Opiskelu Noni, enpä sit tuu kavereita koulusta ens syksynä saamaan etäopetuksen takii.

Opiskelu ja itseopiskelu

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
mulla on sosiaalisten tilanteitten pelko ja oon tosi ujo ja kömpelö sosiaalisesti mut oon silti onnistunu ylittämään mun omat odotukset ja oon ollu sosiaalisempi nyt fuksivuoden aikana ku mitä olin ollu koko 19 vuoden aikana yhteensä ennen sitä :D mä vaa pakotin itteni heti ekana päivänä orientaatioviikolla juttelemaa muille. keskustelut saa hyvin käyntiin pelkästää sillä et kysyy mistä toine on vaikka kotosin ja tämmöstä perusjuttua ja meillä ainaki tuutorit kans ohjas vähä tätä keskusteluu.

meillä siis meiän ainejärjestös joka syksy tulee noi parisen sataa uutta fuksia niii meiät on jaettu useempaan pienempään ryhmään jolla on jokasella sit kaks tai kolme tuutoria. nyt tulevana syksynä meillä on 12 fuksiryhmää joissa on joku 15-20 opiskelijaa ehkä, viel kun ei oo hakijatilastot valmiit ku paikkoi on viel jaossa niii vaikee sanoo. mut sit esim mun kaverin alalle otetaan tyyliin 30 fuksii joka syksy ja niilläki on pienemmät fuksiryhmät joilla sit on tuutorit. et niinku tämmösii pienempiä ryhmiä mitkä muodostetaan fukseista et se fuksien ohjaaminen on helpompaa. näissä sit meillä ainaki piettiin lähitapaamisia jos rajotukset salli. ja siis kyl mä esim kun heti orientaatioviikol löysin kolme muuta matikan opiskelijaa niii opiskeltiin yhessä ja nähtiin vapaa-ajalla ja osallistuttiin tapahtumiin yhessä ja sit vähä ennen joulua käytiin mökillä yhessä. ja yhen toisen kans joho tutustuin sillo vähä myöhemmi syksyllä ollaan kans käyty syömässä ja kävelyllä ja nähty tapahtumis. se vaan vaatii myös iteltä sitä oma-alotteisuutta et uskaltaa vaikka kysyä toiselta et hei nähtäiskö tai et haluisko joku vaikka lähtee kahville tai vaikka opiskella yhes.

meillä tuutoreitten hommaan kuuluu iha yleisesti sen oman fuksiryhmän ryhmäyttäminen ja sit kans kummiryhmään tutustuminen niii tuutorit saattaa kans vaa laitella meillä fuksiryhmiin et hei oisko porukalla innostusta lähtee vaikka käymää pyynikis munkkikahveil tms. ja kyl jotku fuksitki on näitä laittanu. ja meil on kans semmone fuksipassi fuksisyksynä mis on kaikkee erilaista tekemistä liittyen ainejärjestöön ja yliopistoon ja opiskelukaupunkiin ja niistä saa aina pisteitä ku tekee niitä ja jos kerää vähintää tietyn pistemäärän nii saa haalarimerkin. tälläki saa aktivoitua fuksei ja fuksiryhmäs on just jotku kyselly et hei haluisko joku lähtee suorittaa tätä fuksipassin kohtaa x vaikka huomenna tms. kannattaa vaa olla rohkee ja lähtee kaikkeen mukaan jos vähänkää kiinnostaa!
Yliopistoon en nyt päässyt, mutta kuitenkin olis sinänsä intoo ettii seuraa, mutta kun ketään ei vaan mun seura kiinnosta. :D Lukiossa oon yrittänyt jutella muille, mut paskaa ja kiusaamista oon siitä saanut vaan niskaan. Sit jos on joku riita jonkun kaa tullut, niin heti ollaan mut estämässä, mikä ei oo tavallisessa ihmissuhteessa normaalia. Ja sit kun oon pyytämässä riidan jälkeen anteeksi, niin mut ristitään stalkkeriksi. :D

Mietin vaan, että parempi ehkä sittenkin olla vaan yksin koko loppuelämän. Parempi niin kuin tulla nöyryytetyks muiden joukossa.
 
Ylös Pohja