Pukeutuminen Miten toisten pukeutuminen voi ärsyttää?

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
En oo ikinä ymmärtäny tätä ja tää on miusta outo ilmiö. Jos joku pukeutuu silleen että se aiheuttaa miun pään sisällä kielteisiä ajatuksia, niin ei ne ajatukset liity vihaan. Sen sijaan saatan olla vaikkapa hämmentynyt siitä, miten joku voi pukeutua jollain tietyllä tavalla. Tosin ymmärrän kyllä ärsyyntymisen sillon, jos joku rikkoo tosi pahasti etikettivirhettä, kuten tulee hautajaisiin puolialasti. Sellanen on mielestäni epäkunnioittavaa ja menee yli. Mutta sitä en tosiaan ymmärrä että joku perus arkipukeutuminen ärsyttää ja että jotkut toimii suunnilleen vaatepoliiseina muille kuluttaen energiansa sen miettimiseen, että onko henkilöllä x nyt soveliaat vaatteet vai ei. Pukeutuminen on kuitenkin jokasen oma asia, niin voitas antaa kaikkien valita vaatteensa lähtökohtasesti ihan itse. Nimimerkillä oon todella turhautunu yhen vanhan sukulaisnaisen käytökseen, kun hän ei kestä edes millin tissivakoa ja puoleen reiteen asti ulottuvat poolopaidat on varmaan ainoita mitkä hän kunnolla hyväksyy aina kylmällä säällä. Se hänen ajattelumaailma siitä kuinka ihmisten pitäs pukeutua on todella tiukka, valehtelematta muistuttaa pelottavan paljon Amerikan pukukoodeja. Tuntuu että se rajottaa mua tosi paljon, kun pitäs aina olla pukeutuneena jotenkin ylisiveellisesti tän henkilön seurassa, vaikka ois hirmunen kesähelle. Joskus tekis mieli oikein uhalla provosoida häntä laittamalla päälle joku todella paljastava paita, vaikka muuten en sellasia pitäskään. Mutta ihan vaan näyttääkseni hälle, että miun ei tarvii pukeutua hänen pillin mukaan ja että saan pukeutua just niinku tykkään eikä hänellä oo osaa tai arpaa siihen, piste. Tää miun alotusviesti menee jo melkein vihan puolelle mutta menköön :D Olen puhunut.
 
Viimeksi muokattu:

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
ei mullakaa oo oikeen mitään väliä mite ihmiset pukeutuu, en itekää ymmärrä mite siit saa ongelman 😂 samapa mulle.

mut honestly mä varmaa tekisin noi et laittaisin paljastavat vaatteet ja oisin sillee ":D f u" koska inhoon nii hitosti ihmisii, jotka rajottaa esim. sit vaik muiden pukeutumista. joo ok, jos hän kerran o vanhempi ihminen ni kinda ymmärrän mut ärsyttäis silti
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
tuli vahvasti mieleen syystäkin entinen kaverini, joka ei voi sietää minkään laista erilaisuutta, koskien myös pukeutumista. koulussamme on paljon cosplay-harrastajia, joiden pukeutuminen harrastuksen ulkopuolellakin on räikeästi erottuvaa ja värikästä. tämän kyseisen ihmisen omin sanoin "myötähäpeä nousee korviin asti kun näkee tuollaista".

pukeutukaa ihmiset miten haluatte. jotkut on vaan liian täynnä omia tiukkoja arvojaan ymmärtääkseen, että ihmisillä on oikeus päättää omista asioistaan, vaikka se ei miellyttäisi aina muita.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
ei mullakaa oo oikeen mitään väliä mite ihmiset pukeutuu, en itekää ymmärrä mite siit saa ongelman 😂 samapa mulle.

mut honestly mä varmaa tekisin noi et laittaisin paljastavat vaatteet ja oisin sillee ":D f u" koska inhoon nii hitosti ihmisii, jotka rajottaa esim. sit vaik muiden pukeutumista. joo ok, jos hän kerran o vanhempi ihminen ni kinda ymmärrän mut ärsyttäis silti
no niinpä :D ja sama täällä, jos ei tykkää muiden pukeutumisesta niin ihmiset vois kuitenki pitää mölyt mahassaan ja olla puuttumatta asiaan, ellei sit oikeesti mee ihan yli se pukeutuminen.

