Opiskelu Noni, enpä sit tuu kavereita koulusta ens syksynä saamaan etäopetuksen takii.

Opiskelu ja itseopiskelu

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Koronatilanne kun on paskentunut nyt, niin turha on unelmoida päästä lähiopetukseen ja opiskelijatapahtumiin. Seuraavat 1-5 vuotta sit joudun taas olee yksinäni, vieläpä täysin vieraassa paikkakunnassa.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Voi ei! :( Onko tullut vielä tietoa siitä mihin kouluun oot menossa?
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Voi ei! :( Onko tullut vielä tietoa siitä mihin kouluun oot menossa?
Ei oo vieläkään varasija päivittynyt. Eilen mut lopulta varatun kansanopistopaikan jälkeen hyväksyttiin hakemaani kansanopistoon, kun maksoin ilmoittautumismaksun.

Ja joo, aika perseestä on tää tilanne. :/
 

ujobiseksuaali

turhautunut matemaatikko ja true bisexual
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
258
Reaktioarvo
213
älä luovuta!! mä oon koronafuksi ja kaikki opinnot oli etänä mut onnistuin silti kaveriporukan löytämään ja jopa ny keväällä ku koronatilanne oli pahempi oon onnistunu saamaan uusia kavereita! älä vielä luovuta ja ota huonoa asennetta! asenne vaikuttaa myös siihe vaikka kui ärsyttävältä se tuntuuki ku sitä sanotaa. jos oot jo valmiiks siinä uskos ettet ikinä tuu saamaan kavereita niii se asenne kyl välittyy muillekki.
 

varjojenmaa

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
300
Reaktioarvo
305
älä luovuta!! mä oon koronafuksi ja kaikki opinnot oli etänä mut onnistuin silti kaveriporukan löytämään ja jopa ny keväällä ku koronatilanne oli pahempi oon onnistunu saamaan uusia kavereita! älä vielä luovuta ja ota huonoa asennetta! asenne vaikuttaa myös siihe vaikka kui ärsyttävältä se tuntuuki ku sitä sanotaa. jos oot jo valmiiks siinä uskos ettet ikinä tuu saamaan kavereita niii se asenne kyl välittyy muillekki.
Tämä riippuu myös paikkakunnasta. Esim. Helsingissä ryhmäytyminen ollut todella vaikeaa ellei mahdotonta, vaikka on ollut miten positiivisella asenteella liikkeellä. Kun koronatilanne on sellainen, että mitään tapahtumia, edes pieniä, ei saa järjestää, niin aika hankalaa siinä on ihmisiin tutustua, eikä siitä pidä tuntea huonommuutta. Toivotaan parasta, että tilanne paranisi, mutta jos näin ei käy, niin kannattaa turvautua vaikka perheen, sukulaisten ja vanhojen tuttujen seuraan.
 

varjojenmaa

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
300
Reaktioarvo
305
älä luovuta!! mä oon koronafuksi ja kaikki opinnot oli etänä mut onnistuin silti kaveriporukan löytämään ja jopa ny keväällä ku koronatilanne oli pahempi oon onnistunu saamaan uusia kavereita! älä vielä luovuta ja ota huonoa asennetta! asenne vaikuttaa myös siihe vaikka kui ärsyttävältä se tuntuuki ku sitä sanotaa. jos oot jo valmiiks siinä uskos ettet ikinä tuu saamaan kavereita niii se asenne kyl välittyy muillekki.
Ja sanon vielä sen, että opiskeluyhteisöön kiinnittymisen kannalta juuri tuo eka puoli vuotta on kriittinen. Jos tuntee jo porukkaa, uusiin ihmisiin tutustuminen on todennäköisempää.
En tarkoita nyt tässä siis vähätellä siun kokemusta, mutta tässä maassa on todella paljon positiivisesti asennoituneita fukseja, jotka on viime vuonna pettyneet ja jääneet yksin ilman omaa syytään. Se ei ole ollut kiinni asenteesta vaan ihan tästä vallitsevasta tilanteesta.
 

