Olisi tehnyt mieli heittää pari pikkupoikaa tänään ulos kahvilasta

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,448
Reaktioarvo
2,338
Niille, jotka eivät tiedä: olen työharjoittelussa kissakahvila Tiramisussa. Tämä on oleellista, uskokaa pois.

Mennäänpä tapahtumiin:
Kahvilaan tuli kaksi äitiä, ja heidän 2-3 pikkupoikaansa. En muista montako niitä oli, liian monta. Niillä ei ollut mitään kuria, ne saivat tehdä mitä mielivät.

Noniin, pästään oikeaan asiaan.
Kissat olivat syömässä, ja pidin Kalju-Pekka -nimistä kissaa kiinni, ettei se syö kaikkien muidenkin ruokia. Noh, ne pikkupojat tulivat häiriköimään kissoja, ja huomautin siitä, ja äitinsäkin taisivat sanoa jotain. Ei mitään vaikutusta. Sitten ne alkoivat tökkiä Ka-Pea ja huutaa "hyi!" joka kerralla. Sitä jatkui aivan liian kauan, kunnes äidit vetäisivät lapsensa pois tutkimaan jotain muuta.

Jonkin aikaa kului, kunnes huomasin pikkupoikien työntävän päitään kissojen makuukoppeihin. Sanoin, että elkeehän tehkö noin, mutta eivät ne tietenkään kuunnelleet.

Hetki kului ja huomasin niiden ahdistelevan Hattara-nimistä kissaa, joka oli piilossa raapimapuun kopissa. Sitten kuulin, kun yksi pojista alkoi valittaa, että Hattara oli purrut sitä. Siitäpä sait, ihan ansaitusti. Käskin jättää Hattaran rauhaan, kun kerta oli jo purrutkin. Mutta ei, tietenkään ne eivät totelleet. Silloin niiden äidit tulivat paikalle kauhuissaan siitä, että Hattara oli purrut. NO TIETYSTI SE PUREE KUN NE PIRUT AHDISTELEVAT SITÄ.

Tarinan opetus: Pitäkää lapsillenne kuria, varsinkin eläinten seurassa. Koirat eivät ole kissoja, eivätkä kissat ole koiria. (Perheillä oli kuulemma koiria.)


* Btw, Kalju-Pekka on rodultaan sfinksi, eli karvaton rottakatti se on.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Niille, jotka eivät tiedä: olen työharjoittelussa kissakahvila Tiramisussa. Tämä on oleellista, uskokaa pois.

Mennäänpä tapahtumiin:
Kahvilaan tuli kaksi äitiä, ja heidän 2-3 pikkupoikaansa. En muista montako niitä oli, liian monta. Niillä ei ollut mitään kuria, ne saivat tehdä mitä mielivät.

Noniin, pästään oikeaan asiaan.
Kissat olivat syömässä, ja pidin Kalju-Pekka -nimistä kissaa kiinni, ettei se syö kaikkien muidenkin ruokia. Noh, ne pikkupojat tulivat häiriköimään kissoja, ja huomautin siitä, ja äitinsäkin taisivat sanoa jotain. Ei mitään vaikutusta. Sitten ne alkoivat tökkiä Ka-Pea ja huutaa "hyi!" joka kerralla. Sitä jatkui aivan liian kauan, kunnes äidit vetäisivät lapsensa pois tutkimaan jotain muuta.

Jonkin aikaa kului, kunnes huomasin pikkupoikien työntävän päitään kissojen makuukoppeihin. Sanoin, että elkeehän tehkö noin, mutta eivät ne tietenkään kuunnelleet.

Hetki kului ja huomasin niiden ahdistelevan Hattara-nimistä kissaa, joka oli piilossa raapimapuun kopissa. Sitten kuulin, kun yksi pojista alkoi valittaa, että Hattara oli purrut sitä. Siitäpä sait, ihan ansaitusti. Käskin jättää Hattaran rauhaan, kun kerta oli jo purrutkin. Mutta ei, tietenkään ne eivät totelleet. Silloin niiden äidit tulivat paikalle kauhuissaan siitä, että Hattara oli purrut. NO TIETYSTI SE PUREE KUN NE PIRUT AHDISTELEVAT SITÄ.

