Keho Onks teistä kukaan muu kokeillu nopoo:ta? Eli hiusten pesua ilman shampoota..

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Ite tosiaan buzz cuttasin hiukseni jouluaaton aattona 12mm, ku meni hermo mun hiuksiin (olin niin pakkomielteinen sen suhteen et oliks ne leikattu "täydellisesti" [mitä hiukset ei koskaan voi olla] et saatoin viettää tuntejaki peilin eessä niitä obsessoiden..) ja oon sen jälkeen pessy hiuksia ilman shampoota. Oon sen sijaan käyttäny luonnonharjasharjaa sekä hieronu päänahkaa (et sais talia vähän irtoomaan/liikkeelle), sit pessy joko pelkästään vedellä, ruisjauhoilla tai omenaviinietikalla, joka on laimennettu veteen. Sen lisäks oon nyt välil pistäny riisivettä hiuksiin jokskuks aikaa ja sit huuhtonu pois tol etikkaliuoksella (etikal siks ettei tulis proteiini build uppia hiuksiin joka sit taas kuivattaa hiusta tai jotain).

Olin noit samoja juttuja kokeillu joskus noilla mun pitkilläki hiuksilla, mut sillon päänahka villiinty niin pahasti (tuli kutisevaks, hilseileväks ja epäilen et siihen tuli joku tulehdustilaki) etten pystyny sitä jatkamaan. Nyt päänahka ja hiukset voi tosi hyvin. Jotenki mietin et ehkä hiukset ja päänahka on helpompi totuttaa tommoseen nopoo pesuun nyt ku on lyhyet hiukset. Jos näin olis, nii kokisin et toi hiusten leikkaaminen oli todellaki worth it.

Mut niin, onks teist kukaan muu kokeillu nopoo:ta? Mitä kaikkee muuta ootte käyttäny hiusten ylläpitoon sitte? Ja millasin tuloksin? :D
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Mä en oo käyttänyt shampoota vuosiin, muuta kuin super occasionally. Esimerkiksi jos mulla on tanssiesiintyminen ja laitan kasan hiuslakkaa hiuksiin, niin saatan putsata sen shampoolla. Mä kyllä käytän hoitoainetta ja kerran viikossa pesen päänahan sillä, muuten vain vettä ja hieronta päänahalle. Mulla ei ole oikein koskaan rasvoittunut hiukset.
Pitää muistaa jos käyttää muita tuotteita, kuten hoitoainetta, että hoitoaineen tulee olla silikooniton koska silikooni kertyy hiuksiin ja sulfaatti pitoinen shampoo on pretty much ainoa joka poistaa sen hiuksista.
Onko sun hius sitten jotenkin tosi proteiinipitoinen kun poistatat sitä etujalka? Itse taas lisään proteiinia koska sitä ei ole tarpeeksi. Onko se se riisivesi joka keräännyttää protskua hiuksiin?
Välillä mä teen kans omia hiusmaskeja kananmunasta, avocadosta, oliiviöljystä ja hunajasta. Mut nää on lähinnä just hiuksille, ei päänahalle.
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Mä en oo käyttänyt shampoota vuosiin, muuta kuin super occasionally. Esimerkiksi jos mulla on tanssiesiintyminen ja laitan kasan hiuslakkaa hiuksiin, niin saatan putsata sen shampoolla. Mä kyllä käytän hoitoainetta ja kerran viikossa pesen päänahan sillä, muuten vain vettä ja hieronta päänahalle. Mulla ei ole oikein koskaan rasvoittunut hiukset.
Pitää muistaa jos käyttää muita tuotteita, kuten hoitoainetta, että hoitoaineen tulee olla silikooniton koska silikooni kertyy hiuksiin ja sulfaatti pitoinen shampoo on pretty much ainoa joka poistaa sen hiuksista.
Onko sun hius sitten jotenkin tosi proteiinipitoinen kun poistatat sitä etujalka? Itse taas lisään proteiinia koska sitä ei ole tarpeeksi. Onko se se riisivesi joka keräännyttää protskua hiuksiin?
Välillä mä teen kans omia hiusmaskeja kananmunasta, avocadosta, oliiviöljystä ja hunajasta. Mut nää on lähinnä just hiuksille, ei päänahalle.
Siis liika proteiini haurastuttaa hiusta ja pelkään et teen niin, ku joskus tein proteiinihiusnaamioita kananmunan valkuaiseseta ja siit mun hiukset ei ainakaan tykänny yhtään. :'D
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Niin joo ja koska pesen vaan vedellä hiuksia täl hetkellä nii en haluu ottaa riskii et sen mineral build upin lisäks siit vedestä nii tulis tosiaan sitä proteiini build uppia. Täl hetkellä mun hiukset on ainaki pysyny täysin puhtaina eikä oo menny semmosiks tahmeiks pelkällä vesipesulla, mut joskus ku pitkillä hiuksilla yritin nii mun hiukset meni ihan tahmeiks ja tosiaan päänahka vissiin tulehtu ja kaikkee.. D:

