Urheilu Miten ylläpitää motivaatiota?

Tvruutujalämminsyli

Asiantuntija
Liittynyt
15.2.2021
Viestejä
330
Reaktioarvo
137
Liikunnan suhteen, etenkin salin.
Siis kerkesin käymää suht säännöllisesti salilla about 4kk sit yhtenä lepopäivänä se salilla käyminen venyi ja venyi 6kk mittaiseksi tauoksi, olin aina sillee meen ens viikolla, mitä välii jos meen vasta sitä seuraavalla jne..
Alotin sunnuntaina salin taas, kerkesin käymää kaks päivää ja taas lepopäivän jälkeen ei jaksais lähtee, tekis mieli vaa olla kotona.
Äähh miten saan pidettyy tän motivaation yllä…
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,002
Reaktioarvo
8,483
Syyllistäminen on huono keino, mutta toimiva. Itselläkin on ollut kuukauden tauko salilla käymisestä ystävän kuoleman vuoksi, mutta ajattelin palata koska ei ole muutakaan tekemistä. Mutta mitä sinä haet sieltä kuntosalilta, kun selvästikään hyvä olo ei ole sitä?
 

Tvruutujalämminsyli

Asiantuntija
Liittynyt
15.2.2021
Viestejä
330
Reaktioarvo
137
Syyllistäminen on huono keino, mutta toimiva. Itselläkin on ollut kuukauden tauko salilla käymisestä ystävän kuoleman vuoksi, mutta ajattelin palata koska ei ole muutakaan tekemistä. Mutta mitä sinä haet sieltä kuntosalilta, kun selvästikään hyvä olo ei ole sitä?
Haluun parantaa mun kuntoo, laihtua, kiinteytyä. Ja jotenki ahdistaa mennä salille, häiritsee jos siel on edes yks tyyppi. Jos olisin yksin nii ongelmaa ei olis.
Ja mun lähin sali on 5km päässä, pitäis pyörällä tai kävellen mennä.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,002
Reaktioarvo
8,483
Haluun parantaa mun kuntoo, laihtua, kiinteytyä. Ja jotenki ahdistaa mennä salille, häiritsee jos siel on edes yks tyyppi. Jos olisin yksin nii ongelmaa ei olis.
Ja mun lähin sali on 5km päässä, pitäis pyörällä tai kävellen mennä.
Luuletko, että sitä ihmistä kiinnostaa se ihminen? Itse olin aikoinaan oikea supersankari kropaltani, sitten alkoholisoiduin ja läskidyin mutta vähät välitän siitä, että menen pullana treenaamaan. Ei kukaan naura löysälle treenaamassa, ihmiset hyväksyy sen että joku yrittää parantaa terveyttään.
Siihen auttaa se, että moikkaa niitä tuttuja kävijöitä. Ei tarvitse heittää läppää vaan vaikka nyökätä, että "terve".
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
@Skeletor puhui kyllä todellakin täyttä aisaa!
Lisäksi sanoisin, että realististen pienempien tavoitteiden asettaminen voisi olla hyvä motivaattori. Esimerkiksi haluan kyykätä painolla x yms. :)
 
Ylös Pohja