Aihe vapaa Mulla on melko huono suomen kieli

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Reaktioarvo
777
Joudun kysymään äidiltäni, miten jotkut sanat taipuu ja sekoitan jotain sanoja ruotsiin. Joskus kun hölkkään ja kuuntelen podcastia, alan tavuttamaan niitä sanoja, joita kuulen. :D Sekin on vaikeaa.

Skeletor

Tsemp-tsämp
Reaktioarvo
8,670
No must tuntuu et kukaan ei osaa suomea, isäkin aina kysyy mult et "onks tää yhdyssana" ja "miten tää kirjotetaa" ja sit en oo aina itekää iha varma.... Aivot sulaa tai jotain, ehkä suomi on vain niin vaikea kieli suomalaisillekin
Ihminen tuntuu menettävän kykyään kirjoittaa, kun se vanhenee. Esimerkiksi isosiskoni Tuija, oli kympin oppilas äidinkielessä ja nyt kirjoittaa kuin joku Pirkko-42.

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Reaktioarvo
777
Jotkut sanoo, että mun suomi kuulostaa hieman oudolta, tai siis aksenttini tai kun puhun lähinnä kirjakieltä, En yleensä ymmärrä murteista mitään..
Mullekin murteet tuntuvat tosi kummallisilta ja kirjakieli on helpompaa ainakin joskus. En tykkää myöskään sanoa "munkin mielestä" tai "mustakin se on kivaa", koska ne kuulostavat oudoilta. Mua häiritsee niissä se "munkki" ja "musta". :D

auringon_lasku

tyhjäntoimittaja
Reaktioarvo
308
Jotkut sanoo, että mun suomi kuulostaa hieman oudolta, tai siis aksenttini tai kun puhun lähinnä kirjakieltä, En yleensä ymmärrä murteista mitään..
heh ja sitten minä joka kirjoitan yleensä kahdella "murteella" ja oikein korjaan ne sanat sille murteelle tai puhekielelle jos tulee kirjoitettua kirjakielellä joku sana

Ylös Pohja