Aina ku harjas tommosel luonnonharjasharjalla hiukset nii se oli ihan semmoses harmaassa tahmassa.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Siis liika proteiini haurastuttaa hiusta ja pelkään et teen niin, ku joskus tein proteiinihiusnaamioita kananmunan valkuaiseseta ja siit mun hiukset ei ainakaan tykänny yhtään. :'D
Joo ymmärrän. Jos hius katkeileee helposti, on liikaa protskua, mutta jos se venyy kun venyttää, sitten hius tarvitsee lisää proteiinia, eli kannattaa tarkkailla ☺️
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Mä käytän shampoota vaan ihan hiuksen tyven pesuun, koska mulla on tosi pitkät ja kiharat ja näin ollen myös kuivat hiukset, jotka ei rasvotu juuri lainkaan. Mulla ainakin on auttanut pitämään hiukset paljon parempikuntoisina! Joskus ehkä kerran kuussa saatan pestä koko päänkin shampoolla. Kokonaan en oo uskaltanut luopua kuitenkaan
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Mä käytän shampoota vaan ihan hiuksen tyven pesuun, koska mulla on tosi pitkät ja kiharat ja näin ollen myös kuivat hiukset, jotka ei rasvotu juuri lainkaan. Mulla ainakin on auttanut pitämään hiukset paljon parempikuntoisina! Joskus ehkä kerran kuussa saatan pestä koko päänkin shampoolla. Kokonaan en oo uskaltanut luopua kuitenkaan
Juu, eihän niit ite pituuksia ees oo oikeestaan tarkotus pestä (ellei niis oo vaik jotain muotoilutuotteita tms). Päänahka on se mikä sit likaa tuottaa ja pitäis puhdistaa. Ne kemikaalit sit kuivattaa ja varmaan rikkoo just sitä hiuksen pintaa ajan kaa, et siks hius menee huonoon kuntoon jos sitä koko pituudelta jynssää joka kerta...

Ja sepä se just onki ku kaikil ihmisil on sitä jotain hiivaa iholla ja se ruokkii itteensä talilla, nii sit varsinki sillon ku päänahka on viel villiintyny tuottaa enemmän talia sen shampoo kierteen takii ja ku jos viel seinään lopettaa nii se hiiva voi villiintyä ja aiheuttaa tulehdustilan päänahkaan (punotusta, kutinaa, kirvelyä, hilseilyä, haavaumia jne).. Itellä tosiaan kävi noin sillon ku yritin tota joskus pitkillä hiuksilla. Tosin jos se ongelma on vaan se et tali ruokkii sitä hiivaa nii sit jollain ruisjauhoilla peseminenki auttaa ongelmaan eikä tarttee välttämät mitään voimakkaita pesuaineita käyttää.