ujobiseksuaali

turhautunut matemaatikko ja true bisexual
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
258
Reaktioarvo
213
Ja sanon vielä sen, että opiskeluyhteisöön kiinnittymisen kannalta juuri tuo eka puoli vuotta on kriittinen. Jos tuntee jo porukkaa, uusiin ihmisiin tutustuminen on todennäköisempää.
En tarkoita nyt tässä siis vähätellä siun kokemusta, mutta tässä maassa on todella paljon positiivisesti asennoituneita fukseja, jotka on viime vuonna pettyneet ja jääneet yksin ilman omaa syytään. Se ei ole ollut kiinni asenteesta vaan ihan tästä vallitsevasta tilanteesta.
joo siis en mäkään tietenkää vähättele mut tietyllä tasolla se asenne myös vaikuttaa siihen. meillä järjestettiin hyvin pieniä tapahtumia ihan syksyn alussa ja sit ne loppu ku seinään. kyllä mä tiiän monia jotka ei just oo päässy kiinni opiskelijaelämään/-yhteisöön ja tietyllä tapaa mäki kuulun tähän porukkaan koska just se perinteine opiskelu yliopistolla ja eri opiskelijatapahtumat on jääny uupumaan, mutta samaan aikaan mä oon kuitenki kyenny löytämään kavereita ja tuttuja koska oon myös ite ollu aktiivinen kaikessa heti syksyn alusta asti ja olin myös etätapahtumissa paikalla + hain aktiiviks mikä sit lisäs ihmismäärää ympärillä ku yhtäkkiä oli 30 muuta aktiivia joitten kans oli tekemisis. mä en tuntenu ketään ennestään, muutin täysin uuelle paikkakunnalle 600km päähän kotikaupungista ja oon tosi pahasti esimerkiks ahistunu ja sosiaalisia tilanteita pelkäävä. mun ei mun viestillä ollu tarkotus aiheuttaa keskustelun alottajalle mitenkää sellasta vähättelyn tms tunnetta vaa lähinnä just halusin tuua esille sen et asiat ei välttämättä oo niii miten just ny aattelee vaan ne voi mennä paremminki - tän takia oman kokemuksen tähän toinki koska mulla sattu olemaan just itteniki positiivisesti yllättäny kokemus. olin nimittäi ihan samoilla linjoilla vuosi sitten ja stressasin et en ikinä saa kavereita ja jään täysin yksin. missään nimessä ei ollu tarkotus vähätellä asiaa vaan tuua myös se positiivinen puoli esille ja se et ei kannata luovuttaa ennen ku ei täysin varmasti voi tilanteesta tietää.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
älä luovuta!! mä oon koronafuksi ja kaikki opinnot oli etänä mut onnistuin silti kaveriporukan löytämään ja jopa ny keväällä ku koronatilanne oli pahempi oon onnistunu saamaan uusia kavereita! älä vielä luovuta ja ota huonoa asennetta! asenne vaikuttaa myös siihe vaikka kui ärsyttävältä se tuntuuki ku sitä sanotaa. jos oot jo valmiiks siinä uskos ettet ikinä tuu saamaan kavereita niii se asenne kyl välittyy muillekki.
Kiitos viestistä! 🌸 Se toi positiivisemman tunnelman tähän tilanteeseen.

Miten muuten sait kavereita koronatilanteesta huolimatta? Pidettiinkö teillä jonkinlaisia tapahtumia ennen koronatilanteen kärjistyttyä? Oon menossa pohjoiseen yliopistoon, jossa ei nyt ensisijaisesti uskoisi kaikista pahimpien koronarajoitusten tulevan. Pääkaupunkiseudulla kun oli ulkonaliikkumiskielto uhkassa tulla, ja Uusimaa eristettiin viime vuonna hetkeksi aikaa.

Ja tiiän ton, että oma asenne vaikuttaa paljolti siihen, saako kavereita vai ei, kun negatiivisella asenteella ei välttis tule tapahtumiin osallistuttuu. Tässä tilanteessa ärsyttääkin se, pidetäänkö koko tapahtumia lainkaan, kun sit muuten ei etäopetuksen kautta kavereita sais tyylii lainkaan. Mä vieläpä kun oon arka ja sosiaalisesti kömpelö.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Tämä riippuu myös paikkakunnasta. Esim. Helsingissä ryhmäytyminen ollut todella vaikeaa ellei mahdotonta, vaikka on ollut miten positiivisella asenteella liikkeellä. Kun koronatilanne on sellainen, että mitään tapahtumia, edes pieniä, ei saa järjestää, niin aika hankalaa siinä on ihmisiin tutustua, eikä siitä pidä tuntea huonommuutta. Toivotaan parasta, että tilanne paranisi, mutta jos näin ei käy, niin kannattaa turvautua vaikka perheen, sukulaisten ja vanhojen tuttujen seuraan.
Itsellä kun vanhoja tuttuja kauheen ei ole lapsuuden perhe pois lukien, ja kun muutan suht kauas tutuiltani (yliopistopaikkani on toisella puolella Suomea, kansanopisto noin 60 km päästä harvoista tutuistani, yks tuttu muuttaa Amerikkaan...) niin kyl sitä tuntee itsensä vielä ahdistuneemmaksi uudella opiskelupaikkakunnalla, jos sieltä ei oo kavereita löytänyt.

