Miten ihmiset pärjää ilman päihteitä?

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,137
Reaktioarvo
1,047
Miten te saatte ahdistuksen tai huonon olon pois?
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,142
Kun päihteet eivät edes tuo mulle hyvää oloa. Alkaa väsyttää ja muutun herkemmäksi kaikelle.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,905
Reaktioarvo
5,733
Moikka epäterveellisillä keinoilla kuten itseni satuttaminen.

Niihin parempiin vaihtoehtoihin kuuluu sitten nukkuminen, youtube, tiktok-kissat ja maalaaminen
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,136
Reaktioarvo
5,462
En ole kokeillut päihteitä, joten en osaa kaivata niitä. Tiedän, että riippuvuuden riski olisi kohdallani varsin suuri, joten pyrin välttämään niitä tulevaisuudessakin. Huonon olon saan pois yleensä harhauttamalla ajatukseni esim. musiikin kuuntelulla tai vaihtoehtoisesti satuttamalla itseäni (mutta sitä en suosittele).
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,119
Reaktioarvo
886
En ole kokeillut päihteitä, joten en osaa kaivata niitä. Tiedän, että riippuvuuden riski olisi kohdallani varsin suuri, joten pyrin välttämään niitä tulevaisuudessakin.
Tää pätee mullaki. Ainoo päihde mitä olen usein käyttänyt on alkoholi. Ja aloin saada siitä niin kovia päänsärkyjä että lopetin kokonaan. Sain päänsärkyjä jo parista annoksesta ja usein vielä saman illan aikana.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
30,496
Reaktioarvo
2,891
En oikeen saakaan :D ja käytän päihteit mut en yleensä kohtuuttoman paljon
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,565
Reaktioarvo
6,478
Mua alkaa vaa oksettaa jos esim haistan tupakan tai kaljan hajun :'D Enkä mää muutenkaa tunne mittää tarvetta päihteidenkäytölle.
Mulla se ahistus vaan menee sit pikkuhiljaa pois, mun pittää vaa pysyä omassa rauhassa ja hengittää ja vaikka kuunnella jotaki rauhottavaa kappaletta. Tai sit vaa makaan sängyssä kippurassa ja itken sen tunteen pois tai menen lenkille. Jos oon julkisissa tiloissa mää saatan vaan istua ja tuijottaa omaan syliini. Eli keinoja on aika monta.
 

rätvänä

Asiantuntija
Liittynyt
10.2.2021
Viestejä
222
Reaktioarvo
317
En tiedä, tv. hankala tilanne elämässä ja heti vedin lievät kännit + tulin tänne harjoittamaan eskapismia (vaikka törmäsinkin heti kiistakeskusteluihin) :D Mutta siis joo, mm. Mielenterveystalon itsehoitoon tarkoitetut ohjelmat ovat yllättävän toimivia. Kognitiivinen terapia ois varmasti vielä toimivampi. Noiden ohessa kaikenlainen sellaisen tekeminen johon voi ns. hukuttaa itsensä (mulla mm. lukeminen, mutta ihmisestä riippuen vois olla maalaaminen/neulominen/musiikki/tanssiminen/luonto jne.) tepsii sekin hyvin.
 

TTUTT

Harjoittelija
Liittynyt
7.7.2022
Viestejä
4
Reaktioarvo
3
Tekemällä muita asioita, kuten pelaamalla, piirtämällä, mitä vain tai sitten mennään kyseinen ahdistus räminällä läpi. Päihteethän ei millää tavalla auta vaan pahentaa käyttäytymistä. Myös päihteiden jälkeen serotonilevelit on alhaalla mikä vaan saa sut tuntemaan enemmän paskaksi :^).

Mitä enemmän joutuu tekemisiin omien tunteiden kanssa, sitä helpommaksi se tulee.
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
Armottomilla kuntosalitreeneillä, itkemällä, valittamalla kavereille, lenkkeilyllä, juomalla teetä, piirtämällä, maalaamalla, värittämällä, nukkumalla.. Tiiän addiktoituvani tosi herkästi, en siis edes yritä
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,870
Reaktioarvo
1,403
Riippuu minkälaisista päihteistä puhutaan, itse en siis mitään huumeita käyttäisi ikinä, mutta jos on oikeen paska olla, niin saatan aina silloin tällöin vetää kaverin kanssa kunnon persekännit, ja sitten taas kelpaa olla, muuten pärjään oikein hyvin ilman päihteitä. Itsellä huonoon oloon auttaa usein musiikin kuuntelu ja kaverin kanssa puhuminen ja videopelien pelaaminen.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,691
En pärjää. Ehkä joskus, mutta tällä hetkellä se on mahdotonta.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
En tosiaan tiedä. Itselläni syy juoda on yksinkertaisesti se, että elämä tuntuu tyhjältä ja aika harmaalta ja päihteillä saa sitten hetkeksi jotain "vaihtelua" ja hyvän olon. Plus että kaveritkin juo. Pystyn kyllä olemaan ilmankin pitkähköjä aikoja, mutta jos kokonaan haluaisin luopua niistä niin tarvitsisin kai jonkun harrastuksen, joka olis tarpeeksi mielenkiintoinen tuomaan elämääni niin paljon sisältöä, että se korvaisi juomisen. Eli kai niillä ihmisillä sitten on parempaakin tekemistä ja/tai terveempi mieli.
 
Ylös Pohja