Mielenterveys Siis mikä mun ajatuksilla on ongelmana?

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,592
Reaktioarvo
6,499
Siis esim jos meen lenkille ni sit ku ylitän autotietä ni rupee jostakin syystä joskus aattelee sitä et entä jos joku auto tulis ja ajaisi mun päältä.
Tai jos laitan pompulaa hiuksiin ajattelen et voisin nyt repiä iteltä hiukset päästä jos voisin. Ja jos seison jonku takana mietin et jos ois puukko voisin iskee sillä sitä tyyppiä selkään tai jtn???
Onks nää pakkoajatuksia? En siis koskaan oikeesti tee mitään mitä ajattelen et ne tosiaan on vaan ajatuksia joita ajattelen vaan mielessäni ku ne ois ihan normaaleja ajatuksia (???)
Ja sit se ku mun on aina pakko varmistaa kaikki et esim onhan varmasti valot sammuksissa ja jos oon vaikka kysyny jotain omasta mielestä tärkeää ja saanu vastauksen ni saatan kysyä sitä uudestaan ihan vaan varmistukseksi.
Niinku whatt osaako joku sanoo mitä tää on?
Oonko vaan menny lopullisesti sekasin
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,592
Reaktioarvo
6,499
no toi 7 h on liian vähän varsinkin sun ikäiselle
En pysty nukkuu pitempään arkisin :') Viikonloppuisin joskus nukun enemmän mut se sit meinaa sitä et oon väsynyt koko päivän ku oon nukkunut 10h (mikä on mulle liikaa xD)
Ja ei se ite asiassa oo ees silleen hirveen vähän, jotku mun ikäiset nukkuu hyvä jos nelijä tuntia D::::
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,757
En pysty nukkuu pitempään arkisin :') Viikonloppuisin joskus nukun enemmän mut se sit meinaa sitä et oon väsynyt koko päivän ku oon nukkunut 10h (mikä on mulle liikaa xD)
Ja ei se ite asiassa oo ees silleen hirveen vähän, jotku mun ikäiset nukkuu hyvä jos nelijä tuntia D::::
8 tuntia vähintään se voi tuntua riittävältä mutta sitä se ei ole vaan keho yrittää pitää hereillä
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,592
Reaktioarvo
6,499
Jos pystyt niin koita suhtautua noihin ajatuksiin vaan ajatuksina, että ei niiden mukaan tarvitse toimia. Joillakin ihmisillä on toistuvia tuontyyppisiä ajatuksia, ja niitä on tärkeää oppia hallitsemaan terveellä tavalla. Mutta jos tuntuu, ettei se onnistu yksin, niin apua kannattaa hakea!
Joo, kiitti :)
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,692
Reaktioarvo
1,625
En pysty nukkuu pitempään arkisin :') Viikonloppuisin joskus nukun enemmän mut se sit meinaa sitä et oon väsynyt koko päivän ku oon nukkunut 10h (mikä on mulle liikaa xD)
Ja ei se ite asiassa oo ees silleen hirveen vähän, jotku mun ikäiset nukkuu hyvä jos nelijä tuntia D::::
Mitä tarkotat tolla, että et pysty? Etkö ehdi, vai etkö saa unta pitempään?
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,592
Reaktioarvo
6,499
Mitä tarkotat tolla, että et pysty? Etkö ehdi, vai etkö saa unta pitempään?
Yleensä ehdin mut monesti on silleen etten vaan saa unta sen jäläkee että ku herään aikasintaan kuudelta ni oon vaan sit sängyssä hereillä siihen asti et pittää nousta
Tänään tosin onnistuin nukkumaan melkein kahdeksaan mikä johtu luultavasti siitä et kirjaa lukiessa valvoin niin pitkään 🤷🏻‍♀️
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,949
Reaktioarvo
5,743
Mulla on samanlaisia. Kun mulle tulee sellainen ajatus, pelkään toteuttavani sen ja siksi oon niin outo nykyään. D: Tsemppiä.
Joo mullakin on mut en nyt muista muuta mut on mieleen jäänyt se kun istun lattialla jostain syystä puukkoni kanssa(?) Jotain järkevää tekemässä. Mun koira oli mun vieressä ja mietin et mitä jos puukottaisin nyt.
Arvaa pelottiko et toteutan sen kun tiedän että katuisin loppu elämäni ihan hirvesti ja et miten ees voin aatella tommosta.
Juu no menin viemään sen puukon kaappiin ja rauhottelin itteeni esittelemällä koiraani mut oli kyllä hieman säikäyttävä kokemus.
En tiedä mistä tuli kun olen nähnyt likkaa painajaisia että olen tehnyt jotain peruuttamataonta(murhannut, hankkiutunut jollain ilveellä raskaakisi(?)(lol)) ja on ollu ihan hirvee olo ja toivoin aina et se on unta ja herätessäni olin hyvin kiitollinen et se oli unta enkä missään nimessä halua mitään tuollaista tehdä
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
785
Reaktioarvo
753
Joo mullakin on mut en nyt muista muuta mut on mieleen jäänyt se kun istun lattialla jostain syystä puukkoni kanssa(?) Jotain järkevää tekemässä. Mun koira oli mun vieressä ja mietin et mitä jos puukottaisin nyt.
Arvaa pelottiko et toteutan sen kun tiedän että katuisin loppu elämäni ihan hirvesti ja et miten ees voin aatella tommosta.
Juu no menin viemään sen puukon kaappiin ja rauhottelin itteeni esittelemällä koiraani mut oli kyllä hieman säikäyttävä kokemus.
En tiedä mistä tuli kun olen nähnyt likkaa painajaisia että olen tehnyt jotain peruuttamataonta(murhannut, hankkiutunut jollain ilveellä raskaakisi(?)(lol)) ja on ollu ihan hirvee olo ja toivoin aina et se on unta ja herätessäni olin hyvin kiitollinen et se oli unta enkä missään nimessä halua mitään tuollaista tehdä
Kuulostaa kauhealta. :(
 