itekin periaatteessa ymmärrän, että kun se miun tuttu on ollu nuori niin toki sillon on oltu tarkkoja pukeutumisessa ja paljasta pintaa on paheksuttu kovasti, onhan hän kuitenki jo 75. mutta kyllä se ärsyttää, kun tää henkilö on muutenki sellanen että kuvittelee olevansa aina oikeessa ja aattelee että pelkästään hänen mielipiteet ja tavat on oikeita. hän ei tunnu hyväksyvän erilaisuutta, ja jos nyt suoraan sanotaan niin antaa itserakkaan kuvan itestään. jotenkin vaan kummastuttaa kun en edes pukeudu paljastavasti varsinkaan hänen seurassa, mutta hälle se on liikaa jos näkyy sentti mahaa (huom: ei edes napaa vaan perus ihoa) tai pikkiriikkisen kaula-aukkoa (huom: sellanen kaula-aukko josta ei edes näy vako, joten en ymmärrä miten hän keksii siitäkin ongelman). ei kyllä tarvii paljoo pukeutua eri tavalla kun hänen pillinsä mukaan niin johan on heti ekana mieli pahotettu :D ja sitten se siveellisten lauseiden tuputtaminen, kuten "kyllä naisen pitää osata pukeutua asiallisesti" ja "kaupassa ei saa yhtään näkyä mahaa tai olkapäitä"... hyrr, alkaa välillä tulla korvista ulos. hitto mie kyllä oikeesti näytän sille vielä, ens kerralla repäsen ja laitan jotain paljastavaa päälle niin sittenpähän nähdään reaktio :D ehkä en kuitenkaan laita mitään sellasta kunnon tissipaitaa heti ekana, mut jonkun pikkasen paljastavamman ku mitä hän on tottunu näkemään miun päällä.
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,384
Niin ja mietin miten ihmisillä on oikeasti pokkaa ääneen kommentoida toisten pukeutumista ja ulkonäköä negatiivisesti. Silloin kun sairastin sh, niin mulle ihan tuntemattomatkin huomautti ilkeästi olemuksestani ja jos mulla oli vähän "räväkkä" paita tai olin leikkauttanut hiukseni tietyllä tavalla niin joku ei epäröinyt tuoda esille, ettei siitä tykkää. Sitten ymmärrän jos jollain olisi vaikka julkisesti jokin rasistinen tai hyvän maun vastainen paita, niin siihen voisi puuttua.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Niimpä. Mun toinen kavereista on aika paljonkin kommentoinut toisten pukeutumista vaikka et "miks noin monella on tommonen paljastava toppi" "miks ihmeessä ne haluu pukeutua tolla tavalla" "ei koulussa pitäis pukeutua noin sopimattomasti" yms. Itteäni ei kiinnosta, miten muut pukeutuu. Tai siis kiinnostaa kyllä, mutta en paheksu muiden pukeutumista ellei sitten pahasti riko jotain pukukoodia yms.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
no niinpä :D ja sama täällä, jos ei tykkää muiden pukeutumisesta niin ihmiset vois kuitenki pitää mölyt mahassaan ja olla puuttumatta asiaan, ellei sit oikeesti mee ihan yli se pukeutuminen.

itekin periaatteessa ymmärrän, että kun se miun tuttu on ollu nuori niin toki sillon on oltu tarkkoja pukeutumisessa ja paljasta pintaa on paheksuttu kovasti, onhan hän kuitenki jo 75. mutta kyllä se ärsyttää, kun tää henkilö on muutenki sellanen että kuvittelee olevansa aina oikeessa ja aattelee että pelkästään hänen mielipiteet ja tavat on oikeita. hän ei tunnu hyväksyvän erilaisuutta, ja jos nyt suoraan sanotaan niin antaa itserakkaan kuvan itestään. jotenkin vaan kummastuttaa kun en edes pukeudu paljastavasti varsinkaan hänen seurassa, mutta hälle se on liikaa jos näkyy sentti mahaa (huom: ei edes napaa vaan perus ihoa) tai pikkiriikkisen kaula-aukkoa (huom: sellanen kaula-aukko josta ei edes näy vako, joten en ymmärrä miten hän keksii siitäkin ongelman). ei kyllä tarvii paljoo pukeutua eri tavalla kun hänen pillinsä mukaan niin johan on heti ekana mieli pahotettu :D ja sitten se siveellisten lauseiden tuputtaminen, kuten "kyllä naisen pitää osata pukeutua asiallisesti" ja "kaupassa ei saa yhtään näkyä mahaa tai olkapäitä"... hyrr, alkaa välillä tulla korvista ulos. hitto mie kyllä oikeesti näytän sille vielä, ens kerralla repäsen ja laitan jotain paljastavaa päälle niin sittenpähän nähdään reaktio :D ehkä en kuitenkaan laita mitään sellasta kunnon tissipaitaa heti ekana, mut jonkun pikkasen paljastavamman ku mitä hän on tottunu näkemään miun päällä.
Kuulostaa ihan sika inhottavalta, että huh huh. D: Nyt kyllä repäset kunnolla ja meet joku kerta minishortseissa ja kunnon napapaidassa, jossa on iso kaula-aukko! :D Ehkä paitaan vielä joku provosoiva teksti niin on kyllä kova.

Sit kyl valitettavasti se voi kuitenkin keksii sanoo siihen jotain: "Todella sopimatonta käytöstä, ihan päiväkotilaisten käytöstä. Eikö sinua olla kasvatettu kunnolla? Etkö lainkaan arvosta vanhaa sukulaistasi? Kyllä sinun esi-isäsi kääntyisivät haudassaan, jos sinut nyt näkisivät! Häpeäisit!". :/
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,962
Reaktioarvo
2,892
Kai oot huomannut et joitakin ihmisiä ärsyttää mikä tahansa mitä ihmiset tekee. Niiku iha mikä vaa mist voi nalkuttaa ni siit pitää nalkuttaa
 
Ylös Pohja