Keho Päässä heittää

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,465
Reaktioarvo
2,892
Ok meinasin melkein pyörtyä kivusta (tai siltä se vähän tuntui) ja myös tuntui että melkein oisin voinu oksentaa kans. Vieläkin oksettaa ja on todella heikko olo
Mutta enää ei tunnu niin pahasti siltä että mua sahataan kahtia alavatsan kohdalta. Särkylääke tais vaikuttaa. Tuntu kans silt et oisin ollu ihan tulessa sisältä jotenkin. Sitä on vaikee kuvailla mut en oo varmaan koskaan kokenu noin voimakasta kipua ja mietin taas että voiko tommoseen kuolla. Tuntu niiku oisin saanu jonku kohtauksen mihin kuolee?????

Otin viel särkylääkkeen lisäks samarinia koska mulla oli muutenkin todella kipeetä turvotusta menkkojen lisäks. Tuntu oikeasti siltä että soitan koht vittu hätänumeroon, et täst ei mitenkään voi selvitä hengissä. Vittu, en vähättele enää koskaan omia kipujani. Nyt voi todella sanoo jo että asteikolla 1-10 nää on about kympin luokkaa joskaan ei joka ikinen kerta. Niin kipeet ettei pahempaa voi olla. Jos joku sanoo mulle että synnytys sattuu tota enemmän niin mä ihmettelen että miten jokainen synnytyksen kokenut ei oo täysin traumatisoitunu. Koska must tuntuu et mä oon jo "traumatisoitunu" tästä kipukohtauksesta
Siis yritin olla hiljaa ku iskä nukkuu mut en voinu olla itkemättä ja huutamatta yms. sit yritin olla vessan lattialla sillee et se kipu ois loppunu ja kyllä se hetken auttokin
Mut nyt on jo sen verran helpottanut et pystyn ees istuu täs sohvalla ja kirjottaa, koska äsken en pystynyt periaatteessa edes kävelemään enkä oikein istumaankaan tälleen normaalisti. Tai siis joo pystyin kävelemään mut en sillee normaalisti. Ku tulin vessast pois ni meinasin et pitääks mun jotenkin kontata täällä tai jotain mut kyl se kävely sit jotenki onnistu. Siis en tiedä voiko mikään sattua tota enempää? Jos tääl on jotain ketkä on koskaan synnyttäny ni kuulostaako tolta vai mitä helvettiä koska mä en pysty uskomaan et tota paljoo pahempaa kipua on. Tuntu oikeest silt niiku jokanen kohta mun kehossa olis ihan tulessa ja mua sahataan kahtia ja poltetaan ja tapetaan yms yms
Luojan kiitos nyt se on ehkä toistaiseksi ohi. Must tuntu jossain kohtaa ihan mahottomalta ajatukselta et oon ees enää tänään illalla hengissä, tuntu et tohon kuolee OIKEESTI. Ei naurata enää. Jos jossain kohtaa pystyin ottaa nää kivut ei niin vakavasti nii nyt ei enää oikeest naurata. Nyt alkaa jo oikeasti pelottaa. Vieläkin puristaa ihan helvetisti ja tuntuu et kipu säteilee jalkoihin yms mutta nyt pystyn ainakin olee jo huutamatta ja itkemättä joka on jo ihan outoo ton jälkeen.

Sillee.. jos pystyt olemaan huutamatta ja itkemättä nii sun menkkakivut ei oo pahat :D siis vaikka kuinka yritin nii mä en fyysisesti pystyny olla hiljaa. Koko ajan heitti päässä ja tuntu niiku toden ja epätoden raja hämärtyis. Tuntuu kyl vieläkin siltä.

Mut joo nyt viimeistään tänään mä tajusin sen että tää ei oo normaalia, tää ei voi olla enää normaalia. Siis jos elämä on niin täynnä niin äärimmäistä kipua ettet edes tiedä ootko elossa atm niin se ei voi olla normaalia.

Nyt ainakin tiedän sen että tämmöset menkat ei oo normaalit. Ja siis, joo, se särkylääke auttoi kyllä mut siin kesti niin kauan että ehdin jo kokee sitä tuskaa niin pitkään että tosiaan, oon jo traumatisoitunu :D oon vittu iha hies edelleenki. Siis se särkylääke oli kuussatasta ja otin sen.... Öö, no se oli ennen ku äiti lähti töihin joten oli pakko olla ennen kymmentä. Nyt on kulunu puolitoista tuntia klo kymmenestä joten en tiiä kestikö siin sit joku puoltoist tuntii vaikuttaa vai? Niin Eiköhän se oo selvää ettei tollasesta lääkkeistä ole yhtään mihinkään? Ois varmaan pitänyt ottaa samantien kaks kuussatasta???