Ja mua kuumottaakin tässä koronatilanteessa toi, ettei edes pieniäkään opiskelijatapahtumia voida pitää. Mahdollinen yliopistopaikkani (oon varasijal sinne) on pohjoisessa ja kansanopisto kaakossa. Pohjoisessa olis kyl suurempi mahis edes pienii tapahtumii pitää (hain yhteishaussa neljään korkeekouluun, joista tässä pohjoisen yliopistossa ainoostaan pidettiin pääsykokeet edes jotenkin paikan päällä), kun siellähän ei yleisesti ottaen ole koronatilanne ollut kauheen paha. Kansanopiston tilanteessa vois tilanne olla pahempi, mä kun en sinne opiskelija-asuntolaan mee monien muiden tavoin. Ja tietty kun mulla on huonot sosiaaliset taidot, niin tietty kyl sitä tää tilanne pahentaa ystävystymistä, varsinkin jos ainut tapa lähestyä muita opiskelijoita on Zoomin äärellä.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,012
Reaktioarvo
8,485
Kiitos tästä lampaille, joiden mielestä influenssaa vaarattomampi tauti tappaa koko maapallon (yhteensä neljä miljoonaa kuollut parin vuoden aikana, mikä on väkilukuun verrattuna täysin naurettavat lukemat), jos ei käytä maskia tai harrastaa muuten vain normaalia elämää.
 

ujobiseksuaali

turhautunut matemaatikko ja true bisexual
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
258
Reaktioarvo
213
Kiitos viestistä! 🌸 Se toi positiivisemman tunnelman tähän tilanteeseen.

Miten muuten sait kavereita koronatilanteesta huolimatta? Pidettiinkö teillä jonkinlaisia tapahtumia ennen koronatilanteen kärjistyttyä? Oon menossa pohjoiseen yliopistoon, jossa ei nyt ensisijaisesti uskoisi kaikista pahimpien koronarajoitusten tulevan. Pääkaupunkiseudulla kun oli ulkonaliikkumiskielto uhkassa tulla, ja Uusimaa eristettiin viime vuonna hetkeksi aikaa.

Ja tiiän ton, että oma asenne vaikuttaa paljolti siihen, saako kavereita vai ei, kun negatiivisella asenteella ei välttis tule tapahtumiin osallistuttuu. Tässä tilanteessa ärsyttääkin se, pidetäänkö koko tapahtumia lainkaan, kun sit muuten ei etäopetuksen kautta kavereita sais tyylii lainkaan. Mä vieläpä kun oon arka ja sosiaalisesti kömpelö.
meillä siis oli orientaatioviikon ajan lähitapahtumia mistä sit onnistuin löytämää kolme muuta matikan opiskelijaa kaveriks. sit yhteen oon tutustunu ku mut siirrettiin toiseen fuksiryhmään myöhemmi syksyllä ja sit tammikuus lähin mukaan aktiivihommiin niii sitä kautta on tullu tutustuttua. sit totta kai saatto omalla fuksiryhmällä tai kummiryhmän kans olla pieniä kokoontumisia rajoitukset huomioiden - esim ny keväällä aktiivien kesken piettiin virkistäytymisiltaa sillee et jakauduttiin alle noi kuuen hengen porukoihi ja sit teams jokaselle päälle. et oltiin niinku pienis porukois mut yhes teamsis. samalla tavalla piettiin esim sitsejä sun muita.

