Tyyli Ootteko käyneet kampaajalla korona-aikana?

Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Otsikossa kysymys. Oletteko käyneet korona-aikana normaalisti kampaajalla/parturissa, ootteko saksineet/värjänneet/tms. itse vai antaneet hiusten vaan olla?

Itse oon tässä viimeiset parisen kuukautta jahkaillut, että varaisinko nyt kampaaja-ajan vai en, kun alkaa tuo oma moppi olla aika kestämättömässä kondiksessa. Oon jo pitkään kasvattanut pixie-mallista kampausta pidemmäksi, mutta korona-aikana oon kärsimättömänä leikellyt tukkaani itse useita kertoja, muun muassa paskannäköinen otsatukka tuli saksittua. :cool: Kampaajalle siis tekisi mieli, mutta oon viivytellyt asian kanssa, kun aina välillä paikkakunnalla on ollut huonompi vaihe koronatartuntojen suhteen, enkä itse viitsisi kauheasti kaupungilla huidella lähikontaktissa muiden kanssa tällaisessa tilanteessa. Mietin, että josko nyt kehtaisi rauhallisemman vaiheen vallitessa varata sen kampaaja-ajan ja lyödä vaan maskin naamalle ja menoks. Tai sitten annan nykyisen mopin kasvaa, kunnes näyttää siedettävämmältä.

P.S. En liiemmin kaipaa tähän keskusteluun mitään väittelyä siitä, että onko se korona nyt oikeasti niin vakava asia.
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
En oo käynyt ees ennen korona-aikaa vuosiin. Saksin ite.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Saksinut itse, mutta olisin varmaan joka tapauksessa tehnyt niin vaikkei koronaa olisikaan
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,382
Kävin viime toukokuussa leikkauttamassa hiukset. Silloin piti vaan käydä åesemässä kädet ennen tuoliin istumista ja karkkikulho oli poistettu.
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
864
Reaktioarvo
1,565
Kävin viimeksi viime vuoden kesällä. Pitäs taas päästä värjäyttää tukka vaikka voishan sen ihan itsekin tehdä.
 

Syksysydän

Löylykauha
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
797
Reaktioarvo
624
Juu, en olis ees halunnu kosk kyl noi ny ois voinu kasvaa viel ku ei ne nii pitkät oo et menis ärsyttäväks
Mut äiti väkisi vei mut sinne jote voivoi.
 

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
En ole käynyt kampaajalla kohta viiteen vuoteen ja silloinkin kävin satunnaisesti kun aloitin uuden työn ja oli pakko siistiä kuontalo. Sen jälkeen opettelin leikkaamaan hiukset kotona.

En mene enää ikinä kampaajalle, poikkeuksena nyt jos ja kun menen ulkomaille vaihtoon ja haluan tukea paikallisia yrittäjiä, joten voin käydä kerran tai pari ja laittaa tietty maskinkin päälle. Sen jälkeen jatkan leikkamalla itse kotona.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Se fiilis kun oot nyrhinyt hiuksesi niin hirveiksi ettet edes kehtaa mennä kampaajalle, lol. Oon tuon paskannäkösen otsatukan leikkaamisen lisäksi siis yrittäny tavotella sellasta mullet-lookkia ja näyttää kuin mulla olis kahen ihmisen hiukset päässä – takana tollanen piiska, edessä ylikasvanut pixie. Tekis mieli olla vaan pipo päässä koko ajan. Mitähän tälle kampaaja ees vois tehä, muuta kuin leikata koko pään taas pixieksi ja sit kasvatusrumba alkaa taas alusta. No joo, valivali.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Oon käynyt mun elämän aikana vaan kerran kampaajalla, mutta vaikka vaikka näin korona-aikana oliskin hyvä vältellä tommosii juttui niin toisaalta taas sen takia varmaan kampaamoissa on aika huonot olot, kun ei ihmiset siellä käy ja pahimmassa tapauksessa saattaa joutua irtisanomaan, tai lomauttamaan sieltä tyyppejä. Niin ehkä sit sun kampaamoajan ansiosta ne selviäis siitä, en tiiä.
 

aarre

Uusi
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
63
Reaktioarvo
48
Äiti ja kumppis värjäsivät kumpikin hiukseni kerran ja lopputulos oli laikukas. Menin sitten kampaajalle. Pitäisi mennä taas.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Kävin viimeksi joulukuussa. Sitä aiemmin kesäkuussa. Sitä aiemmin ennen koronaa. Lähes normaalisti siis, kesäkuussa leikkasin lyhyiksi niin käyntien välitkin on lyhentyneet.
 

