Politiikka TalvisenRasian ulinaa

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Reaktioarvo
776
Olen tänään miettinyt tavallistakin enemmän poliittisia asioita, kun aamulla luin Donald Trumpin voittaneen vaalit. Minut valtasi suuri pettymys, koska mihin menevät Trumpin mukana ilmastonmuutoksen torjuminen, tasa-arvo, ihmisoikeudet (mukaan lukien naisten oikeudet) ja ylipäätään kaikki oikeudenmukaisuus ajatellen muun muassa Ukrainaa ja Palestiinaa?

Ilmastonmuutoksen suhteen ollaan jo nyt aivan liian hitaita ja välinpitämättömiä. Jos Trump lopettaa Ukrainan sodan, vastarinta on taatusti kova. Jos Trump antaa kaiken tukensa Israelille, tämä maailma tulee keikkumaan todella vakavassa epävakaudessa. En yllättyisi, jos pääsen elämäni aikana todistamaan kolmatta maailmansotaa. Keksin siitä vain yhden hyvän puolen, itsekkään sellaisen: minun ei tarvitse suunnitella tulevaisuutta, koska tulevaisuutta ei yksinkertaisesti ole. :D

Donald Trump on rikollinen, rasisti ja silmissäni selkeästi äärioikeistolainen. Hän valehtelee ja saa silti enemmistön puolelleen. Jos ja kun hän todennäköisesti rajoittaa naisten aborttioikeutta, minulla herää kysymys... Kaikki ne tyypit, jotka vastustavat aborttia, ovat usein miehiä. Eivätkö nämä miehet koskaan harrasta kivaa itsensä kanssa ja ammu siemeniä niin sanotusti tyhjään? Niistä olisi voinut kehittyä lapsi. Kohtuun ei ilmesty alkiota ilman siittiöitä.

Jos naisten oikeudet ovat rikottavissa oleva asia, niin huoh, miksi? Naisten ja miesten välillä on edelleen valtava epätasa-arvo. Kuinka moni mies on ollut päättämässä naisiin kohdistuvista päätöksistä? Puhumattakaan naisten kokemasta väkivallasta, jossa tekijä on usein mies. En tarkoita, että kaikki miehet nyyh, kaikki miehet pois maailmasta. En todellakaan. Mietin, että miksi liian usein on tarve rajoittaa ja satuttaa nimenomaan naisia.

Korjatkaa ihmeessä, jos olen epätietoinen jostain tai ylipäätään hullu. :3

Ylös Pohja