kannattaa ehottomasti lähtee mukaan tapahtumiin jos vaa haluaa ja kokee sen maholliseks! ne vähäiset tapahtumat mitä lähitapahtumina kerettiin pitää oli tosi kivoja ja etätapahtumat tollee pienis porukois on kans ollu tosi mukavii! ja aina voi myös omaan fuksiryhmään (olettaen et tämmöset on) laittaa vaikka viestii ja kysyy haluisko porukka nähä puistossa tms.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Kiitos tästä lampaille, joiden mielestä influenssaa vaarattomampi tauti tappaa koko maapallon (yhteensä neljä miljoonaa kuollut parin vuoden aikana, mikä on väkilukuun verrattuna täysin naurettavat lukemat), jos ei käytä maskia tai harrastaa muuten vain normaalia elämää.
Sadistiset päättäjät kai tahtoo, että nuoret kärsivät taloudellisen ahdingon lisäksi yksinäisyydestä. Aivan kuin kohtelisivat meitä sätkynukkeina. 👿
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,012
Reaktioarvo
8,485
Sadistiset päättäjät kai tahtoo, että nuoret kärsivät taloudellisen ahdingon lisäksi yksinäisyydestä. Aivan kuin kohtelisivat meitä sätkynukkeina. 👿
Kiuru ja virkamiehethän tämän tekevät, tiedä kuka heille tästä maksaa. Samalla myös lehdistö ruokkii tätä, vaikka Ruotsissa (jossa koronakuolemiin laskettiin kaikki, joilla oli kuollessa tartunta ilman oireita; oli se syöpä tai normaali influenssa) meno on ollut ihan normaalia.
Selvästikään Marin ja hänen kansliansa eivät ymmärrä mitään, ja tuskin edes puuttuvat senioritason ministerin touhuihin, joilla tuo psykopaatti kurmottaa kansaa saadakseen itselleen komissaarin pestin ensi komissiosta.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Kiuru ja virkamiehethän tämän tekevät, tiedä kuka heille tästä maksaa. Samalla myös lehdistö ruokkii tätä, vaikka Ruotsissa (jossa koronakuolemiin laskettiin kaikki, joilla oli kuollessa tartunta ilman oireita; oli se syöpä tai normaali influenssa) meno on ollut ihan normaalia.
Selvästikään Marin ja hänen kansliansa eivät ymmärrä mitään, ja tuskin edes puuttuvat senioritason ministerin touhuihin, joilla tuo psykopaatti kurmottaa kansaa saadakseen itselleen komissaarin pestin ensi komissiosta.
Lehdistö ja poliitikot tekee hyvää yhteistyötä tässä koronajutussa. :D Sen lisäksi, että ne, erityisesti lehdistö, repäisee tästä hyvät rajat, pääsee päättäjät käyttää valtaansa rajattomasti. Jopa pikkuhousuveron toimeenpano olis niiltä mahdollista, kun liiallinen pikkuhousun ostelu saa ihmiset menemään kauppoihin tartuttaamaan muita asiakkaita. Pikkuhousuja ajateltais täten olevan taloudessa vain tietty määrä per talous.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,012
Reaktioarvo
8,485
Lehdistö ja poliitikot tekee hyvää yhteistyötä tässä koronajutussa. :D Sen lisäksi, että ne, erityisesti lehdistö, repäisee tästä hyvät rajat, pääsee päättäjät käyttää valtaansa rajattomasti. Jopa pikkuhousuveron toimeenpano olis niiltä mahdollista, kun liiallinen pikkuhousun ostelu saa ihmiset menemään kauppoihin tartuttaamaan muita asiakkaita. Pikkuhousuja ajateltais täten olevan taloudessa vain tietty määrä per talous.
Sitä voi miettiä, miksi Pohjoismaiden suurin mediatalo käyttää suurimman osan ajastaan puhuakseen koronasta kaikilla markkina-alueillaan, vaikka olisi muutakin uutisoitavaa (esim. Ruotsissa ammuttiin poliisi keskelle katua, ja tekijää jahdataan [Belgiassa oli vastaava tapaus ja siitä uutisoitiin viikko]).
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
meillä siis oli orientaatioviikon ajan lähitapahtumia mistä sit onnistuin löytämää kolme muuta matikan opiskelijaa kaveriks. sit yhteen oon tutustunu ku mut siirrettiin toiseen fuksiryhmään myöhemmi syksyllä ja sit tammikuus lähin mukaan aktiivihommiin niii sitä kautta on tullu tutustuttua. sit totta kai saatto omalla fuksiryhmällä tai kummiryhmän kans olla pieniä kokoontumisia rajoitukset huomioiden - esim ny keväällä aktiivien kesken piettiin virkistäytymisiltaa sillee et jakauduttiin alle noi kuuen hengen porukoihi ja sit teams jokaselle päälle. et oltiin niinku pienis porukois mut yhes teamsis. samalla tavalla piettiin esim sitsejä sun muita.

kannattaa ehottomasti lähtee mukaan tapahtumiin jos vaa haluaa ja kokee sen maholliseks! ne vähäiset tapahtumat mitä lähitapahtumina kerettiin pitää oli tosi kivoja ja etätapahtumat tollee pienis porukois on kans ollu tosi mukavii! ja aina voi myös omaan fuksiryhmään (olettaen et tämmöset on) laittaa vaikka viestii ja kysyy haluisko porukka nähä puistossa tms.
Onnistuukohan noissa opiskelijatapahtumissa tutustuu muihin, jos on arka luonteeltaan? Siis tarkotan sitä, että voiko jo ujo paskahousukin saada kavereita näistä tapahtumista, kun osallistuu niihin? Mä kun oon pelottava ulkonäöltäni ja huono pitää keskusteluu yllä, niin pelottaa, että säikäytän kaikki vaan tieltäni. :D Kyl olisin halukas menee näihin tapahtumiin, jos niitä pidetään.

