Keho Ruisjauhoilla kasvojen peseminen

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Oon tos mun aikasemmas keskustelus hiusten pesuun pelkällä vedellä liittyen maininnu et pesen mun kasvot ruisjauhoilla (alotin sen sillon ku olin just sheivannu hiukset nii päänahka tottu siihen paljon vaivattomammin ja täl hetkel hiukset näyttää vesipesun jälkee aina silt ku ne ois pesty shampoolla ja käytetty hoitoainetta eikä niis oo mitään hajua tai semmosta). Käyttäen nois ruisjauhois vähän samaa logiikkaa ku mikä tos nopoos on et ne pesee hellemmin ihon ja ei vie kaikkee ihon ite tuottamaa rasvaa (aka talia) pois minkä takii kasvojen ihon ei tarvii sit tuottaa nii paljon lisää talia aiheuttaen epäpuhtauksia ihossa (ku jos kaiken sen talin pesee pois nii iho reagoi siihen sillee et oh no nyt meijän pitää tuottaa sitä paljon äkkiä lisää!!1). Sen lisäks ne myös kuorii hellästi kasvojen ihoa ja niis on kaikkii ihoo hoitavii ainesosii (en nyt muista mitä koska ei silleen kiinnosta sen tarkemmin ku et tietää et siin on jotain hah).

Mut siis miks teen täst erikseen oman keskustelun on se et kaikki ei välde jaksa tai haluu lukee sitä mun nopoo keskustelua varsinkaa kokonaan läpi nii ei välde oo tullu lukastua koko jutusta. Mun iho on pysyny noil ruisjauhoil täysin mustapäättömänä jne. Ainut huono puoli on se et sit jos pariin päivään ei voi tai jaksa pestä niillä nii ihon kunto romahtaa melkein heti. Mut toisaalt kasvojen pesu ei oo ihan niin vaivalloista kuitenkaa et useemmin tulis jätettyy käyttämättä (nyt en ollu käyttäny pariin päivään ku toinen olkapää/hartia on nii kipee).

Mut oli pakko tätä tänne hehkuttaa jos joku vaik päättäis kokeilla iteki (katoin et kotimaiset ruisjauhot makso 1,55€/kilo ja Virolaiset 0,95€ (ja niist riittää varmaan tyyliin kolmeks vuodeks, hah). Huomasin ite et piti jonku 5 päivän ajan pestä niil et huomas selkeen eron. Ja pesin siis vaa kerran päiväs ku kävi suihkussa. Mut suosittelen oikeesti kokeilemaan vaikka viikon ajan, ku ei tosiaan oo noi ruisjauhot niin kalliita ettäkö se kaatais kenenkään taloutta.

Kasvojenpesuaineet on ainaki usein ihan saatanan kalliita. Et siin säästää myös rahaa, jos se toimii omalle iholle kans. En tietenkää voi ihmeitä luvata ku en tiiä ketään muuta kuka ois säännöllisesti niit käyttäny. Mut itelle ne toimii niin saatanan perkeleen hyvin et huhhh (anteeks kirosanat mut halusin vaan korostaa sitä miten hyvin ne oikeesti toimii). Ja siis sit jos pesee noil ruisjauhoil nii ei pitäis käyttää mitään muuta kasvojenpesuainetta koska muuten se tavallaa poistaa sen ruisjauhojen tarkotuksen (et ei pese ihoa super voimakkaasti).

Halusin vaan jakaa tän vinkin tänne ku toi on toiminu itelle niin hyvin et toivon et se toimis muilleki. Kertokaa sit tänne jos päädytte kokeilemaan tota! Mua oikeestiki kiinnostaa tietää et toimiiks se vaan mun iholle vai onks toi oikeesti suoranainen ihme ja ihonpelastaja. :) Semmonen varotus tähän kans vie et kandee testata johonki käteen ekana et ei oo allerginen niille ruisjauhoille. Tai aika epätodennäköstä mut parempi katsoa kuin katua.

