Seksuaalisuus & sukupuoli Muistan kun isäni sanoi kerran: "et sä mikään tyttö oo."

Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Huvittavaa, joskaan ei siinä hetkessä. Siitäkin syystä, että olin ikäisteni poikien ja muutaman aikuisen miehen ympäröimä juuri silloin.

Siihen aikaan olin itse asiassa todella epävarma myöskin sukupuolestani samalla kun etsin itseäni seksuaalisen suuntautumisen puolella. En nykyäänkään aina koe olevani 100% nainen ja sukupuolen ilmaisunikin on hyvin joustavaa. Joskus koen, ettei minulla ole mitään yhteistä tyttöjen eikä myöskään poikien kanssa. Pronomineikseni kelpuutan sekä feminiiniset että neutraalit, maskuliinisista älähdän. Silti olen cis-tyttö.

Pitäisi varmaan kehittää jonkinlainen keskustelunavaus tähän kohtaan ettei mene ihan omaksi pohdinnaksi, mihin mulla on kyllä taipumusta. (...) Joten, onko teillä jotain vastaavia kokemuksia, joko siitä, että sukupuoltasi kommentoidaan jossain yhteydessä tai siitä, että olette joskus pohtineet tai pohditte sukupuoltanne tai sopeutumistanne siihen sukupuoleen, mikä on syntymässä määrätty?
 

Keskiyö

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
244
Reaktioarvo
258
Mulla oli joskus 10 vuotiaana ihan lyhyt tukka ja kerran leikkipuistossa. erään pojan äiti sanoi pojalleen että ”mene leikkimään tuon toisen pojan kanssa!” Siellä ei ollut muita meidän lisäksi joten se tarkoitti minua, näytän tosiaan hyvin paljon pojalta ilman pitkiä hiuksia myös sen takia kun en meikkaa. Silleen kuitenkin koen olevani 100% nainen itseni kanssa vaikka pukeutuminen, käytös ja kehonrakenne ovat usein ”poikamaisia”

tykkään käyttää myös hameita ja korostaa piirteitäni pukeutumalla erilaisiin vaatteisiin

mutta viime vuosinakin on sanottu tahattomasti pojaksi joskus talvella kun hiukset oli kiinni ja olin piilossa toppavaatteiden sisällä, eroa ei juuri huomannut

pienenä myös usein harrastin sitä että pukeuduin ritariksi tai joksikin hahmoksi joka ei usein luokitella tytöksi, silloin vihasin prinsessamekkoja ja kaikkea vaaleanpunaista :D mutta semmosta tällä kertaa
 

kuljeskelija

Matkalla
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
888
Reaktioarvo
861
Mun kaikki serkut on aika lailla kaikki poikia. Ne asu ennen lähellä meitä ja pienenä olin aina leikkimässä niiden kanssa. Mun isä totes yks päivä että "Susta tulee varmaan kohta itsekin poika"

Niin. Tässä sitä nyt ollaan :D
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,927
Reaktioarvo
2,892
Kaikki varmaan jo tietää mun sukupuolikriisit mut nyt oon ainakin jonkun aikaa ollu aika epäahdistunut siitä, onneksi. Ja oon ollu täysin tyytyväinen nytten sukupuoleeni (eli ♀️), tosin en mene vannomaan etteikö vois pian taas tulla kriisejä mutta rukoilen että ei tulis :D pliis. Nyt kun on kerrankin hyvä olo sen suhteen edes. Oon myös aika vähän ahistunu siitä että oon "erilainen ku muut naiset", vaikka se on aina ollu mulle saatanan ahistavaa, mutta nyt viime aikoina oon varmaa muit asioita kriiseilly lähinnä. Vau onkohan tässä jo yli viikko ainakin oltu ok sukupuolen kanssa joten aikamoinen ennätys sekin
 
Ylös Pohja