Ja siis tarkottaako tää mainitsemas fuksiryhmä tietyn koulutuksen fuksiopiskelijoita? Ja pitääks opiskelijat kavereihinsa, joihin ovat tutustuneet korkeakouluaikoina, tapaamisia livenä vapaa-ajalla? Siis tarkotan vaikka semmosii, että ne kahdestaan hengais kaupungilla.

Ja siis itse kun oon aina ollut se arka paskahousu enkä ryhmän massapissis, niin mietin, että oisko kiusallista ehdottaa tapaamisia muille? Siis kun oon aina se, ketä ei kunnolla tunneta, niin mietin, että voisko tämmösessä maassa, jossa vieraita kartellaan, olla kömpelöä kysyä puolituttuja tapaamaan? Tietty kyl toikin houkuttelis, ja yksinäisyys ei veisi arkipäivän valtaa koko ajan, ja onhan sitä tullut nykyään enemmän uskaltauduttuu kysyy muita tapaamisiin, vaikka muutamasti on yks tyyppi mut feidannut. :D
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Sitä voi miettiä, miksi Pohjoismaiden suurin mediatalo käyttää suurimman osan ajastaan puhuakseen koronasta kaikilla markkina-alueillaan, vaikka olisi muutakin uutisoitavaa (esim. Ruotsissa ammuttiin poliisi keskelle katua, ja tekijää jahdataan [Belgiassa oli vastaava tapaus ja siitä uutisoitiin viikko]).
Korona hukuttaa muut uutisaiheet niin pahasti, että ne jää useimmiten huomiotta. :D Koronakriisin alettua paljon puhuttu ilmastonmuutos katosi puheenaiheesta kuin tuhka tuuleen ja korona tuli tilalle.

Ja jos löytyy uutissivustoista aiheeltaan ei-korona-artikkeli, niin silti niissä useimmiten mainitaan korona jossain muodossa. :D
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,012
Reaktioarvo
8,485
Korona hukuttaa muut uutisaiheet niin pahasti, että ne jää useimmiten huomiotta. :D Koronakriisin alettua paljon puhuttu ilmastonmuutos katosi puheenaiheesta kuin tuhka tuuleen ja korona tuli tilalle.

Ja jos löytyy uutissivustoista aiheeltaan ei-korona-artikkeli, niin silti niissä useimmiten mainitaan korona jossain muodossa. :D
Joo, Greta T. on taas kadulla, mutta lapussa lukee "gib moniez".
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Eiiii jos syksyllä on etäopetustaaaaaa
No älä! Olis sit kolmas lukuvuosi etäopetuksessa. Aattele, kun joissakin aloissa käytännön opetus on todella tärkeää, niin ei niitä opi etäopetuksessa. :D

Ylellä oli joku artikkeli, jossa joku aloitti viime syksynä lähiopettajan opinnot amiksessa. Opetus alkoi lähiopetuksena, jossa opetus oli lähinnä raskasta itsenäistä työskentelyä: opiskelijat joutuivat jäätävästi tekee lääkelaskuja itsenäisesti. Käytännön opinnot puuttuivat, ja tän opiskelijan aloittaessa työharjoittelun oli kusessa. Hän ei nimittäin osannut ruokkia vanhusta, koska etäopetuksessa sitä ei opetettu.
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
No älä! Olis sit kolmas lukuvuosi etäopetuksessa. Aattele, kun joissakin aloissa käytännön opetus on todella tärkeää, niin ei niitä opi etäopetuksessa. :D