Jjoker

Kokenut
Liittynyt
14.3.2021
Viestejä
105
Reaktioarvo
134
Käyn kampaajalla ihan normisti, mutta kampaaja on mun tuttu ja varaan aina sellaisen ajan, ettei liikkeessä oo muita asiakkaita:D
 

Tumppetus

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
150
Reaktioarvo
144
Oon käynyt neljästi. Oon noudattanut koronarajoituksia, eikä täällä ole vielä koronaa juuri ollutkaan.
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
En, kampaajalla tulee kyllä käytyä muutenkin aika harvoin. Parin kuukauden päästä olisi tarkoitus käydä vaalentamassa osaa hiuksista ja tasaamassa latvoja
 
Liittynyt
12.5.2021
Viestejä
97
Reaktioarvo
91
Oon käyny paristiki koska mul oli kunnon hiuskatastrofi käsillä. Ja nyt oon menos ens maanantaina fiksaamaan otsiksen vikan kerran ennen ku aion jatkos olla koskemattakaan mun hiuksiin enää ikinä. :'D

Täs on teille pieni story time:

Mun oli alunperin tarkotus kasvattaa otsis pois silleen et pitäisin edelleen pyöristetyn otsiksen (semmosen mikä pitenee sivuille) ja et leikkaisin itelleni vaan kerroksia, et sit voin jatkos heittää jakaukset mihin kohtaan haluunkaan ja et se periaattees toimii silti (tai ku ilman kerroksii jos laittaa sivujakauksen nii ne takana olevat hiukset valuu just siihen otsiksen päälle silleen tyhmästi). En halunnu et oon jumis sivujakauksen kaa vaan et voin laittaa myös keskijakauksen. Sivuotsiksena tommonen pyöristetty otsis ei asetu ihan niin kivasti ku jos se ois oikeesti leikattu sivuotsikseks (tai se näyttää semi raskaalta, siks oon menos ohentaa sitä), mut sit jos laittaa keskijakauksen nii sit siit tulee just semmonen curtain bangs.

Selitin tost mun tavotteest mun kampaajalle joskus viime syksynä ku otsis oli siin pistees et se oli tarpeeks pitkä sivuotsikseks... Se sit kysy multa et haluunko et se vähän keventelee sitä otsista silleen et se sit asettuu paremmin ja olin ihan et no että mikä ettei.. Mut en tajunnu sitä et se keventely tarkotti sitä et se teki mun otsikseen semmoset lovet siihen kohtaan mis se otsis alkaa pitenee.. Tai siis joo, sit ku laitto hiukset sivujakaukselle nii se asettu kivemmin, mut jos yritti laittaa keskijakauksen nii... Oh dear lord...

Jouduin sit menee uudestaan kampaajalle leikkaa mun otsiksesta 6kk eestä pituutta pois et sain ne lovet pois. Ja sit mul oli semmonen kunnon baby bangs monta kuukautta sen takii... Sit ku vihdoin sain kasvatettuu otsiksen takasin nii pitkäks et sitä vois alkaa pitää sivuotsiksena ja kävin uusiks kampaajalla niin sanoin sille et en haluu et se lyhentää otsista kuitenkaa. Sit se oli silleen et ooks ihan varma ettet haluu ees vähän pituutta pois ja olin sillee et no IHAN VÄHÄN. No se leikkas varmaan jonku 5cm siit pois.. :'D Sit olin sillee et voisko siit tehä vähän rikotumman ja sit se vähän sohi mun otsista niil saksilla... Jättäen mun otsikseen semmosii kunnon koloja, ihan ku joku 5 vuotias ois löytäny sakset ja päättäny vähän trimmailla otsistaan...

Tää johti sit siihen et mult lähti taas 6kk eestä pituutta pois et saisin ne virheet korjattua... Nyt oon vihdoin siin pisteessä et hiukset on siinä mallissa muuten ku miten haluunki, mut aattelin et käyn viel vähän ohentaa tosiaan tota otsista et se ei olis niin raskas... Maanantaina aika. Wish me luck. :DD
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Leikkasin yli vuoden itse koska kasvatin pixiecutia ulos, joten piti vaan tasata pituutta vähän muutaman kuukauden välein. Sit yhdessä vaiheessa leikkasin hetken mielijohteesta otsatukan. Tuli aika kamala. Sit tän vuoden tammikuussa oli pakko mennä kampaajalle, että tästä reuhkasta sai edes jotenkin siedettävän näköisen...
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Leikkasin yli vuoden itse koska kasvatin pixiecutia ulos, joten piti vaan tasata pituutta vähän muutaman kuukauden välein. Sit yhdessä vaiheessa leikkasin hetken mielijohteesta otsatukan. Tuli aika kamala. Sit tän vuoden tammikuussa oli pakko mennä kampaajalle, että tästä reuhkasta sai edes jotenkin siedettävän näköisen...
Oletko minä :D Tosin itse päätin nyt kärvistellä vielä kesän yli menemättä kampaajalle ja katselen sitten syksyllä, onko reuhka kasvanut itsestään siedettävän näköiseksi vai menenkö kampaajalle. Pixien ja otsatukan kasvatus on kyllä tosi "hauskaa" puuhaa.
 
Ylös Pohja