yritän vaan nyt tällä hetkellä saada itseni kovasti sellaselle mielialalle että pystyn pelaamaan edes kohtalaisen pelin.
Hyvin se menee:)
Sen vamhemmat vaikuttaa kuitenkin ihan okei vanhemmille?
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Hyvin se menee:)
Sen vamhemmat vaikuttaa kuitenkin ihan okei vanhemmille?
Joo. Tai no, isääni olen oikeastaan vähän ehkä jopa pelännyt aina, se on sellaista räjähtävää sorttia, aistin sen jo aika pienenä. Sen kanssa saa olla vähän varpaillaan. Kerran muunmuassa lähtenyt ovet paukkuen kotoa yhden riidan päätteksi, tullut takaisin muutaman tunnin päästä. Hän yksin tietää missä oli. Mykkäkoulua on muutaman kerran käyty. Uhkailu ja kiristys on täysin arkipäivää.

Äitini on erittäin jees, mutta myöskin ehkä pelkää isääni. Eikä oikein osaa puhua myöskään. Meillä on sama vika. Olen kasvanut pelkällä smalltalkilla ja hiljaisuudella.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,950
Reaktioarvo
5,745
Joo. Tai no, isääni olen oikeastaan vähän ehkä jopa pelännyt aina, se on sellaista räjähtävää sorttia, aistin sen jo aika pienenä. Sen kanssa saa olla vähän varpaillaan. Kerran muunmuassa lähtenyt ovet paukkuen kotoa yhden riidan päätteksi, tullut takaisin muutaman tunnin päästä. Hän yksin tietää missä oli. Mykkäkoulua on muutaman kerran käyty. Uhkailu ja kiristys on täysin arkipäivää.

Äitini on erittäin jees, mutta myöskin ehkä pelkää isääni. Eikä oikein osaa puhua myöskään. Meillä on sama vika. Olen kasvanut pelkällä smalltalkilla ja hiljaisuudella.
Joo en mäkään mun isän kanssa mistään puhu. Onneksi sitä ei yleensä tarvi pelätä ellei oo tosi vihanen/humalassa.

Hyvä kuulla et äitisi on kuitenkin jees, ehkäpä te voitte nyt yhdessä opetella puhumaan?
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Joo en mäkään mun isän kanssa mistään puhu. Onneksi sitä ei yleensä tarvi pelätä ellei oo tosi vihanen/humalassa.

Hyvä kuulla et äitisi on kuitenkin jees, ehkäpä te voitte nyt yhdessä opetella puhumaan?
Joo, onko tää tän yhteiskunnan miesmalli, puhuminen on yliarvostettua?

Niin. Ehkä mä voin yrittää rikkoa tän sukupolvia pitkän onnettomuusketjun. Ainakin jos en lisäänny. :D No ei, ihan vakavissaan, ehkä me opitaan tästä kaikki jotain. Ehkä iskäkin oppii jotain. Siihen en kyllä luota ihan täysin.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,950
Reaktioarvo
5,745
Joo, onko tää tän yhteiskunnan miesmalli, puhuminen on yliarvostettua?

Niin. Ehkä mä voin yrittää rikkoa tän sukupolvia pitkän onnettomuusketjun. Ainakin jos en lisäänny. :D No ei, ihan vakavissaan, ehkä me opitaan tästä kaikki jotain. Ehkä iskäkin oppii jotain. Siihen en kyllä luota ihan täysin.
Ehkäpä:D
 
Ylös Pohja