Opiskelu Oon ihan maassa matikan takia

Opiskelu ja itseopiskelu

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Ja enää en kehtaa ees kysyä keltään kun oon kysyny niin liikaa muilta yhestä ja samasta aiheesta ja pelkään et muilla menee hermo mun tyhmyyteen.
Voiko olla oikeesti niin ettei mun aivoja oo luotu tähän?
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Tässäkin oon jumissa vaan yhdessä tehtävässä kun muut etenee jo kymppi tehtävässä ja minä luovutan jokaisen tehtävän kohdassa enkä saa yhtään valmiiksi.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Matikassa mua ahdistaa se tilannekohtaisuus. Vaikka ois samanmuotoinen lasku esim 3x•7-5potenssiin2 niin sitähän ei voi laskea samanlailla joka tilanteessa. En osaa hahmottaa yhtään että miten jossain tilanteessa lasketaan mut en tiiä oonko ihan väärässä musta tuntuu että oon ihan pihalla. En myöskään ymmärrä tunnilla mitä se opettaja selittää. Esim. sana ”nollakohta” jo saa mut putoamaan kärryiltä. En ees tajua että mitä tarkottaa nollakohdan määrittäminen.
Sori sekava selitys.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Matikassa mua ahdistaa se tilannekohtaisuus. Vaikka ois samanmuotoinen lasku esim 3x•7-5potenssiin2 niin sitähän ei voi laskea samanlailla joka tilanteessa. En osaa hahmottaa yhtään että miten jossain tilanteessa lasketaan mut en tiiä oonko ihan väärässä musta tuntuu että oon ihan pihalla. En myöskään ymmärrä tunnilla mitä se opettaja selittää. Esim. sana ”nollakohta” jo saa mut putoamaan kärryiltä. En ees tajua että mitä tarkottaa nollakohdan määrittäminen.
Sori sekava selitys.
onko sulla millainen pohja matikan kanssa? jos tuntuu että sulla on jo perusteet hukassa niin kannattaa kertailla joko netin tai omien vanhojen koulukirjojen kanssa. matikka varsinkin on aineena sellainen et se perustuu aiemmin opitulle, eli jos sulta puuttuu aiempia palasia niin sun koko torni romahtaa.
 
Ylös Pohja