Itehän tosiaan alotin aluks pesee ruisjauhoilla, nii oletan et se (noiden lyhyiden hiusten lisäks) autto siihen et miks täl kertaa ei niin oo (ainakaan vielä) käyny. Mun hiukset myös on pysyny tosi puhtaan näkösinä ja tuntusina muuten, päänahka ei hilseile yhtään (tai luonnonharjasharjal harjailu varmaan kuorii kuollutta ihosolukkoo ja sen jälkeen voi hetken pöllyttää hiuksii, mut sit se loppuu) jne.
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Huomasinpas just muute et nyt ku oon pessy kasvojenki ihoa vaan vedellä tai ruisjauhoilla nii mun nenän iho on tosi paljon paremmas kunnos ku pitkään aikaan oikeestaan. Tai siis et ei oo hirveesti semmosia isoja, tummia ja syviä mustapäitä (jos ollenkaa). Huhuh. Ainut mist valittaa tos on se et toiki ilmeisesti kuivattaa vähän turhan paljon mun ihoa. Tai oon tehny sillee et oon laittanu kostutetulle vanulapulle niit ruisjauhoi ja sit hangannu sil lapulla kasvoja, nii mietin et ehkä jos tekis vaan semmosen ruisjauhokasvonaamion nii se riittäis ja ei sit toivottavasti kuivata ihoa niin paljoo... Mut wow, oon tosi tyytyväinen mun nenän ihoon täl hetkellä! :D
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Oon yllättyny ku en oo nyt moneen päivään pessy hiuksia ku vedellä ja en pese ees joka päivä ja nää näyttää ja tuntuu täysin puhtailta. :o Toivon et sit ku hiukset kasvaa nii on silti tollai... :D

Ja sen lisäks oon tosiaa edelleen pessy kasvoi ruisjauhoil tai vedel ja mun nenä on ihan super hyväs kunnos. Ei ollenakaa musta päitä tms. o:
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Oon yllättyny ku en oo nyt moneen päivään pessy hiuksia ku vedellä ja en pese ees joka päivä ja nää näyttää ja tuntuu täysin puhtailta. :o Toivon et sit ku hiukset kasvaa nii on silti tollai... :D

Ja sen lisäks oon tosiaa edelleen pessy kasvoi ruisjauhoil tai vedel ja mun nenä on ihan super hyväs kunnos. Ei ollenakaa musta päitä tms. o:
Hyvä et onnistu! Mistä sä ton ruisjauhon oot keksiny? Pitää varmaa testaa iteki jos se toimii
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Hyvä et onnistu! Mistä sä ton ruisjauhon oot keksiny? Pitää varmaa testaa iteki jos se toimii
Öö, en oo ihan varma. Joskus varmaan googlailin kaikkii erilaisii nopoo metodeja ja sit tää teki itelle eniten järkee ja kuulosti helpoimmalta ja halvimmalta nii kokeilin sitä sitte ja olin yllättyny et miten hyvin se toimi hiusten pesussa (olkoonki et sai huuhtoo hiukset TOSI huolellisesti ettei niit jauhoi jääny päähän hilseilemään varsinki jos pitkät hiukset, tosin tosta vois myös tehä silleen et suodattaa ne ruisjauhot pois ja käyttää sen "maidon" mitä siit tulee).

Mut sit rupesin lagaamaan sitä et jos shampoo pesee liian voimakkaasti hiukset nii ehkä kaikki saippuat pesee liian voimakkaasti myös ihon mikä johtaa siihen et iho tuottaa enemmän talia ja sit se aiheuttaa tukkosia ihohuokosia sun muita nii nii. Se oli vähän mun hypoteesi et ihoki vois paremmin jos ei pesis sitä aina ihan tosi voimakkaasti puhtaaks.
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Tai siis aloin jotenki hämmästelee sitä ku luin kaikkii ihonhoitojuttui et pitäs käyttää salisyylihappoo ja pestä sillä ja tolla ja tehä näin ja noin ja sit rasvata kasvot ja.. Olin vähä et hold up et eka käskette pestä ihon puhtaaks kaikest rasvasta ja sit lopuks läträtä jotain toista rasvaa naamaan? Et onks tää nyt joku markkinointikikka mis halutaan vaa meijän rahat. Ku ihon oma tali on just sitä varten et se suojais hiusta ja ihoa ja niin pois päin ja sit meit neuvotaan pesee se kaikki pois ja lisää jotain muuta (maksullista) rasvaa naamaan sen sijaan et ei oltas alunperinkään pesty naamaa täysin puhtaaks kaikest öjystä. Jos tajuutte mitä tarkotan. Ja so far toi on toiminu mul tosi hyvin. Tai siis eihän eläimien turkkiakaan neuvota pesemään joka päivä ja se on täysin fine nii miks meijän pitäis pestä hiukset joka päivä shampoolla tai muuten ne ei ois?