Tarinan opetus: Pitäkää lapsillenne kuria, varsinkin eläinten seurassa. Koirat eivät ole kissoja, eivätkä kissat ole koiria. (Perheillä oli kuulemma koiria.)


* Btw, Kalju-Pekka on rodultaan sfinksi, eli karvaton rottakatti se on.
Ei noi monet poikalapset oikein tahdo uskoa puheita vaaroista ku vain kokemuksen kautta.

Video liittyy jollain tavalla. En osaa sanoo miten lasten mielenkiintoa vaarallisiin asioihin voi vähentää.

 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,981
Reaktioarvo
8,476
Olisit heittänyt ulos ja murtanut äitien leuat, koska kasvattaneet typeriä äpäröistään.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
Inhottaa vanhemmat jotka ei opeta lapsilleen miten eläimiä kohdataan. Tottakai lapset on perseestä ja niille voi olla hankala pitää kuria mutta sillon täytyy pitää ne lapset poissa eläinten luota.

Mulla oli vaihteeksi hyvä lapsikokemus. Meillä kävi päivällä lapsiperhe kattomassa käärmeenpoikasta, vanhempi lapsi about 10v ja nuorempi semmonen polvenkorkunen. Molemmat osas olla ihmisiksi, ei koputelleet terraariolaseja, vanhempi lapsi piti käärmevauvaa hirveen nätisti ja vaikka nuorempi oli selvästi tosi kiinnostunu se katto kiltisti vierestä eikä hötkyilly. Mulla on itellä sfinxi ja koko perhe sitä polvenkorkusta myöten silitti sitä oikeen nätisti ja osasivat jättää myös rauhaan. Mua ei haittaa ne ihmisten "hyyyiii" huutelut kun ne näkee kaljun kissan mutta kaikki tarpeeton hölinä ja tökkiminen on ihan perseestä, varsinki jos kissaa ei satu yhtään huvittamaan.

Oli kiva huomata että kyllä nuoriki lapsi oppii jos vanhemmat osaa opettaa.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
kyllä alko kiehua päässä, kun luin tän D: ihan turha valittaa että kissa puri, kun ite kiusasivat. vanhemmat ei selvästi opeta lapsilleen miten eläimiä kohdellaan tai pidä heille tarpeeksi kuria. oisin sinuna varmaan räjähtäny, kun tosiaan mainihit noista asioista ja pyysit lopettamaan, mutta ei ottanu kuuleviin korviinsa.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
mua oikeesti välillä vähän pelottaa, ku must tuntuu, että vanhemmat ei oikeesti opeta lapsilleen, miten eläimiä käsitellään ja varsinkin ei opeteta, mitä ei kuulu tehdä. kissaparat... ;__; huokaus.
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
Äääh, ei noin voi todellakaan käyttäytyä! Tietenkin kissa puree, jos sitä ahdistellaan D: Huhhuh, miten äidit toivat pojat sinne, jos he eivät osanneet käyttäytyä eläinten kanssa tai kuunnella ohjeita? :((

Itse haluaisin päästä käymään tuolla kahvilassa! Niiiiin ihanan oloinen paikka (plus olen hulluina kissoihin, onneksi omistan itsekin :D)
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,448
Reaktioarvo
2,338
Millaista on ollut työskennellä kissakahvilassa:3
Siis helposti paras paikka, jossa olen ollut työharjoittelussa. Yksikään päivä ei ole ollut samanlainen ja on tullut työskenneltyä kaikenlaisena kokista siivoojaan ja lapsenvahtiin, remonttihommia ja sistustussuunniteluakin. Siis aivan kaikkea mahdollista melkeinpä, en olisi kyllä odottanut!
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Kurittomia lapsia joille on todennäköisesti annettu paljon periksi eikä pidetty kuria.

Aika kiva kahvila. En edes tiennyt tuollaisia olevan.
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,885
Reaktioarvo
1,407
Ite olisin tuossa tilanteessa vaan heittäny ne kakrut ulos sieltä, jos eivät kerran osaa käyttäytyä.
Lisäksi en ymmärrä miks lapsille ei opeteta mitään tapoja, eikä sitä miten eläimiä kohdellaan.
 
Ylös Pohja