Kaiken tän lisäks...... No, tossa kipukohtauksen kourissa sitä ei tietenkään ehdi ajattelemaan kun kaikki voimat kuluu siihen että pystyy olla Olemassa edes. Mut siis heti ku huomasin et menkat alko ni tunsin dysforiaa. Vai mitä lie onkaan. Ni seki viel? Onneks se nyt on kohtalaisen lievää, en mä minkään skpl dysforian takia koe itsetuhosia ajatuksia, jos niitä on ni ne johtuu aivan muusta

Mut joo tuntuu että päässä vaa jotenki heiluu ja en osaa selittää tho. Vieläkin voin vähän pahoin 🙄 ja edelleen sattuu. Tohon ylävatsaan ainakin. Vaikka otin samarinia. Mitä helvettiä nyt. ja siis... Ok?? Alan koht hytisee kylmästä viel kaiken lisäks ku oon nii hikine + alkaa olla nälkä mut en uskalla syödä mitään ettei ala sattuu taas lisää
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,465
Reaktioarvo
2,892
Hmm

Ihan tosissaan mä jopa hetken mietin että voiks tää olla jotain muutakin kun menkkakipuja, et onks mul joku hengenvaarallinen tila nyt. Mut ilmeisesti nyt se ainakin jonkin verran helpottanut koska pystyy ees kirjottaa ja istuu normaalisti tässä. Tuntuu vaa tosi epätodelliselt vieläkin
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,465
Reaktioarvo
2,892
Ja siis tietenkin edelleen sattuu häiritsevästi mutta ei niin paljon että huutaisin tässä niiku joku murhais mua
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,465
Reaktioarvo
2,892
Huhhuh ku suu kuivuu näköjään

Aaaaaa

Okei eli pystyn käytännössä jo diagnosoimaa itelleni ainakin astman ja plus Dysmenorrea. Oon melko varma että nuo oikea lääkärikin diagnosois mulla. Dysmenorrea ainakin koska sehän tarkoittaa vaan sitä että kuukautiset on niin kipeet että häiritsee normaalia elämää tai jotain niin joo se kriteeri kyllä täyttyy ja vähän enemmänkin. Astmasta en mee takuuseen mutta käytännössä melkein vois diagnosoida sen ainakin mulle ja iskälle koska oireet sopii sen verran hyvin siihen. On se kiva kun on sairauksia ja sairauksia ja lisää sairauksia
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,465
Reaktioarvo
2,892
Kuukautiskivut voivat olla primaarisia tai sekundaarisia. Primaarinen tarkoittaa sitä, että kuukautiset ovat kivuliaat nuoresta pitäen ja sekundaarinen sitä, että kivuttomat kuukautiset muuttuvat kivuliaiksi myöhemmin. Primaaristen kuukautiskipujen taustalla on kohdun limakalvon erittämät prostaglandiinit, jotka aiheuttavat muun muassa kohdun supistelua.

Mul on selkeesti sitten toi primaarinen koska ne ei koskaan ole ollut kivuttomat. Tarkottaako sitten sitä että mulla ei oo endometrioosi tmv tässä taustalla? Jos se johtuu noista prostaglandiineista. Ok nice

mutta:
– Usein riittää, kun kipulääkkeiden syömisen aloittaa päivää ennen kuukautisten alkamista ja käyttää niitä muutaman päivän, Minna Paavonsalo kertoo.

BITCH mä en TIEDÄ tarkkaan millon mun menkat alkaa joten mä en voi alottaa "päivää ennen" ???????????? Nytkin period trackeri ennusti että ne ois alkanut huomenna mut alkokin päivää ennen?? Mä en yksinkertaisesti voi tietää joten mun pitää sit vaan ottaa samantien se särkylääke kun huomaan että menkat alko nyt. Ja sit pari päivää syödä niitä tai en tiiä aina että tarviiko enää sitten esim tokana päivänä. Ku sillon ei välttämättä oo kipuja, tai niiku tommosia kipuja. Mut nytkin joo mun ois pitäny ottaa se lääke ihan HETI aamulla ku heräsin ja huomasin et menkat alko mutta ku sit siinä on sekin et särkylääkettä ei pitäs ottaa tyhjään vatsaan ni piti syödä eka vähän. Ja sit ne kivut ehtiki jo äityy todella pahaksi enne ku se lääke vaikutti. Et en sit oikee tiiä. Mitä tässä voi tehdä. Pitääks sit vaa kuitenkin ottaa tyhjään vatsaan. En vittu tiiä mistää Mitää, miten näissä pitää toimia.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,465
Reaktioarvo
2,892
Siis mitä VITTUA: https://yle.fi/uutiset/3-6661164

