Oonko ainut joka imuroi korvatulpat korvissa?

Liittynyt
8.3.2021
Viestejä
17
Reaktioarvo
15
No mulla ei oo korvatulppia mut vastamelu kuulokkeet päässä :D se imurin ääni on tosi kova niin ilman en pysty imuroimaan
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,847
Reaktioarvo
2,380
Mä en oikein enää väkisinkään pysty pitämään korvatulppia kun joskus teininä jossain konsertissa painoin sen tosi syvälle ja piti mennä terveyskeskukseen irroittamaan se :/
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Mä en oikein enää väkisinkään pysty pitämään korvatulppia kun joskus teininä jossain konsertissa painoin sen tosi syvälle ja piti mennä terveyskeskukseen irroittamaan se :/
Ai hitto://
Mä haluisin tiiätkö semmoset mitkä ei oo vaahtomuovia niin olis helpommat
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,847
Reaktioarvo
2,380
Ai hitto://
Mä haluisin tiiätkö semmoset mitkä ei oo vaahtomuovia niin olis helpommat
En muista oonko kekeillut mutta kai joissain on sellainen muotoilu ettei niitä pystyisi työntämään liian syvälle mutta kun en ole pitkiin aikoihin niitä ostanut niin en tiedä, mutta mä olen käyttänyt aina sellaisia halpoja ja aika pilipali-laatua..
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
En muista oonko kekeillut mutta kai joissain on sellainen muotoilu ettei niitä pystyisi työntämään liian syvälle mutta kun en ole pitkiin aikoihin niitä ostanut niin en tiedä, mutta mä olen käyttänyt aina sellaisia halpoja ja aika pilipali-laatua..
Juu meillä on just niitä pilipali tulppia
 
Viimeksi muokattu:

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Minä käytän korvatulppia ja vastamelukuulokkeita päällekkäin. Muuten ei imuroimisesta tulisi yhtään mitään. :S

(Ja tästä huolimatta korviini sattuu... 😖)
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
onko korvatulpat vahvimmat mitä myydään
Eivät varmaan vahvimmat, mutta erittäin hyvälaatuiset kyllä. Käytän moottoripyöräilijöille suunniteltuja korvatulppia, jotka maksoivatkin yli parikymppiä. Ne apteekista saatavat tulpathan eivät paljoa maksa, mutta ei niistä kyllä hirveästi hyötyäkään ole.

Mutta jos haluaisi oikein laadukkaat korvatulpat, ne pitäisi teettää mittatilaistyönä ja se maksaa käsittääkseni jo yli 200 euroa.
 

titi-uuh

"jee"
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
237
Reaktioarvo
401
Kiitti vinkistä! Miten tää ei oo koskaan tullut mieleen 😍 (no pun intended)

Ootteko muuten koskaan pesseet hampaitanne korvatulpat korvissa? Voin kertoa, että se on hirveää.
 
Viimeksi muokattu:

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Kiitti vinkistä! Miten tää ei oo koskaan tullut mieleen 😍(no pun intended)

Ootteko muuten koskaan pesseet hampaitanne korvatulpat korvissa? Voin kertoa, että se on hirveää.
Joo tai kuulokkeet.
Se on kauheeta kun sen tärinän "kuulee" ja sitä saa kylmät väreet ja yhD:
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Kiitti vinkistä! Miten tää ei oo koskaan tullut mieleen 😍(no pun intended)

Ootteko muuten koskaan pesseet hampaitanne korvatulpat korvissa? Voin kertoa, että se on hirveää.
Minä! Piti ensin totutella, ennen kuin opin käyttämään sähköhammasharjaa. Enkä edes aluksi suostunut siirtymään sähköharjaan, koska se ääni tulee niin läheltä korvia ja ilman korvatulppia ei peseminen onnistuisi. :S
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Oletko sinäkin Perkkis lasikorvainen ihminen?
Olen. :S Vietän suurimman osan ajasta korvatulpat päässä, enkä koskaan poistu kotoani ilman niitä. :D