Pesen siis ihon vaihtelevasti joko lämpimällä (en kuumalla!) vedellä tai sit joskus ruisjauhoilla (jos oon vaik käyttäny maskia just). Hiukset pesin aluks joka toinen päivä ruisjauhoilla jonku parin viikon? ajan minkä jälkeen siirryin eka käyttää omenaviinietikkahuuhteluu kerran viikos mut et muuten vesipesu ja sit pesee pelkästään vedellä aina muutaman päivän välein. Saatan välil käyttää tota etikkahuuhteluu vielki jos tuntuu et päänahkas on jotain ongelmia (ku se on antibakteerista jne) ja sit ruisjauhoi jos jostain syyst talintuotanto villiintyy, mut toistaseks päänahka ei oo ollu ollenkaan rasvanen, pikemminki päin vastoin. Yritin äskön ennen hiustenpesuu hieroo päänahkaa et saisin talit liikkeelle mut ei sitä oikeen tuntunu hirveesti tulevan.. :D
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Tai siis aloin jotenki hämmästelee sitä ku luin kaikkii ihonhoitojuttui et pitäs käyttää salisyylihappoo ja pestä sillä ja tolla ja tehä näin ja noin ja sit rasvata kasvot ja.. Olin vähä et hold up et eka käskette pestä ihon puhtaaks kaikest rasvasta ja sit lopuks läträtä jotain toista rasvaa naamaan? Et onks tää nyt joku markkinointikikka mis halutaan vaa meijän rahat. Ku ihon oma tali on just sitä varten et se suojais hiusta ja ihoa ja niin pois päin ja sit meit neuvotaan pesee se kaikki pois ja lisää jotain muuta (maksullista) rasvaa naamaan sen sijaan et ei oltas alunperinkään pesty naamaa täysin puhtaaks kaikest öjystä. Jos tajuutte mitä tarkotan. Ja so far toi on toiminu mul tosi hyvin. Tai siis eihän eläimien turkkiakaan neuvota pesemään joka päivä ja se on täysin fine nii miks meijän pitäis pestä hiukset joka päivä shampoolla tai muuten ne ei ois?

Pesen siis ihon vaihtelevasti joko lämpimällä (en kuumalla!) vedellä tai sit joskus ruisjauhoilla (jos oon vaik käyttäny maskia just). Hiukset pesin aluks joka toinen päivä ruisjauhoilla jonku parin viikon? ajan minkä jälkeen siirryin eka käyttää omenaviinietikkahuuhteluu kerran viikos mut et muuten vesipesu ja sit pesee pelkästään vedellä aina muutaman päivän välein. Saatan välil käyttää tota etikkahuuhteluu vielki jos tuntuu et päänahkas on jotain ongelmia (ku se on antibakteerista jne) ja sit ruisjauhoi jos jostain syyst talintuotanto villiintyy, mut toistaseks päänahka ei oo ollu ollenkaan rasvanen, pikemminki päin vastoin. Yritin äskön ennen hiustenpesuu hieroo päänahkaa et saisin talit liikkeelle mut ei sitä oikeen tuntunu hirveesti tulevan.. :D
Käytäks sit esim. kosteusvoiteita ollenkaan?
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Kiva muuten ku täl hetkellä mun hiukset ei rasvotu enää ollenkaa, ihan sama miten pitkän aikaa olisin niitä pesemättä ja et sillonki ku pesen nii pesen vaan vedellä. Pysyn toiveikkaana et tilanne pysyis samana sit ku hiukset kasvaa taas pitkiks (ku täl hetkel ne on vaan jonku 4cm pitkät).
 