Ylellä oli joku artikkeli, jossa joku aloitti viime syksynä lähiopettajan opinnot amiksessa. Opetus alkoi lähiopetuksena, jossa opetus oli lähinnä raskasta itsenäistä työskentelyä: opiskelijat joutuivat jäätävästi tekee lääkelaskuja itsenäisesti. Käytännön opinnot puuttuivat, ja tän opiskelijan aloittaessa työharjoittelun oli kusessa. Hän ei nimittäin osannut ruokkia vanhusta, koska etäopetuksessa sitä ei opetettu.
Tähän on kyllä pakko sanoa et on niin yksilöllistä miten ihminen oppii parhaiten, itse opein paremmin etäopetuksessa kui lähiopetuksessa
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Tähän on kyllä pakko sanoa et on niin yksilöllistä miten ihminen oppii parhaiten, itse opein paremmin etäopetuksessa kui lähiopetuksessa
Tarkoitin sitä, kuinka etäopetuksessa käytännön asioita ei opeteta kunnolla tai välttämättä lainkaan. Kotona tietsikan ääressä kun on hankala opettaa ja oppia niitä kunnolla. Esimerkiksi kampaajaksi opiskelevan on miltei mahdoton saada apua ongelmiinsa hiustenleikkuussa, kun opettaja ei ole vieressä avustamassa ja katsomassa opiskelijan ongelmaa, vaan opiskelijan pitää oppia netin kautta saamansa tieto.

Tietty teoriaopinnot voivat kullakin opiskelijalla sujua tapauskohtaisesti. Ongelmana teorian opiskelussakin on ollut se, että opiskelu on ollut etänä lähinnä itsenäistä tehtävän tekoa, ja tehtävämäärä on voinut jopa olla suuri. En unohda ikinä viime joulukuun työpinoani etäopiskelussa. :D
 

ujobiseksuaali

turhautunut matemaatikko ja true bisexual
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
258
Reaktioarvo
213
Onnistuukohan noissa opiskelijatapahtumissa tutustuu muihin, jos on arka luonteeltaan? Siis tarkotan sitä, että voiko jo ujo paskahousukin saada kavereita näistä tapahtumista, kun osallistuu niihin? Mä kun oon pelottava ulkonäöltäni ja huono pitää keskusteluu yllä, niin pelottaa, että säikäytän kaikki vaan tieltäni. :D Kyl olisin halukas menee näihin tapahtumiin, jos niitä pidetään.

Ja siis tarkottaako tää mainitsemas fuksiryhmä tietyn koulutuksen fuksiopiskelijoita? Ja pitääks opiskelijat kavereihinsa, joihin ovat tutustuneet korkeakouluaikoina, tapaamisia livenä vapaa-ajalla? Siis tarkotan vaikka semmosii, että ne kahdestaan hengais kaupungilla.

Ja siis itse kun oon aina ollut se arka paskahousu enkä ryhmän massapissis, niin mietin, että oisko kiusallista ehdottaa tapaamisia muille? Siis kun oon aina se, ketä ei kunnolla tunneta, niin mietin, että voisko tämmösessä maassa, jossa vieraita kartellaan, olla kömpelöä kysyä puolituttuja tapaamaan? Tietty kyl toikin houkuttelis, ja yksinäisyys ei veisi arkipäivän valtaa koko ajan, ja onhan sitä tullut nykyään enemmän uskaltauduttuu kysyy muita tapaamisiin, vaikka muutamasti on yks tyyppi mut feidannut. :D
mulla on sosiaalisten tilanteitten pelko ja oon tosi ujo ja kömpelö sosiaalisesti mut oon silti onnistunu ylittämään mun omat odotukset ja oon ollu sosiaalisempi nyt fuksivuoden aikana ku mitä olin ollu koko 19 vuoden aikana yhteensä ennen sitä :D mä vaa pakotin itteni heti ekana päivänä orientaatioviikolla juttelemaa muille. keskustelut saa hyvin käyntiin pelkästää sillä et kysyy mistä toine on vaikka kotosin ja tämmöstä perusjuttua ja meillä ainaki tuutorit kans ohjas vähä tätä keskusteluu.

meillä siis meiän ainejärjestös joka syksy tulee noi parisen sataa uutta fuksia niii meiät on jaettu useempaan pienempään ryhmään jolla on jokasella sit kaks tai kolme tuutoria. nyt tulevana syksynä meillä on 12 fuksiryhmää joissa on joku 15-20 opiskelijaa ehkä, viel kun ei oo hakijatilastot valmiit ku paikkoi on viel jaossa niii vaikee sanoo. mut sit esim mun kaverin alalle otetaan tyyliin 30 fuksii joka syksy ja niilläki on pienemmät fuksiryhmät joilla sit on tuutorit. et niinku tämmösii pienempiä ryhmiä mitkä muodostetaan fukseista et se fuksien ohjaaminen on helpompaa. näissä sit meillä ainaki piettiin lähitapaamisia jos rajotukset salli. ja siis kyl mä esim kun heti orientaatioviikol löysin kolme muuta matikan opiskelijaa niii opiskeltiin yhessä ja nähtiin vapaa-ajalla ja osallistuttiin tapahtumiin yhessä ja sit vähä ennen joulua käytiin mökillä yhessä. ja yhen toisen kans joho tutustuin sillo vähä myöhemmi syksyllä ollaan kans käyty syömässä ja kävelyllä ja nähty tapahtumis. se vaan vaatii myös iteltä sitä oma-alotteisuutta et uskaltaa vaikka kysyä toiselta et hei nähtäiskö tai et haluisko joku vaikka lähtee kahville tai vaikka opiskella yhes.