Toisaalta hyvä puoli näin äärimmäisessä ääniyliherkkyydessä on, että voi kuunnella musiikkia "täysillä", eikä sekään ole niin kova volyymi, että korvat menisivät rikki! 👍
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Olen. :S Vietän suurimman osan ajasta korvatulpat päässä, enkä koskaan poistu kotoani ilman niitä. :D

Toisaalta hyvä puoli näin äärimmäisessä ääniyliherkkyydessä on, että voi kuunnella musiikkia "täysillä", eikä sekään ole niin kova volyymi, että korvat menisivät rikki! 👍
Tämä on kyllä hyvä.
Mutta se ettei ole tarpeeksi pientä volyymiä ei oleD:
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Minä! Piti ensin totutella, ennen kuin opin käyttämään sähköhammasharjaa. Enkä edes aluksi suostunut siirtymään sähköharjaan, koska se ääni tulee niin läheltä korvia ja ilman korvatulppia ei peseminen onnistuisi. :S
Yh en pystyisD:
Vaikka joskus ei jaksa kuunnella sitä ääntä niin pesen normaalilla:D
 

titi-uuh

"jee"
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
237
Reaktioarvo
401
Olen. :S Vietän suurimman osan ajasta korvatulpat päässä, enkä koskaan poistu kotoani ilman niitä. :D

Toisaalta hyvä puoli näin äärimmäisessä ääniyliherkkyydessä on, että voi kuunnella musiikkia "täysillä", eikä sekään ole niin kova volyymi, että korvat menisivät rikki! 👍
Aaaa suosittelen kovasti Hannele Huovin tarinaa nimeltä Lasikorvainen vauva. Se on hirveän kaunis. Siellä puhutaan vain hiljaa ja kuunnellaan hiljaista huilumusiikkia <3

Onko sulla myös misofoniaa?
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Aaaa suosittelen kovasti Hannele Huovin tarinaa nimeltä Lasikorvainen vauva. Se on hirveän kaunis. Siellä puhutaan vain hiljaa ja kuunnellaan hiljaista huilumusiikkia <3

Onko sulla myös misofoniaa?
Kiitos vinkistä! Täytyykin lukea! 😍

Misofoniaa ei minulla ole, vain hyperakusia löytyy.
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Tämä on kyllä hyvä.
Mutta se ettei ole tarpeeksi pientä volyymiä ei oleD:
Sekin vaikuttaa, millä laitteella kuuntelet. Minulla oli tavallisilla kuulokkeilla se ongelma, että niissä ei ollut tarpeeksi pientä volyymia, joten tarvitsin aina korvatulpat voidakseni kuunnella mitään. Nappikuulokkeilla taas en ole koskaan pystynyt kuuntelemaan mitään.

Nykyisin omistan korkealaatuiset vastamelukuppikuulokkeet, ja ne ovat oikeasti ensimmäiset koskaan omistamani kuulokkeet, joissa volyymi on ollut kyllin pieni, jotta en tarvitse korvatulppia samaan aikaan musiikkia kuunnellessani.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Sekin vaikuttaa, millä laitteella kuuntelet. Minulla oli tavallisilla kuulokkeilla se ongelma, että niissä ei ollut tarpeeksi pientä volyymia, joten tarvitsin aina korvatulpat voidakseni kuunnella mitään. Nappikuulokkeilla taas en ole koskaan pystynyt kuuntelemaan mitään.

Nykyisin omistan korkealaatuiset vastamelukuppikuulokkeet, ja ne ovat oikeasti ensimmäiset koskaan omistamani kuulokkeet, joissa volyymi on ollut kyllin pieni, jotta en tarvitse korvatulppia samaan aikaan musiikkia kuunnellessani.
Aa no mä tykkään napeista kun nuo "läpät" häiritsee kun ne kahisee kun niitä ei saa kirrattua päähän niin tiukasti
 
Ylös Pohja