Se miten ite hoidan sen pesun ilman et tulee hirvee sotku jne on et... Eka kastelen kasvot ja toisen käden, sit kaadan sille märälle kädelle jonku teelusikallisen niit ruisjauhoja, laitan ne ruisjauhot sivuun (ite pidän suihkus vanhas oreganomaustepurkissa niitä ku se kansi aukee sillee läppämäisesti et se on tosiaan helppo avata ja sulkee ilman et sinne purkkiin pääsee vettä) ja sit kastelen toisen käden ja painan ne kädet yhtee et ne ruisjauhot tarttuu molempiin käsiin MUT ILMAN et ne kastuu kokonaan. Ja sit hieron niit ruisjauhoi kasvoihin kunnes ne menee semmoseks mössöks.. :D Ja sit annan vaikuttaa pari sekuntia ja huuhdon pois. Se mikä pointti tos on on se et jos ne ruisjauhot kastelee kokonaan ennen ku ne osuu naamaan nii ne ei kuori ihoo niin tehokkaasti. Tietty ne pesee sitä talia ja hoitaa ihoo muuten mut nii. Ne kyl mössööntyy siltiki semi nopeesti mut se onki sit semmonen hellä kuorinta mitä voi käyttää joka päivä.

Mutta joo tos oli jo varmaan sen verta tekstii et ihme jos joku jaksaa lukee kokonaan läpi. :D Mut toivon syvästi et täst vinkistä on iloa muilleki. :)
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,947
Reaktioarvo
5,738
En uskaltais varmaan vierailla teillä kylpyhuoneessa saatikka jos olisin kylässä syödä mitään sen jatkuvan jauhopölyn vuoksi.
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Jatkuvan jauhopölyn? Hhmmh... Eihän sitä jauhoo nyt jatkuvasti täällä ilmassa pöllyä. Jos pöllyäis nii en todellakaan itekään kokis tota sen arvoseks vaikka mun iho olis miten hyväs kunnossa. Tietenki sitä jauhoa vähä saattaa vaik ku pesee lavuaarissa nii mennä vähän niille lavuaarin tasoille ja sit tietenki pyyhkin ne paperilla ja huuhtoo puhtaaks jos menee. Mut ei sitä PITÄIS levitä mitenkään lavuaaria kauemmas. Ruisjauhot on muutenki vähän karheempia ku vaik tavalliset venhäjauhot et ne ei silleen PÖLLYY mihinkää. Muutenkaa kuka ikinä muuten kotonaan leipois jos joutuis myös elää "jatkuvassa jauhopölyssä"..? Mut kyl mä myönnän et suihkussa sit tulee huuhottuu paikat just in case vähän tarkemmin ettei niitä jauhoja jää mihinkään vaik ei ne sielläkää sillen pöllyy kaikkialle.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,947
Reaktioarvo
5,738
Jatkuvan jauhopölyn? Hhmmh... Eihän sitä jauhoo nyt jatkuvasti täällä ilmassa pöllyä. Jos pöllyäis nii en todellakaan itekään kokis tota sen arvoseks vaikka mun iho olis miten hyväs kunnossa. Tietenki sitä jauhoa vähä saattaa vaik ku pesee lavuaarissa nii mennä vähän niille lavuaarin tasoille ja sit tietenki pyyhkin ne paperilla ja huuhtoo puhtaaks jos menee. Mut ei sitä PITÄIS levitä mitenkään lavuaaria kauemmas. Ruisjauhot on muutenki vähän karheempia ku vaik tavalliset venhäjauhot et ne ei silleen PÖLLYY mihinkää. Muutenkaa kuka ikinä muuten kotonaan leipois jos joutuis myös elää "jatkuvassa jauhopölyssä"..? Mut kyl mä myönnän et suihkussa sit tulee huuhottuu paikat just in case vähän tarkemmin ettei niitä jauhoja jää mihinkään vaik ei ne sielläkää sillen pöllyy kaikkialle.
(Kannattaa lainata viestiä niin saa ilmoituksen se kenelle vastaat)
Ja siis kyllä sitä vaan siellä olis kun jokapäivä kuitenkin käytät. Harvempi leipoo jokapäivä muutenkaan. Enkä minä esim voisi leipoa samassa keittiössä jossa on juuri tavallisia leivottu, eli sama homma. Kaikille sillä ei ole väliä onko sitä jauhopölyä vai ei. Jotkut ei siedä muruakaan. Ja kyllä se sitten taas kuivuessaan alkaa pölistä:)
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
(Kannattaa lainata viestiä niin saa ilmoituksen se kenelle vastaat)
Ja siis kyllä sitä vaan siellä olis kun jokapäivä kuitenkin käytät. Harvempi leipoo jokapäivä muutenkaan. Enkä minä esim voisi leipoa samassa keittiössä jossa on juuri tavallisia leivottu, eli sama homma. Kaikille sillä ei ole väliä onko sitä jauhopölyä vai ei. Jotkut ei siedä muruakaan. Ja kyllä se sitten taas kuivuessaan alkaa pölistä:)
Eli ooks sä vaan niin "hienohelma" ettet voi asua asunnossa jos joku leipoo siellä? Pystyks sä sit poistuu kotoota ulos ees ku sielläki on pölyä? Vai mitä häh täh. Vai onks sul joku allergia tai muu sairaus minkä takii et pysty hengittää ilmaa jos siin on vähänkään mitään pölyä?

