Mielenterveys Puhun vuodesta 2006 ja ahdistun kulkutaudeista

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Koska se vuosi ja sitä edeltävä aika on tuntunut taannoin ahdistavalta, koska mulla oli verenmyrkytys ja jouduin sen vuoksi sairaalaan. Ahdistaa kyl se kun oisin voinut kuolla jos mun vanhemmat ei ois huolestuneet. Siitä jäi kyl aika syvät traumat.

Nyt ahdistaa tää angiinaepidemia. Ahdistaa jos mä tai joku läheinen saa sen ja oon oikeesti siinä pisteessä, että alan pesemään käsiä ihan hulluna. Ku luin että eräs lapsi kuoli siihen ja jodelissa spekuloidaan, että Jasmin Voutilainen ois myös kuollut juuri siihen angiinaan (vaik enimmäkseen puhutaan oman käden kautta lähtemisestä ja monesti se väite tyrmätään että se ois ollu se angiina. Ei sillee oo kiva spekuloida ja somee ei kannattais muutenkaan lukee). Muutenkin Jasminin kuolema on synkistänyt päivää tosi paljon. Ihan hirveetä ajatella että Suomessa on vaikee saada apua mielenterveysongelmiin. Toivon kaikkea rauhaa Jasminille ja hänen läheisilleen 🕊

Okei nyt tuli aasinsiltana mieleen että mitenhän stressaantunut äiti musta tulee joskus kaukaisessa tulevaisuusessa? Pelästynkö mun skidin kaikkia mahdollisia pikkujuttuja? Tai mitä jos en tajuakaan ajoissa ja se on sit siinä?
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,972
Reaktioarvo
8,474
Muualla taas spekuloidaan, että koska nainen kärsi mielenterveysongelmista niin lähti oman käden kautta.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Voin kyllä samaistua. Miehellä keuhkoahtauma ja se sain syksyllä jonkun pöpön minkä takia joutu moneks päivää sairaalaan, äidillä syöpähoidot minkä takia sekin riskiryhmässä eikä saisi sairastua. Pitää vaan tehdä ite parhaansa, pesen kädet aina kun tulen kotiin ja yritän pitää ruuhkametroissa jne maskia naamalla (en tiiä auttaako se sitten kun oon tyyliin ainoo joka pitää). Mut ei siinä voi muuta kun tehdä itse parhaansa ja toivoa parasta, turha sitä koko ajan on stressata. Toivottavasti Jasminin kuolinsyy joskus julkistetaan niin ihmisten ei tarvii spekuloida siitäkin. Vaikken itsemurhaa suuresti epäilekään.
 
Ylös Pohja