Mielenterveys Motivaatio lähes nollassa ja ahdistaa

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Mun motivaatio opiskeluun on mennyt melkeen kokonaan. Tällä viikolla mun piti mennä joka päivä kouluun, mutta eipäs onnistunut sekään, kun en saa edes nukuttua. Niinä päivinä, kun ollaan opiskelemassa työpaikoilla saan itteni raahattua paikalle, koska silloin on edes vähän motivaatiota, kun tehdään jotain oikeesti hyödyllistä, mutta muut päivät istutaan 5-6 tuntia samassa luokassa tekemässä tehtäviä jotka voisin ihan hyvin tehdä myös kotona ja joinakin päivinä saatetaan olla tekemättä jopa tunti yhtään mitään. Aluksi se ei hirveesti haitannut, mutta ei sellainen lopulta motivoi, kun siellä tylsistyy ja meinaa nukahtaa joka päivä. En edes muista koska olisin ollut kokonaisen viikon koulussa, koska joka viikko on ollut vähintään yksi päivä, kun oon ollut pois, ei noi opettajatkaan varmaan pitkään tällästä kato, tai en mä tiedä. Oonkin tässä jo miettinyt, että haenko jonnekin muualle opiskelemaan, kun tällä hetkellä opiskelen siis erityisammattioppilaitoksessa. Voihan se olla, että tää vielä tästä muuttuu, mutta itteeni vaan hävettää, kun kaikki on taas mennyt näin hienosti...
 

Tietsikkan3r0

Kokenut
Liittynyt
12.3.2022
Viestejä
114
Reaktioarvo
47
Kokemuksen pohjalta kuulostaa masennukselta. Opinnot kokonaan keskeyttämällä mikään tuskin helpottuu, mut kantsii hankkiutua lääkärin tai muun terveydenhoitajan juttusille.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Kokemuksen pohjalta kuulostaa masennukselta. Opinnot kokonaan keskeyttämällä mikään tuskin helpottuu, mut kantsii hankkiutua lääkärin tai muun terveydenhoitajan juttusille.
Näin. Vaikkei siellä mitään hyödyllistä tehtäisi niin ihan jo päivärytmin takia olisi hyvä nousta aamulla ja mennä kouluun. Tsemppiä, kannattaa hakea apua ennen ku tipahdat kokonaan yhteiskunnan rattaista pois.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
Näin. Vaikkei siellä mitään hyödyllistä tehtäisi niin ihan jo päivärytmin takia olisi hyvä nousta aamulla ja mennä kouluun. Tsemppiä, kannattaa hakea apua ennen ku tipahdat kokonaan yhteiskunnan rattaista pois.
Tää, tilanne on sitä helpompi korjata mitä aiemmin siihen puuttuu. Mä ite putosin niistä rattaista ja vaikka pääsinki takas kyytiin kyllä siinä meni vuosia hukkaan.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Tää, tilanne on sitä helpompi korjata mitä aiemmin siihen puuttuu. Mä ite putosin niistä rattaista ja vaikka pääsinki takas kyytiin kyllä siinä meni vuosia hukkaan.
Jep D: itse keskeytin V. 2015 ja sen jälkeen en ole tehnyt mitään. Nyt yritän palata takaisin opintoihin mutta on se vaikeaa monen vuoden jälkeen.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
Jep D: itse keskeytin V. 2015 ja sen jälkeen en ole tehnyt mitään. Nyt yritän palata takaisin opintoihin mutta on se vaikeaa monen vuoden jälkeen.
Mä tulin perässä ja keskeytin 2016. Kouluun tuskin palaan koskaan mutta onneksi löyty työ jota haluan ja pystyn tehdä. Rutiinit vaikuttaa paljon, senki takia alottajan ois hyvä pyrkiä pysymään koulussa edes jotenkuten.
 
Ylös Pohja