Ja siis piti kyl lainata sun viestii aikasemmin mut vahingos tykkäsin siit ja sit sen jälkeen sähläsin lisää ja unohin liittää lainauksen.
 
Viimeksi muokattu:

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,947
Reaktioarvo
5,738
Eli ooks sä vaan niin "hienohelma" ettet voi asua asunnossa jos joku leipoo siellä? Pystyks sä sit poistuu kotoota ulos ees ku sielläki on pölyä? Vai mitä häh täh. Vai onks sul joku allergia tai muu sairaus minkä takii et pysty hengittää ilmaa jos siin on vähänkään mitään pölyä?

Ja siis piti kyl lainata sun viestii aikasemmin mut vahingos tykkäsin siit ja sit sen jälkeen sähläsin lisää ja unohin liittää lainauksen.
Joo kuule ihan terveydellisistä syistä. Ei ole mitään "hienohelmuutta":)
Ja siis ei silleen se hengittäminrn haittaa mutta mihinkään mitä syön tai juon ei saa päätyä muruakaan. Ei oo maailmassa kovin montaa ihmistä jonka leipomuksiin luottaisin ilman että kyselen ja kyseenalaistan.
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Joo kuule ihan terveydellisistä syistä. Ei ole mitään "hienohelmuutta":)
Ja siis ei silleen se hengittäminrn haittaa mutta mihinkään mitä syön tai juon ei saa päätyä muruakaan. Ei oo maailmassa kovin montaa ihmistä jonka leipomuksiin luottaisin ilman että kyselen ja kyseenalaistan.
Juu mietinki et varmaan sit johtuu terveydellisistä syistä ku ei kukaan ns. tavallinen ihminen varmastikaa huomais mitään. Varsinki ku ruisjauhot on niin isojakosii ja karkeita et ne pikemminki vaa karisee ku joku hilse vs. pöllyyntyis ku pöly.

Kävin ihan testaamas et otin kouralle sitä ison määrän ja puhalsin ne siitä nii ne ei (ainakaa just noi mun jauhot mitä mul on) ainakaa pöllynny, tietty lens kädelt mut vaa vähän ku kidesokerii ois puhaltanu et laskeutu vaa nopeesti heti eteen.

Ja sit ku miettii et niit ei oo tarkotus ees pöllyttä ja ne kastellaan ja huuhdotaan heti nih ei se pääse missään vaiheessa pöllyyntymään eikä niit pitäis jättää mihinkään lavuaariin seisomaan.

