Opiskelu Miten teidän mielestä ei ole sopivaa pukeutua kouluun?

Opiskelu ja itseopiskelu

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
En ollut varma, kuuluiko tää nyt tänne vai pukeutumisosioon, mutta laitoin nyt tänne. Millä tavalla ei siis sovi pukeutua kouluun vai voiko mielestänne pukeutua kouluun ihan miten vain? Entä muuttuuks tää sitte ku on kyse opettajista? Miten ite pukeudutte kouluun?

Mun mielestä kouluun pitää saada pukeutua aika vapaasti, etenkään kun täällä Suomessa ei koulupukeutumista olla oikeastaan rajoitettukaan. Jos jollain on joku tietynlainen tyyli, jota haluaa ilmaista ja ostaa siihen kuuluvia vaatteita niin mun mielestä niitä on hyvä käyttää

Ei ole hyvä, että kaapissa lojuu miljoonittain käyttämättömiä vaatteita, kun koulussa niitä ei voi pitää, eikä vapaa-ajalla tule mentyä minnekään. Muutenkin kiva voida vielä koulussa pukeutua kivasti, kun työelämässä saattaa olla työvaatteet tai jokin tietty pukeutumisetiketti.

Ja etenkin ulkomailla kuulee puhuttavan, että pitää keskittyä kouluun tms. mutta mä oon sitä mieltä ettei pukeutuminen oo keskittymisestä pois ja käyttäväthän oppilaat vapaa-ajalla paljon aikaa muihinkin harrastuksiin, ja muoti on yksi niistä. Ja se on surullista, jos joku poika siellä häiriintyy, kun jollain on liian lyhyt hame, mutta se onkin sitten hyvä paikka opetella itsehillintää ja keskittymiskykyä.

Mä ite pukeudun kouluun varmaan aika pitkälti sillä tavalla, miten ihmiset pitääkin sopivana, mutta välillä esim. saatan käyttää minihameita, tai mekkoja. Käytän kyllä yleensä sukkiksia, legginssejä, tai jopa housuja niitten alla, mutta vähintäänkin laitan alle shortsit. Joskus mulla saattaa myös olla esim. toppi. Haluisin mielleäni pukeutua samalla tavalla opettajanakin, mutta en ehkä viitsisi pukeutua aina niin vapaasti ja saattaisin kiinnittää enemmän huomiota pukeutumiseeni.

Ja siis minihameethan ja mekot on aika yleisiä kouluissa ja joskus ihmiset käyttää myös shortsei tai ihan vaan tyyliin pelkästään rintsikoita. Mulla ehkä ainoo semmonen juttu, mikä ei ois sopivaa ois että joku tulis pelkissä alusvaatteissa kouluun (tai alasti) mutta en mä sitäkään paheksuisi vaan aattelisin tyyliin et joku haaste tai vedonlyönti kyseessä.

Myöskään tietty uikkarit ei oo mikään hirveen sopiva asu kouluun eikä ehkä yövaatteetkaan ihan vain sen takia, koska ne ovat todennäköisesti vähän hikiset yön jäljiltä, mutta normaalit bagit vaatteet voi kyl laittaa. Tosin nyt tuli mieleen et yks kaverini tuttu tais pukeutuu kouluun tyyliin niin et pukeutuu aina joihinki bikineihin, mutta noh ei kai siinä sitten. :D

Mutta joo toivottavasti pitkä alotukseni ei nyt kyllästyttänyt kaikkia varaaneja tiehensä, koska ois kiva kuulla teidänki ajatuksia aiheesta. :D
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,978
Reaktioarvo
8,475
Kouluun ei pidä pukeutua provosoivasti mielestäni, siis ei mitään verkkosukkahousuja pikkuhousujen päälle niin miehille kuin naisille, pojille tai tytöille. Ei mitään poliittisia t-paitoja, jos sallitaan Che, niin pitäisi sallia sitten Stalin, Mao, Hitler tai muu vastaava joukkomurhasta kiksinsä saanut runkkari.
 

Huulikiilto

Harjoittelija
Liittynyt
16.7.2021
Viestejä
1
Reaktioarvo
1
Aikalailla samat ajatukset kuin aloituspostauksessakin! Vetäisin rajan tosi paljastaviin kuteisiin, yks kurssilainen tuli joskus läpinäkyvä toppi päällä joka just ja just peitti nännit :D ei ole enää samaista toppia pitänyt, vissiin frendit jotain sanonu muiden oppilaiden onneksi. Mun mielestä myös aika ilmiselvät bilevaatteet (kuten toi toppi minkä tossa mainitsinkin) voi jättää niihin bileisiin, mut toi on enimmäkseen etikettikysymys ><
 

aviva

Asiantuntija
Liittynyt
17.12.2021
Viestejä
1,702
Reaktioarvo
839
Kouluun ei pidä pukeutua provosoivasti mielestäni, siis ei mitään verkkosukkahousuja pikkuhousujen päälle niin miehille kuin naisille, pojille tai tytöille. Ei mitään poliittisia t-paitoja, jos sallitaan Che, niin pitäisi sallia sitten Stalin, Mao, Hitler tai muu vastaava joukkomurhasta kiksinsä saanut runkkari.
Tämä ja ei mitään perseen paljastavia hameita/shortseja
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Onko muilla vielä ajatuksia tähän liittyen? Olis kiva lukea
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Mun mielestä sillä ei oo mitään väliä, miten oppilas pukeutuu kouluun, kunhan ei pukeutumisellaan loukkaa muita. Itteeni ei kiinnosta, mitä muut päälleen laittaa, kunhan pitävät edes jonkinlaiset kuteet yllään
Aikalailla samaa mieltä tän kanssa, ite en ihan mihin sattuu vaatteisiin pukeutus, ei oo mun tyyliä mitkää kovin paljastavat vaatteet mut mikäs siinä jos muut niitä haluu käyttää
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
No mun mielestä rintsikoissa ei oo okei tulla mutta lyhyet topit on ihan jees :D että paita päälle kuitenki, tytöillä ja pojilla..

Ja en nyt kenenkään persettäkkään halua nähhä niin semmoset housut missä pakarat peittyy kiitos :D
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Niin ja opettaja on kuitenki töissä niin ehkä silloin vois kattoa vaatteet mitkä peittää vähän enemmän ko ne kriittisimmät paikat :D enkä nyt meinaa ettei sais näkyä MITÄÄN vaan että semmoset asialliset vaatteet vois olla hyvät
 
Ylös Pohja