meillä tuutoreitten hommaan kuuluu iha yleisesti sen oman fuksiryhmän ryhmäyttäminen ja sit kans kummiryhmään tutustuminen niii tuutorit saattaa kans vaa laitella meillä fuksiryhmiin et hei oisko porukalla innostusta lähtee vaikka käymää pyynikis munkkikahveil tms. ja kyl jotku fuksitki on näitä laittanu. ja meil on kans semmone fuksipassi fuksisyksynä mis on kaikkee erilaista tekemistä liittyen ainejärjestöön ja yliopistoon ja opiskelukaupunkiin ja niistä saa aina pisteitä ku tekee niitä ja jos kerää vähintää tietyn pistemäärän nii saa haalarimerkin. tälläki saa aktivoitua fuksei ja fuksiryhmäs on just jotku kyselly et hei haluisko joku lähtee suorittaa tätä fuksipassin kohtaa x vaikka huomenna tms. kannattaa vaa olla rohkee ja lähtee kaikkeen mukaan jos vähänkää kiinnostaa!
 

Poistettukäyttäjänimi100

Eläinrakas heppahöpsö c:
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,465
Reaktioarvo
1,446
No älä! Olis sit kolmas lukuvuosi etäopetuksessa. Aattele, kun joissakin aloissa käytännön opetus on todella tärkeää, niin ei niitä opi etäopetuksessa. :D

Ylellä oli joku artikkeli, jossa joku aloitti viime syksynä lähiopettajan opinnot amiksessa. Opetus alkoi lähiopetuksena, jossa opetus oli lähinnä raskasta itsenäistä työskentelyä: opiskelijat joutuivat jäätävästi tekee lääkelaskuja itsenäisesti. Käytännön opinnot puuttuivat, ja tän opiskelijan aloittaessa työharjoittelun oli kusessa. Hän ei nimittäin osannut ruokkia vanhusta, koska etäopetuksessa sitä ei opetettu.
DD:

Mie oon kyllä ollu etäopetuksessa vaan sen yhen kevään mutta silti DD:
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Kiitos tästä lampaille, joiden mielestä influenssaa vaarattomampi tauti tappaa koko maapallon (yhteensä neljä miljoonaa kuollut parin vuoden aikana, mikä on väkilukuun verrattuna täysin naurettavat lukemat), jos ei käytä maskia tai harrastaa muuten vain normaalia elämää.
Ja influenssaan kuolee (wikipedian mukaan) 290 000-650 000 ihmistä vuosittain, eikä sen jälkitaudit ole yhtä merkittäviä. Miten korona on siis vaarattomampi?

En nyt siis ota sen suuremmin kantaa rajoitusten kovuuteen tai siihen kuinka paljon sitä on Suomessa jne, koska oon joistain asioista samaa ja joistain eri mieltä eikä se oo tässä oleellista. Ja joo, media vois välillä puhua jostain muustakin. (Mutta ei oo kyllä suuri mysteeri, miksi media puhuu paljon asiasta, joka vaikuttaa ihan jokaisen ihmisen elämään...)

Mutta onhan toi nyt naurettavaa mennä väittämään että korona ei olisi vaarallinen. Ilmeisesti kaikki maailman asiantuntijat olisi mukana jossain salaliitossa, jotka yrittää väittää että se on? Kai Intian ja Pohjois-Italian sairaalat ja krematoriot täyttyi sitten vain muuten oireettomista syöpä- ja influenssapotilaista, vai onko sekin vain median vääristelyä?
 

swindle

piisamirotta
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
196
Reaktioarvo
232
mun pahin pelko olis että etäopetus jatkuu syksyllä. ei vaan sovellu mulle ollenkaan. niinin säälittävää kuin se onkin niin oon vakavasti harkinnut keskeyttäväni opinnot jos näin käy.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,012
Reaktioarvo
8,485
Ja influenssaan kuolee (wikipedian mukaan) 290 000-650 000 ihmistä vuosittain, eikä sen jälkitaudit ole yhtä merkittäviä. Miten korona on siis vaarattomampi?