Maisie

:)
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
81
Reaktioarvo
80
L'appel du vide - ilmiö vois selittää osan tosta, koska se vaatii kuitenki aika paljon että sais pakkomielteistä esimerkiks diagnoosin. Ja must tuntuu et kaikis meis on sitä että varmistaa moneen kertaan onko ovi menny lukkoon ja onko valot pois ja ei oo hella päällä ruuanlaiton jälkeen jne.

Niin kauan ku oikeesti aidosti ei mitää aio toteuttaa nii must tuntuu et aika monilla on välillä tollasia ajatuksia. Ite oon ainaki just oottanu suojatien vieres ja aatellu et hyppään auton alle tai tavallaa pelänny tekeväni jollekki ihmiselle pahaa ku oon ajatellu jotai puukotusta. En mä niistä oo huolestunu.

Äläkä tulkitse että väheksyisin ongelmaas, en todellakaan, koska itekki aikoinaa pelästyin ajatuksiani tosi paljo. Must tuntuu et ne voi ehkä olla sivuoiretta mikä liittyy vaik masennukseen tai jos on jotai muuta nii sellaseen. Mut en viel noista piirteistä lähtis epäilemää mitää pakkoajatuksia, koska muutenhan haluisit pahaa varmaan kaikille kokoajan ja ne ajatukset kieräis rinkiä sun pään sisäs. Mut hieno et osaat tunnistaa noi ajatukset ja sen ettei ne tunnu omilta.
 

Maisie

:)
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
81
Reaktioarvo
80
Tossa L'appel du vide - ilmiös kyse on siis sitä et vaik seisoo näkötornis ja rupee aatella et mitä tapahtuis jos hyppäiski alas. Tai autotiellä et ajais kallioo päin tai kävelis auton alle. Tai juna-asemalla et hyppäiski sen junan alle. Esimerkkeinä. Ei siis oikeesti oo itsetuhoinen eikä aikois todellakaan toteuttaa ajatuksiaan, mut sellasia vaan yhtäkkiä tulee päähän.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,592
Reaktioarvo
6,499
L'appel du vide - ilmiö vois selittää osan tosta, koska se vaatii kuitenki aika paljon että sais pakkomielteistä esimerkiks diagnoosin. Ja must tuntuu et kaikis meis on sitä että varmistaa moneen kertaan onko ovi menny lukkoon ja onko valot pois ja ei oo hella päällä ruuanlaiton jälkeen jne.

Niin kauan ku oikeesti aidosti ei mitää aio toteuttaa nii must tuntuu et aika monilla on välillä tollasia ajatuksia. Ite oon ainaki just oottanu suojatien vieres ja aatellu et hyppään auton alle tai tavallaa pelänny tekeväni jollekki ihmiselle pahaa ku oon ajatellu jotai puukotusta. En mä niistä oo huolestunu.

Äläkä tulkitse että väheksyisin ongelmaas, en todellakaan, koska itekki aikoinaa pelästyin ajatuksiani tosi paljo. Must tuntuu et ne voi ehkä olla sivuoiretta mikä liittyy vaik masennukseen tai jos on jotai muuta nii sellaseen. Mut en viel noista piirteistä lähtis epäilemää mitää pakkoajatuksia, koska muutenhan haluisit pahaa varmaan kaikille kokoajan ja ne ajatukset kieräis rinkiä sun pään sisäs. Mut hieno et osaat tunnistaa noi ajatukset ja sen ettei ne tunnu omilta.
Kiitos vastauksesta:3
Toi sivuoirejuttu kuulostaa kyllä ihan järkeenkäypältä, ku mulla nyt kuitenkin on ollu jo pitkään masennusta ja ahistusta vaikken mittää diagnoosia oo saanukkaa
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,592
Reaktioarvo
6,499
Tossa L'appel du vide - ilmiös kyse on siis sitä et vaik seisoo näkötornis ja rupee aatella et mitä tapahtuis jos hyppäiski alas. Tai autotiellä et ajais kallioo päin tai kävelis auton alle. Tai juna-asemalla et hyppäiski sen junan alle. Esimerkkeinä. Ei siis oikeesti oo itsetuhoinen eikä aikois todellakaan toteuttaa ajatuksiaan, mut sellasia vaan yhtäkkiä tulee päähän.
Okei D:
Mut siis mua vaan pelottaa ne oikiasti ku oon kuitenki itsetuhonen ja kerran yrittäny tappaa itteni ja kahesti meinannu yrittää uuestaa
 

Maisie

:)
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
81
Reaktioarvo
80
Okei D:
Mut siis mua vaan pelottaa ne oikiasti ku oon kuitenki itsetuhonen ja kerran yrittäny tappaa itteni ja kahesti meinannu yrittää uuestaa
Mullaki on ollu itsetuhosia ajatuksia mut sit on ollu myös sellasia erilaisia, ja ite oon ainaki erottanu et niis on kahesta eri asiasta kyse. Mut siis jos ne ajatukset on oikeesti halu eikä vaan tunne nii sit kyse on jostai mielenterveydellisestä asiasta
 
Ylös Pohja