Poistettukäyttäjänimi1405

Rotista haaveileva kelarotta
Liittynyt
9.2.2022
Viestejä
995
Reaktioarvo
523
pesen aika harvoin shampoolla, käytän yleensä hoitoainetta tai juurikin omenaviinietikkaa laimennettuna veteen. mulla toimii ihan hyvin koska päänahka ei erityisen rasvoittuva tms, ja hiukset tottuneet pidempiin pesuväleihin. kuitenkin välillä koen että sulfaatillisen shampoon käyttäminen on mulle hyvä tapa saada puhdistettua kaikki hiuksiin ja päänahkaan kertyneet tuotteet, yleensä pesen n. kerran kahdessa viikossa shampoolla. kai sitä voisi mennä täysin no-poo:ksi mutta miksi muuttaa jotain mikä itsellä toimii
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Tilannepäivitys. Mun hiukset on vieläki ihan koko ajan puhtaat. Ne ei mee IKINÄ likasiks vaik ei kastelis niit muutamaan päivään (pesen ne vedel kuitenki tyylii vähintään joka kolmas päivä koska haluun vaan). Harjailen niit melkein päivittäin luonnonharjasharjalla ja sit saatan hieroo sormenpäillä (EI KYNSILLÄ) päänahkaa et sais talin liikkeelle ja näin (ja pöllyttää hiuksia et jos sattuu sil hetkel olemaan nii saa kuolleet ihosolut sen harjalla päänahan kuormisen jälkeen nii pöllytettyy pois). En käy joka päivä suihkus koska vesiki on hiuksille vähän huonoks. Tai saatan välil käyä jos vaik koen et päänahka on hionnu paljon tai jotain. Mut oon TOSITOSITOSI tyytyväinen tähän tilanteeseen. Toivon et sit ku hiukset täst viel kasvaa (ku mulla tosiaan on 2kk sit 12mm pituseks leikattu buzz cut) et ne pysyy edelleen aina puhtaina...

En välde suosittele tota water only vesipesuu niille keil on pidemmät hiukset. Oletan et hiusten buzz cuttaaminen tavallaa on päänahalle hyväks ja et sen takii oon päässy nii helpolla. Tho jos joku pitkähiuksinen haluu tota kokeilla, nii en suosittele menee pelkkään vesipesuun vaa suoraan ja vaa kärsii siit tahmeesta tukasta (also ennen tän alottamist pitäs syväpuhistaa hiukset ettei niis oo mitää silikoni tai muotoilutuotteitten jäämiä). Suosittelisin et aina ku hiukset menee paskasiks nii pesee ne ruisjauhoilla, ku ne ei pese päätä nii voimakkaasti ku sulfaatit ja ne jättää vähän sitä talia päähän kuitenki, ettei päänahka kokis et sen pitää tuottaa lisää ja lisää talia. Ja tosiaan totuttaa päänahka sillä siihen. En tiiä miten hyvin se toimii ku en pitkähiuksisena oo tota kokokeillu, mut sillon ku buzzasin nii käytin aluks ruisjauhoi jonku aikaa hiustenpesuun.

Pitkähiuksisille tosiaan toi ruisjauhoilla pesu saattaa olla vähän haastavampaa ku helpommin jää niit jauhoi hiuksii pesun jälkeen jos ei huuhtele huolellisesti. Nimimerkillä kerran kävi näin ku joskus aikasemmin tota testasin. Luonnonharjasharjalla sai kyllä ne tehokkaasti poistettua, mut eihän se kivaa ollu nii ymmärrän jos ei tolle linjalle jaksa lähtee. Varsinki ku hiustenpesu jollain hyvält tuoksuval shampoolla on tosi houkutteleva vaihtoehto. Mut sen voin sanoo et mun hiukset tuntuu ihan tajuttoman pehmeiltä. <3 liekö vaa random yhteensattuma tai sit oikeestiki toimii hyvin toi water only mulla. Toivottavasti tosiaan viel sit ku hiukset kasvaa pidemmiks (nyt ne on varmaa jonku 4,5cm pitkät).

