Meikkaus Miten oppia tekemään kissansilmärajaukset?

Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Harjoituksella ja toistolla varmaan, mutta kiinnostaisi, onko teillä jokin tietty tekniikka siistin rajauksen piirtämiseen? Itse olen yrittänyt ties mitä kikkakolmosia, mutta yleensä onnistun vain sotkemaan silmäni tai sitten piirrän sellaiset massiiviset Amy Winehouse -tyyppiset rajaukset.

Lisäksi mikäli vannotte jonkin tietyn rajauskynän nimeen, kertokaa ihmeessä tuotesuosituksia.

(Toivottavasti 'kissansilmärajaus' on se oikea suomenkielinen versio winged eyelinerista.)
 
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
50
Reaktioarvo
41
siis mä en oo ollut kykeneväinen oppimaan sellasia eyelinertusseja käyttämään (olikohan toi ees lause) joten teen nykyään sellasella ohuella kulmasiveltimellä ja mustalla luomivärillä ja os tarviin jotain tosi tummaa ni sellasella gel eyelinerilla.. mitään erikoista taktiikkaa ei oo miten milloinkin
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Harjoittelu ja toistot on se keskeisin juttu. Ja rajauksen onnistuminen riippuu myös tosi paljon silmien muodosta, esim. itse opin vasta vuosi sitten että mulla on raskaat silmäluomet ja siksi normaali suora rajaus näyttää tyhmältä. Opettelin tekemään ns. batwing-eyelinerin (ks. kuva) ja se toimii.

1618415048075.png

Aloitan siis tuosta ala-ulkonurkasta vetäen suoran viivan ulospäin, sitten yläpuolen teen pitäen silmät auki. Tämän jälkeen laitan silmän kiinni ja yhdistän ne viivat tolla kuvan tavalla. Tää on ihan älyttömän hankala selittää. :D

Luottotuotteitani on essencen Liquid Ink -eyeliner (tässä on ohut, sivellintyyppinen kärki) ja käytän paljon myös e.l.f geelieyelineriä ja saman merkin "angled brush" -sivellintä. Hinta-laatusuhde näissä on loistava. Sanoisin, että aloittelijalle on ehkä helpompi aloittaa geelieyelinerillä, koska erillisellä siveltimellä saa paremman tuntuman.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Harjoittelu ja toistot on se keskeisin juttu. Ja rajauksen onnistuminen riippuu myös tosi paljon silmien muodosta, esim. itse opin vasta vuosi sitten että mulla on raskaat silmäluomet ja siksi normaali suora rajaus näyttää tyhmältä. Opettelin tekemään ns. batwing-eyelinerin (ks. kuva) ja se toimii.

katso liitettä 1186

Aloitan siis tuosta ala-ulkonurkasta vetäen suoran viivan ulospäin, sitten yläpuolen teen pitäen silmät auki. Tämän jälkeen laitan silmän kiinni ja yhdistän ne viivat tolla kuvan tavalla. Tää on ihan älyttömän hankala selittää. :D

Luottotuotteitani on essencen Liquid Ink -eyeliner (tässä on ohut, sivellintyyppinen kärki) ja käytän paljon myös e.l.f geelieyelineriä ja saman merkin "angled brush" -sivellintä. Hinta-laatusuhde näissä on loistava. Sanoisin, että aloittelijalle on ehkä helpompi aloittaa geelieyelinerillä, koska erillisellä siveltimellä saa paremman tuntuman.
Kiitos kattavasta vastauksesta, täytyypä testailla. (y)
 

Bella

Asiantuntija
Liittynyt
27.2.2021
Viestejä
236
Reaktioarvo
205
Silmä luomi kiinni ja sit siitä päältä vetää oikee ihaanat viirulit
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Piirrän pisteen siihen kohtaan mihin haluun rajauksen loppuvan ja piirrän siitä silmään rajan. Ihan alussa laitoin maalarin teippiä tai käytin jonkinlaista korttia rajauksen kohdalla, että tulis suora rajaus. Nykyään teen kyllä välillä vapaalla kädellä, kun mulla on kissansilmä lähes joka päivä.

Ja mä käytän ainakin rajauskynää (maybelline :P), koska maybelline on mun luottomerkki näissä.
 
Ylös Pohja