Ymmärtäsin sit jos joka kerta koittas siit ite jauhopussist kaataa jotain oikeesti jauhetta olevia jauhoja ja hierois kuivana naamaa eikä sit kattois et ne jauhot menee lavuaarist alas jne.. :D
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,947
Reaktioarvo
5,738
Juu mietinki et varmaan sit johtuu terveydellisistä syistä ku ei kukaan ns. tavallinen ihminen varmastikaa huomais mitään. Varsinki ku ruisjauhot on niin isojakosii ja karkeita et ne pikemminki vaa karisee ku joku hilse vs. pöllyyntyis ku pöly.

Kävin ihan testaamas et otin kouralle sitä ison määrän ja puhalsin ne siitä nii ne ei (ainakaa just noi mun jauhot mitä mul on) ainakaa pöllynny, tietty lens kädelt mut vaa vähän ku kidesokerii ois puhaltanu et laskeutu vaa nopeesti heti eteen.

Ja sit ku miettii et niit ei oo tarkotus ees pöllyttä ja ne kastellaan ja huuhdotaan heti nih ei se pääse missään vaiheessa pöllyyntymään eikä niit pitäis jättää mihinkään lavuaariin seisomaan.

Ymmärtäsin sit jos joka kerta koittas siit ite jauhopussist kaataa jotain oikeesti jauhetta olevia jauhoja ja hierois kuivana naamaa eikä sit kattois et ne jauhot menee lavuaarist alas jne.. :D
Joo mutta jos joku tuo lautaselleni ruisleivän ja ottaa sen sitten pois, en uskaltaisi enää syödä. Niin tarkkaa se on.
Tai jos on kupissa jauhoja ja se vain vedellä huuhdellaan pois, en voi käyttää sitä kulhoa esim leipomiseen ilman että tiskaan sen huolella pesuaineen kanssa
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Joo mutta jos joku tuo lautaselleni ruisleivän ja ottaa sen sitten pois, en uskaltaisi enää syödä. Niin tarkkaa se on.
Tai jos on kupissa jauhoja ja se vain vedellä huuhdellaan pois, en voi käyttää sitä kulhoa esim leipomiseen ilman että tiskaan sen huolella pesuaineen kanssa
Keliakia I'm assuming? Ymmärrettävää. D: Perseestä kyl et joutuu olee noin tarkka ja joutuu pelätä sitä et vaik joku antais jotain et ei tiiä mitä käy jos syö sen. Vähän sama ku joku diebetikko joutuu jossain ravintolassa olee tosi tarkka et se saa oikeesti dieettiversioisen juoman.

Ja sit ku on ihmisii jotka on sillee et "no ei se nyt niin tarkkaa oo" ja ei tajuu sitä et kyl se vittu on.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,947
Reaktioarvo
5,738
Keliakia I'm assuming? Ymmärrettävää. D: Perseestä kyl et joutuu olee noin tarkka ja joutuu pelätä sitä et vaik joku antais jotain et ei tiiä mitä käy jos syö sen. Vähän sama ku joku diebetikko joutuu jossain ravintolassa olee tosi tarkka et se saa oikeesti dieettiversioisen juoman.

Ja sit ku on ihmisii jotka on sillee et "no ei se nyt niin tarkkaa oo" ja ei tajuu sitä et kyl se vittu on.
En nyt viitsi tarkkaa syytä täällä jakaa, mut pitää olla joidenkin viljojen suhteen tarkempi. Nykyään voi syödä jo saattaa sisältää varoituksellisia makeisia mut siihen se jääkin. Mut joo aika rasitttavaahan se osaa olla
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
En nyt viitsi tarkkaa syytä täällä jakaa, mut pitää olla joidenkin viljojen suhteen tarkempi. Nykyään voi syödä jo saattaa sisältää varoituksellisia makeisia mut siihen se jääkin. Mut joo aika rasitttavaahan se osaa olla
Kelasin eka et vaa vittuilit mulle et tääl on muka hirvee jauhöpölly silleen koko ajan käynnissä. Tai sillee et olis jotenki epäsiistiä tai sellasta. Ja olin vähän et mitä vittua et kai sä tajuut et ei sitä jauhoo sillee pöllyä minnekään ja se menee veden mukana viemäriin. :'D Mut joo jos pitää olla iin päälle tarkka nii sit joo on mahollisuus et johonki keittiötasolle sitä murunen päätyy.

