Mielenterveys Mun mieli vittuilee

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
927
Reaktioarvo
704
Mulla on nyt syksyn alkaessa alkanut mennä mielenterveys vähän puuta päin. Jokainen pieni vastoinkäyminen (myös ne mihin ei pitäisi edes reagoida, koska ovat niiin pieniä asioita) saa mut pois tolaltani ja itkemään ja ajattelemaan kuinka paska olen.

En edes tiedä miten yhtäkkiä olen taas tässä pisteessä. Muutenkin normaalisti ylianalysoin kaikkien ihmisten eleitä ja tapoja sanoa juttuja ja sitten yliajattelen niitä viikon ja mietin kuinka mua vihataan, vaikka se tuskin olisikaan totta. Snif,,, oon kai liian herkkä,,,,
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,950
Reaktioarvo
5,744
Joo mäkin oon viimesen viikon aikana lähteny taas sitä kohti missä viimetalvena ja kesällä oltiin. Turhaudun pöydän väärästä paikasta ja aivan kaikesta....en mä itke mutta oon tässä jo aukeamsallisen tuottanu tekstiä siitä että sulla ei ole asennetta ja joo
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Mun tuntuu tekevän samaa. Tai: välillä on ihan okei. Tänään on yksi niistä päivistä. Mutta esimerkiksi eilen illalla itkin itseäni uneen koska olin mielestäni onnistunut niin huonosti yhdessä asiassa. Olen yleensäkin aika herkkä ja itsekriittinen mutta nyt menee jo vähän yli.
 

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
927
Reaktioarvo
704
Mun tuntuu tekevän samaa. Tai: välillä on ihan okei. Tänään on yksi niistä päivistä. Mutta esimerkiksi eilen illalla itkin itseäni uneen koska olin mielestäni onnistunut niin huonosti yhdessä asiassa. Olen yleensäkin aika herkkä ja itsekriittinen mutta nyt menee jo vähän yli.
Itsekin oon tosi herkkä. Oon jopa alkanut epäillä, että olisin erityisherkkä, koska tuntuu että ihan kaikki asiat saa mut tuntemaan kaikki tunteet normaalia isompana D: välillä se jopa aiheuttaa ongelmia, mutta tähän asti niistä on ainakin selvitty. Vaikka mulle sanottiinkin viimeksi, että ”oot liian herkkä” :(
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Itsekin oon tosi herkkä. Oon jopa alkanut epäillä, että olisin erityisherkkä, koska tuntuu että ihan kaikki asiat saa mut tuntemaan kaikki tunteet normaalia isompana D: välillä se jopa aiheuttaa ongelmia, mutta tähän asti niistä on ainakin selvitty. Vaikka mulle sanottiinkin viimeksi, että ”oot liian herkkä” :(
Mäkin oon epäillyt erityisherkkyyttä Itselläni. Oon vähän aistiyliherkkäkin, en voi sietää melua ja kirkkaita valoja. Mulle sanottiin ekan kerran jo neljännellä luokalla että "no, sähän olet herkempi kuin muut". Joskus oon ajatellut sen olevan voimavara, kirjaimellisesti tunnen usein muiden ihmisten tunteet enkä sen takia osaa oikein olla vihainen kenellekään mistään, mutta on tää raskastakin...
 

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
927
Reaktioarvo
704
Mäkin oon epäillyt erityisherkkyyttä Itselläni. Oon vähän aistiyliherkkäkin, en voi sietää melua ja kirkkaita valoja. Mulle sanottiin ekan kerran jo neljännellä luokalla että "no, sähän olet herkempi kuin muut". Joskus oon ajatellut sen olevan voimavara, kirjaimellisesti tunnen usein muiden ihmisten tunteet enkä sen takia osaa oikein olla vihainen kenellekään mistään, mutta on tää raskastakin...
Itsekin yritän ajatella, että mun herkkyys ois vahvuus, mutta ihan super vaikeaa kun kaikki tunteet on niin suuria ihan jokaisessa asiassa. Välillä toivon etten tuntisi mitään, vaikka ei se sekään hyvä olisi.
 
Ylös Pohja