En nyt siis ota sen suuremmin kantaa rajoitusten kovuuteen tai siihen kuinka paljon sitä on Suomessa jne, koska oon joistain asioista samaa ja joistain eri mieltä eikä se oo tässä oleellista. Ja joo, media vois välillä puhua jostain muustakin. (Mutta ei oo kyllä suuri mysteeri, miksi media puhuu paljon asiasta, joka vaikuttaa ihan jokaisen ihmisen elämään...)

Mutta onhan toi nyt naurettavaa mennä väittämään että korona ei olisi vaarallinen. Ilmeisesti kaikki maailman asiantuntijat olisi mukana jossain salaliitossa, jotka yrittää väittää että se on? Kai Intian ja Pohjois-Italian sairaalat ja krematoriot täyttyi sitten vain muuten oireettomista syöpä- ja influenssapotilaista, vai onko sekin vain median vääristelyä?
Suomessa on kuollut tilastokeskuksen mukaan kahden vuoden aikana koronaan on 973 ihmistä. Maassa, jossa asuu 5,5 miljoonaa ihmistä ja yli tuhat ihmistä kuolee influenssaan vuodessa. Ja näistäkin "koronakuolleista" suurin osa on vanhuksia, jotka olisivat kuolleet tuohon normaaliin influenssaan.

Ruotsissakin tilanne on täysin onnistunut! Vai montako rokotusta pitäisi ottaa, kuinka monta vuotta pitäisi pitää maskia? Täysin henkisesti kehittymätöntä on kyseenalaistaa tämä nykyinen kehitys, varsinkaan kun Kiinasta ei kuole kukaan eikä Japanissakaan (Olympiaisäntä) saa tartuntaa.
 
Viimeksi muokattu:

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,012
Reaktioarvo
8,485
Ja lisään vielä, tartunnat eivät kerro mitään kuolleisuudesta, koska se on niin alhainen (kuten influenssassa). Vain täydellinen hengenköyhä järkijättö sulkee talouden ja ihmisten sosiaalisen elämän muutaman nuhakuoleman takia.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
mun pahin pelko olis että etäopetus jatkuu syksyllä. ei vaan sovellu mulle ollenkaan. niinin säälittävää kuin se onkin niin oon vakavasti harkinnut keskeyttäväni opinnot jos näin käy.
Ai, aika ikävää, että oot päätynyt harkitsemaan opintojen lopettamista. :( Itelläkin on välillä käynyt mielessä, että vois olla ilman opiskelupaikkaa ja työttömänä, sillä silloin tää koronatilanne ei tulis vaikuttaa pahasti mun elämään.

Ja mullekaan ei sovi etäopetus lainkaan. Kauheeta sähläilyä on etäopiskeluohjelmien kaa, ja viime joulukuussa saatiin etäopetuksessa saatanasti tehtäviä tehtäväksi! ;( Vuoden 2020 keväällä oli kauheeta sähläilyä OneNoten sun muiden kaa, kun kyseisten sivustojen palvelimet jatkuvasti kaatuili. :D
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
DD:

Mie oon kyllä ollu etäopetuksessa vaan sen yhen kevään mutta silti DD:
Se kevät oli kyllä hirveetä aikaa. Vieläpä kun ei ollut tottunut koko koronatilanteeseen silloin vielä. ;( Oon monesti ajatellut, kuinka kiva kevät olis mulle ollut tulossa wanhojen ja muiden kivojen tapahtumien jälkeen, jos koko koronaa ei olis ollut. :( Abivuosikin oli meillä kyllä pettymys, kun penkkareita ei ollut lainkaan ja ajoittainen etäopetus ja korona-ahdistus stressasi hirveesti. Samalla piti kuumotella, ettei vaan tulis koronatartuntaa kesken kirjoitusten. :/

Ja ainoat abeilut meidän abivuonna oli tj100-päivä (eli semmonen joissakin lukioissa pidettävä päivä, jolloin abeilla on enää 100 koulupäivää jäljellä, jolloin he pukeutuvat tietyn teeman mukaisesti, meillä lukiossa oli perinteisesti tapana pukeutua yövaatteisiin), kirjoitukset ja poikkeusjärjestelyin järjestetyt lakkiaiset. :/ Penkkarit peruttiin kokonaan, abien yhteistä ryhmäkuvaa ei otettu, eikä abihuppareitakaan tehty.

Mutta onneksi lukioaika on jo ohi. :) Ja toivottavasti teillä ei tulla etäopetuksessa enää olemaan. 🌷
 
Ylös Pohja