Tjaah, jaksokohan kukaan tota lukee ees kokonaan. Oh well, toivottavasti joku sai tästä mitää irti... :'D
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Vitsi ku mun hiukset ei täl hetkel rasvotu oikeestikaa ollenkaan. Ihan sama kuin paljo harjaan ja näprään niitä nii niist ei vaan tuu likasia. Toivon oikeesti et ku hiukset kasvaa nii tosiaa pysyy tilanne samana. Tää tuntuu oikeesti nii mahtavalta et voi pestä vaa vedellä ja et hiukset ei ikinä näytä likasilta. :D
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Oon oikeesti vieläki ihan hämmentyny siitä et mun hiukset ei mee likasiks enää ollenkaa. Ja et riittää et pesee vedellä ja ne näyttää silti silt ku ne ois pesty shampoolla ja laitettu jotain hoitoainetta mis on silikonii mikä tekee hiuksist tosi sileen. Oon nyt tosiaan jonku +3kk ollu pesemättä shampoolla ja jonku 2,5kk pessy pelkäl vedellä. Ja hiukset on atm jonku 6,5-7cm pitkii eli kolmes kuukaudes on kasvanu jonku 5,3-5,8cm. :') Toivon syvästi et sit ku ne kasvaa vieläki pidemmiks et ei sillonkaa rasvotu. Ainut on vaa et mua on alkanu huolestuttaa vähän se et mun pää ei tunnu tuottavan täl hetkel talia oikeen ollenkaa et jos seki on sit oikeesti huono juttu. :D
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,756
Oon oikeesti vieläki ihan hämmentyny siitä et mun hiukset ei mee likasiks enää ollenkaa. Ja et riittää et pesee vedellä ja ne näyttää silti silt ku ne ois pesty shampoolla ja laitettu jotain hoitoainetta mis on silikonii mikä tekee hiuksist tosi sileen. Oon nyt tosiaan jonku +3kk ollu pesemättä shampoolla ja jonku 2,5kk pessy pelkäl vedellä. Ja hiukset on atm jonku 6,5-7cm pitkii eli kolmes kuukaudes on kasvanu jonku 5,3-5,8cm. :') Toivon syvästi et sit ku ne kasvaa vieläki pidemmiks et ei sillonkaa rasvotu. Ainut on vaa et mua on alkanu huolestuttaa vähän se et mun pää ei tunnu tuottavan täl hetkel talia oikeen ollenkaa et jos seki on sit oikeesti huono juttu. :D
Keho tottuu pesutyyliin ja pesu kertojen määrään.
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Keho tottuu pesutyyliin ja pesu kertojen määrään.
Niin se tuppaa tekemään. Jännä vaan et pää ei tuota nyt just ollenkaa talia. Ja aikasemmil kerroil ku yritin nii pää oli nii tahmee et se pään hiiva villiinty ja mun päänahka tulehtu ja.... Tai siis miks ollaan alunperinkää pesty shampoolla hiukset jos on nii et jos ei käytä sitä nii ei tarviikaa.. En tiiä. :D
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Niin se tuppaa tekemään. Jännä vaan et pää ei tuota nyt just ollenkaa talia. Ja aikasemmil kerroil ku yritin nii pää oli nii tahmee et se pään hiiva villiinty ja mun päänahka tulehtu ja.... Tai siis miks ollaan alunperinkää pesty shampoolla hiukset jos on nii et jos ei käytä sitä nii ei tarviikaa.. En tiiä. :D
Se taas riippuu hiuslaadusta, monet tarvitsee shampoota.
Lyhyemmät hiukset on myös pitkiä kevyemmät ja asettuu siksi "ilmavammin"=ei näytä niin likaiselle ja ei koske päänahkaa=ei likaannu niin helposti
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Oon vieläki ollu tolla water only hiustenpesumetodilla ja hiukset ei rasvotu tosiaan ollenkaan täl hetkellä. Vieläkään. (Siit on nyt 5kk ku alotin ton). :D Vaik noi hiukset alkaa olla melkein jo sen mittaset et niille voi jotain tehäki. Toivon et sit ku noi on paljon pidemmät et sillonki riittää vaan toi vesipesu. Pakko kyl sanoo et mun hiukset tuntuu TOSI pehmeiltä täl hetkellä.
 