Meinasin aluks sanoo TOSI ilkeesti takasin mut sit olin ihan et hei mielikuvitusolento sä et oo semmonen ihminen joka haluu olla ihmisille ilkee netissä yhtään mistään. Joo tympäästyneesti saa sanoo mut ei silleen et alettas haukkumaan ja solvaamaan.

Tai no, itelle tosi ilkeesti takasin. En mä kovin ilkee osaa olla vaik yrittäisin. Niin ja nyt oon tosi ilonen et en sanonu koska niin. Ymmärrän sua täysin.
 
Viimeksi muokattu:

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Eli ooks sä vaan niin "hienohelma" ettet voi asua asunnossa jos joku leipoo siellä? Pystyks sä sit poistuu kotoota ulos ees ku sielläki on pölyä? Vai mitä häh täh. Vai onks sul joku allergia tai muu sairaus minkä takii et pysty hengittää ilmaa jos siin on vähänkään mitään pölyä?

Ja siis piti kyl lainata sun viestii aikasemmin mut vahingos tykkäsin siit ja sit sen jälkeen sähläsin lisää ja unohin liittää lainauksen.
Varmaan tarkotti että on allerginen esm. gluteenille tai jotain jolloin se on tosi tarkkaa koska jauhoista jää aina pölyä ilmaan ja pinnoille mikä ei normaalisti suurinta osaa häiritse (esm. minua).
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,947
Reaktioarvo
5,738
Kelasin eka et vaa vittuilit mulle et tääl on muka hirvee jauhöpölly silleen koko ajan käynnissä. Tai sillee et olis jotenki epäsiistiä tai sellasta. Ja olin vähän et mitä vittua et kai sä tajuut et ei sitä jauhoo sillee pöllyä minnekään ja se menee veden mukana viemäriin. :'D Mut joo jos pitää olla iin päälle tarkka nii sit joo on mahollisuus et johonki keittiötasolle sitä murunen päätyy.

Meinasin aluks sanoo TOSI ilkeesti takasin mut sit olin ihan et hei mielikuvitusolento sä et oo semmonen ihminen joka haluu olla ihmisille ilkee netissä yhtään mistään. Joo tympäästyneesti saa sanoo mut ei silleen et alettas haukkumaan ja solvaamaan.

Tai no, itelle tosi ilkeesti takasin. En mä kovin ilkee osaa olla vaik yrittäisin. Niin ja nyt oon tosi ilonen et en sanonu koska niin. Ymmärrän sua täysin.
Jepjep välillä tulee vähän tapeltua netissä. Tavallaan se on ihan hauskaa, myönnetään:D
Mut pääsääntöisesti itsekkin yritän olla hyödyllinen ja suhteellisen mukava muille
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Jepjep välillä tulee vähän tapeltua netissä. Tavallaan se on ihan hauskaa, myönnetään:D
Mut pääsääntöisesti itsekkin yritän olla hyödyllinen ja suhteellisen mukava muille
Juu olis ollu kiva et oisit selittäny siinä vaiheessa jo et miks se on sulle ongelma. Vaikka ymmärrän et kaikkee ei tarvii eikä haluu jakaa. Mut hei tsemppiä ja pysy turvassa. <3
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,947
Reaktioarvo
5,738
Juu olis ollu kiva et oisit selittäny siinä vaiheessa jo et miks se on sulle ongelma. Vaikka ymmärrän et kaikkee ei tarvii eikä haluu jakaa. Mut hei tsemppiä ja pysy turvassa. <3
Joo kyllä mä yritin siinä seliittää ja oon sulle tainnu jo selittääkkin aiemmin. En vaan viitsisi sitä enää jakaa täällä.
 
Ylös Pohja