Lukio Olin tyhmä ja menin rikkomaan lupaukseni...

Desvelada

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
174
Reaktioarvo
154
Ennen joulua olin siis todella stressaantunut koulusta. Stressi haittasi oikeastaan kaikkea tekemistä, en pystynyt keskittymään tai nukkumaan, oli häiritseviä ajatulsia,
käyttäydyin vasten tahtoani melko ilkeästi muita kohtaan, maha toimi huonosti yms. No nämäkin asiat ehkä vain kasvattivat stressiä, joten siitä tuli sellainen vierivä lumipallo. Nyt lomalle lupasin itselleni että en ajattele koulujuttuja enää tänä vuonna. (Lomalle tuli tehtäviä kyllä, mutta ne teen vasta loppulomasta)

Äsken sitten menin katsomaan wilmaa ja matikan numeroani sieltä. Ei olisi pitänyt. Tätä menoa stressi ei hellitä ikinä, koska heti aloin soimaamaan itseäni koska en ole koskaan saanut huonompaa numeroa... Siis oikeasti voi hyvää päivää... En ymmärrä itseäni.

Toivottavasti tämä ei nyt vienyt kenenkään loma- tai joulufiilistä, mutta oli pakko purkaa johonkin.
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Eikää! Harmi että stressaa nuin kovasti :( eikai siinä muu auta ko yrittää unohtaa koulujutut.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Lukio on kyllä stressaava paikka. :/ On hirveesti koulutöitä, läksyjä, ystävystyminen vaikeampaa kuin peruskoulussa yms. Välillä tuntuu siltä, ettei asialle tehdä oikein mitään vaan tilanteen annetaan jatkua. :( Kannattaa kyllä ehdottomasti jättää kouluasiat hetkeksi pois, jotta olo paranisi. Samaten ihmissuhdeongelmien korjaamiseen kannattaa antaa aikaa ja selvittää ne vasta loman lopussa tai sen jälkeen. Täten molemmat osapuolet saavat aikaa käsitellä tilannetta rauhassa. 😇

Onks sulla hirveesti kursseja tässä jaksossa tai vievätkö koulumatkat hirveästi aikaa? Jos stressiä on jo pitkään ollut, voitko mahdollisesti muuttaa lukujärjestystä seuraaville jaksoille löyhemmäksi? Itselle aikoinaan helpotti, kun otti ylimääräisiä kursseja pois ja kävi pakolliset ja kirjoitettavien aineiden kannalta olellisemmat kurssit. Itse kävin siis kuvislinjaa, missä luonnollisesti kuvistunnit syövät meidän lukkaria entisestään. Näin jälkeenpäin ajateltuna harmitti kyllä se, etten käynyt kuviskursseja kuin lähinnä vaan ne pakolliset. Aikaa ja energiaa ei jäänyt ylimääräisiin kursseihin, kun lukuaineita oli hirveästi.
 
Ylös Pohja