Liittynyt
20.4.2022
Viestejä
2,183
Reaktioarvo
949
Mä käytän shampoota vaan ihan hiuksen tyven pesuun, koska mulla on tosi pitkät ja kiharat ja näin ollen myös kuivat hiukset, jotka ei rasvotu juuri lainkaan. Mulla ainakin on auttanut pitämään hiukset paljon parempikuntoisina! Joskus ehkä kerran kuussa saatan pestä koko päänkin shampoolla. Kokonaan en oo uskaltanut luopua kuitenkaan
Mie koitin pestä shampoolla vaan tyven ja laittaa hoitoainetta vaan latvoihin. Ei toiminu. Nyt läträän kumpaaki ihan huolella.

Alotus sattuu mun sieluun :D + eikö oo ärsyttävää lantrailla jotaki etikkaa ja sekotella riisivettä tukkaan?
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Mie koitin pestä shampoolla vaan tyven ja laittaa hoitoainetta vaan latvoihin. Ei toiminu. Nyt läträän kumpaaki ihan huolella.

Alotus sattuu mun sieluun :D + eikö oo ärsyttävää lantrailla jotaki etikkaa ja sekotella riisivettä tukkaan?
En oo nyt pariin kuukauteen lätränny noilla. Oon käyttäny vaan pelkkää vettä. Kasvot pesen vähän sen mukaa et miten jaksan nii joko ruisjauhoil tai hajustamattomal saippualla. Olin kokonaan ihan unohtanu ton riisivesijutun. :'D
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Mitä tukka tykkää pelkästä vedestä? Ja ooks pitäny lyhyenä?
Hiukset on tuntunu tosi hyviltä ja pehmeiltä. :D Ja semmosilt kevyiltä/kuohkeilta. Varmaan ku jos normaalisti käyttäs hoitoainet nii se jättäis semmosen kerroksen siihen hiuksen pintaan mikä tekee niist hiuksist raskaammat ja siks painaa tavallaa hiuksii lyttyyn. En aio pitää hiuksii lyhyinä vaan annan tästä nyt kasvaa enkä enää koske niihin. :'D

Mul oli tosiaan sillee et olin tosi pakkomielteinen sen suhteen et mun hiukset menee "täydellisesti" nii nyt voin ainaki kuvitella et niis on joku logiikka. Hah. Tai ku tiiän et nyt kaikki hiukset on saman mittasii (tai no vähän riippuen et miten nopeesti mistäki kohtaa kasvaa jne mut silti).
 
Liittynyt
20.4.2022
Viestejä
2,183
Reaktioarvo
949
Hiukset on tuntunu tosi hyviltä ja pehmeiltä. :D Ja semmosilt kevyiltä/kuohkeilta. Varmaan ku jos normaalisti käyttäs hoitoainet nii se jättäis semmosen kerroksen siihen hiuksen pintaan mikä tekee niist hiuksist raskaammat ja siks painaa tavallaa hiuksii lyttyyn. En aio pitää hiuksii lyhyinä vaan annan tästä nyt kasvaa enkä enää koske niihin. :'D

Mul oli tosiaan sillee et olin tosi pakkomielteinen sen suhteen et mun hiukset menee "täydellisesti" nii nyt voin ainaki kuvitella et niis on joku logiikka. Hah. Tai ku tiiän et nyt kaikki hiukset on saman mittasii (tai no vähän riippuen et miten nopeesti mistäki kohtaa kasvaa jne mut silti).
Mun tukka näyttäs niiiiin paskaselta ilman shampoota :D
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Näin muuten tämän keskustelun jo neljä kuukautta sitten mutten jaksanut vastata. Luin jostain että hiukset ei totu pidempiin pesuväleihin, itse vain tottuu erilaisen tuntuisiin hiuksiin.

Pesen itse noin joka toinen päivä. Joskus annan venähtää jopa viikkoon. Mielestäni se joka toinen-joka kolmas päivä on minulle sopiva rytmi.
 
Ylös Pohja