Työ Ryhmähaastattelu / kesätyö

huchu

she/they
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
233
Reaktioarvo
244
Sain kutsun kesätyöhaastatteluun ja kyseessä on ilmeisesti ryhmähaastattelu D: Jos ootte ollu ryhmähaastattelussa niin millanen se tilanne on/mitä kysymyksiä voi odottaa? Mietin että annanko asian vaan olla ja perun koko homman koska ahdistaa aivan hirveesti se että pitäis muiden ihmisten edessä ruveta sönköttää jotain ..

Niin ja kyseessä siis S-Ryhmä
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Olen pari kertaa ollut ja molemmilla kerroilla panikoin koska olen huono sosiaalisessa tilanteissa. Todellisuudessa se Ryhmähaastattelu oli sata kertaa siedettävämpi kuin yksilö haastattelut. Ei ollut yksin ns. Auktoriteettia vastaan eikä ollut yksin arvostelun kohde, vaan se jakautui tasaisesti meihin kaikkiin. Kukaan ei tuijottanut minua koko haastattelun ajan. Lisäksi huomaat että lähes kaikki muut haastateltavat ovat yhtä hermostuneita tai paniikissa joka antaa lisää itsevarmuutta kun tajuaa sen olevan normaalia. Meistä ketään ei oikein laitettu spottivaloon vaan kävimme ns. Ryhmäkeskustelua. Mulla molemmat olivat kahvilaan ja kysymyksiä oli mm. Lisääämyynti ja kuinka tehdä sitä. Joku juuri ehdotti että no osta pulla kahvin kanssa. Sitten he kysyivät että mitä muut on mieltä ja joku nostatti siihen kuinka se on asiakkaalle ärsyttävää ja saattaa ajaa he pois. Sitten mä sanoin että pitää olla tilannetajua ja esimerkiksi ei tuputtaa lisää ihmiselle jolla on jo kaikkea, tai esimerkiksi lapselle tarjota lisää (tähän annoin esimerkin vanhasta työstä jossa pomo valitti että en tehnyt lisämyyntiä 7 vuotiaalle joka selkeästi oli vain se 2 euroa). Eli käytännössä vain keskustelua aiheesta ryhmänä.
 
Liittynyt
15.2.2021
Viestejä
18
Reaktioarvo
16
Itse olin 4 vuotta sitten ryhmähaastattelussa prismaan. En muista enää tarkalleen mitä siellä kysyttiin, mutta suunnilleen jotain tämmössiä: "minkälainen on hyvä/huono kassamyyjä?" "Minkälainen on hyvä lihatiski/hevi" "minkälainen on hyvä/huono esimies" jne. Jotai tommossia peruskysymyksiä. Pääsin siitä jatkoon yksityishaastatteluun ja lopulta sainkin paikan. Mut tuli huomattua, että ne kaikkein äänekkäimmät ihmiset eivät päässeet jatkoon yksityishaastatteluun, vaan otettiin ne vähän hiljasemmat jotka eivät ollut koko ajan äänessä.
 

huchu

she/they
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
233
Reaktioarvo
244
Itse olin 4 vuotta sitten ryhmähaastattelussa prismaan. En muista enää tarkalleen mitä siellä kysyttiin, mutta suunnilleen jotain tämmössiä: "minkälainen on hyvä/huono kassamyyjä?" "Minkälainen on hyvä lihatiski/hevi" "minkälainen on hyvä/huono esimies" jne. Jotai tommossia peruskysymyksiä. Pääsin siitä jatkoon yksityishaastatteluun ja lopulta sainkin paikan. Mut tuli huomattua, että ne kaikkein äänekkäimmät ihmiset eivät päässeet jatkoon yksityishaastatteluun, vaan otettiin ne vähän hiljasemmat jotka eivät ollut koko ajan äänessä.
Okei, kiitos paljon!! :)
 
Ylös Pohja