Varmimmin tulehduskipulääkkeiden sivuvaikutukset välttää, kun käyttää niitä vain satunnaisesti. Pidempiaikaisen käytön tulisi tapahtua aina lääkärin valvonnassa.

MIKÄ ON SATUNNAISESTI? MITÄ vittua mun kuuluu tehdä??????????????
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,465
Reaktioarvo
2,892
En otakaan sit enää koskaan särkylääkettä mut sit taidankin kuolla tai joutua tajuttomaks vielä... One of these days
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,465
Reaktioarvo
2,892
En mä uskalla enää mitään särkylääkettä ottaa. Otan niitä muutenki liian usein, must tuntuu. Vaikka en ees välttämättä joka kerta ota menkkojen aikana mut kuitenkin
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,465
Reaktioarvo
2,892
Siis mitä VITTUA toi tarkottaa? Miten usein mä voin ottaa särkylääkettä? Jos otan sitä nykyään keskimäärin ehkä about kerran kuussa, niiku ehk yhen tabletin kuussa, tai kaks, niin onko se hyvä määrä????? Koska menkkojen takia YLEENSÄ otan korkeintaan 1-2 tablettii mut sit joskus saatan ottaa muulloinkin vaikka päänsärkyyn tai vastaavaan. Mutta en mä mitenkään viikottain niitä syö. En todellakaan tiedä enää mikä on turvallista. No. Menkkojen aikaan ei taida olla välttämätöntä ottaa ku vaan se yks ekana päivänä, heti kun huomaa että menkat alkaa ni yks tabletti ettei sit lähe esim taju. Muina päivinä ei yleensä tarvitse vaikka about puolessavälissä on myös aika kivuliasta jonkin aikaa mutta sen pystyy kärvistelee.

Tän takia mä yleensä oon yrittänyt pärjätä ihan kokonaan ilman kipulääkettä myös menkkojen aikana, mutta ehkä sen yhen pystyy ottaa ekana päivänä. Enempää en uskalla, en vitussa.

Tai no vittu en tiedä
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
Ihan hyvin voi ottaa muutaman särkylääkkeen kuussa. Ite en kyllä oo huomannu että ne kauheesti auttais noihin huutokipukohtauksiin mutta voi johtua siitä että mulla on aina vaan jotain nelisatasta.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,465
Reaktioarvo
2,892
Ihan hyvin voi ottaa muutaman särkylääkkeen kuussa. Ite en kyllä oo huomannu että ne kauheesti auttais noihin huutokipukohtauksiin mutta voi johtua siitä että mulla on aina vaan jotain nelisatasta.
Okei D: noh, oon vainoharhainen joten pelkään silti mutta ehkä toi nyt on sit turvallista. Joo siis mulla selkeesti autto mut siin kesti vaan niin kauan että ei saatana oo tosikaan. Eli ilmeisesti se pitäs vaan ottaa ihan samantien kun menkat alkaa tai jotain.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
Okei D: noh, oon vainoharhainen joten pelkään silti mutta ehkä toi nyt on sit turvallista. Joo siis mulla selkeesti autto mut siin kesti vaan niin kauan että ei saatana oo tosikaan. Eli ilmeisesti se pitäs vaan ottaa ihan samantien kun menkat alkaa tai jotain.
Mä oon kans, mulle oli pitkään ylitsepääsemätöntä ottaa se särkylääke jos ei ollu vähintään 40 astetta kuumetta. Sit jotenki se meni ohi ku oli pari tilannetta joissa olis mieluummin kuollu sit vaikka buranamyrkytykseen ku sietäny oloa.
Jos on semmosia tilanteita niinku vaikka ne menkat että osaa vähän ennakoida että kohta sattuu voi ihan hyvin varautua etukäteen, satunnainen turhakaan särkylääke ei tapa.
 
Ylös Pohja