Aihe vapaa Näitä esineitä eivät Z-sukupolveen kuuluvat tunnista! Jos saat kaikki 15 oikein, olet entinen nuorisolainen

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
14/15 ja osaa oon kyllä käyttäny. Viewmasterua on katsottu, kasetteja rullattu, koulussa piirtoheittimellä katsottu tekstejä. Enkä edes ole kovin vanha
 

Bones99

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
290
Reaktioarvo
230

Tuloksesi: 14 / 15​

Me Naiset | Heitä yläfemma!

Tämä testi tuntui sinusta todennäköisesti varsin nostalgiselta. Totta kai tiedät kaikki nämä esineet, olethan itsekin niitä käyttänyt!
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143

Tuloksesi: 8 / 15​

Me Naiset | Aika hyvin!​

Testin muinaisesineistä osa oli sinulle tuttuja, mutta parannettavaakin jäi.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
jännä kun itse olin ekalla meillä oli älytaulu ihan niitä ensimmäisiä siis
No meillä ei kyllä ollut luokassa tuollaista paitsi kokokoulussa oli yksi ja sitä taidettiin kutsua luksusluokaksi jolla se oli. Meillä oli piirtoheitin käytössä vielä 8 luokalla:D
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
15/15
Moni näistä oli vielä yleisesti käytössä kun olin kakara. Oon muutenki kiinnostunut vanhoista esineistä, eli kaikista vähintään kuullut joskus
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
12/15

Testin alkupään diaprojektori meni väärin, samoin auton ikkunanavaaja. Korpun synonyymejä en ole varmaan edes kuullut. Muutama meni arvaamalla oikein.

Kyllä toi piirtoheitin taitaa olla useimmille z-sukupolven edustajille ainakin etäisesti tuttu. Meillä käytettiin sitä oppitunneilla lähinnä ykkös-kakkosluokalla (2009-2011), kolmosen aikana muistaakseni kaikkiin luokkiin alkoi jo ilmestyä dokumenttikameroita. Piirtoheitin oli kyllä myöhemminkin edelleen kovassa käytössä joulujuhlassa ja kevätjuhlassa, kun laulujen sanoja heijastettiin salin seinälle :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,757
12/15

Testin alkupään diaprojektori meni väärin, samoin auton ikkunanavaaja. Korpun synonyymejä en ole varmaan edes kuullut. Muutama meni arvaamalla oikein.

Kyllä toi piirtoheitin taitaa olla useimmille z-sukupolven edustajille ainakin etäisesti tuttu. Meillä käytettiin sitä oppitunneilla lähinnä ykkös-kakkosluokalla (2009-2011), kolmosen aikana muistaakseni kaikkiin luokkiin alkoi jo ilmestyä dokumenttikameroita. Piirtoheitin oli kyllä myöhemminkin edelleen kovassa käytössä joulujuhlassa ja kevätjuhlassa, kun laulujen sanoja heijastettiin salin seinälle :D
meillä oli piirtoheittimiä koulun muutamassa luokassa käyttämättömänä
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Ylös Pohja