Aihe vapaa Tuntuu niin pahalta kun pudotin miun hamsterin lattialle D:

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Olin keittiössä ja hamsu miun olkapäällä. Hän meni niskaan ja mua kutitti todella paljon, joten tein vahingossa jonkun äkkinäisen pyörähdysliikkeen. Miun sydän jätti yhen lyönnin välistä, kun näin hamsun makaavan maassa ja laittavan silmänsä kiinni. Se ei alussa edes päässy normaaliin asentoon, vaan näytti jäävän makaamaan siihen elottomana. Tää tilanne onneks kesti ihan pienen hetken ja hamsu virkos nopeesti, jonka jälkeen otin sen syliin silittäen samalla. Hamsu vaikutti hetken säikähtäneeltä, mutta kun laitoin sen olohuoneen pöydälle, niin lyllerti ihan normaalisti ja vaikutti täysin tavalliselta. Nyt näin jälkeenpäinkin katottuna vaikuttaa olevan ok, joten vammat ainakin näillä näkymin oli pelkästään henkiset. On kuitenkin todella kamala olo edelleen ja syyttelen itteeni jatkuvasti siitä, miten mie en ollu varovaisempi D: Ehkä se johtuu siitäkin et miun hamsteri on oikeesti kun titaaninen kuori, sillä se hyppii melko korkealta pöydältä maahan ja ei oo koskaan mitenkään loukannu itteensä. Toki pudotus oli nyt vielä korkeampi, mutta jotenkin luotan liikaa siihen et vaikka se tippus niin ei sille mitään kuitenkaan käy (mut tää ei siis todellakaan tarkota et mie tahallani tiputtelisin sitä tms., en ikinä vois tehä niin D:).

Äää en tiiä, leimaan nyt itteni eläinrääkkääjäks vaikka tää ei todellakaan ollu tahallista. Miksen vaan ottanu sitä kiinni? Se kaikki tuntu tapahtuvan nopeesti ja mie oon aika hidas reagoimaan nopeissa tilanteissa, joten onhan se toisaalta ymmärrettävää. Ja varmaan aika moni lemmikin omistaja löytää ittensä sillon tällön tilanteesta, jossa loukkaa eläintään vahingossa. Hamsterit (tai ainakin tää miun syrkki) on myös niin aktiivisia ja leikkisiä kavereita, että niiden kanssa sattuu ja tapahtuu helposti muutenkin vaikka mitä. Anteeksi rakas hamsuni, lupaan olla varovaisempi tästä lähtien D:
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,845
Reaktioarvo
2,897
Minäkin monesti vahingossa saatan silleen "potkasta" kissoja kun ne hyörii jaloissa ja sit ei nää ja hännän päälle on astuttu myös muutamat kerrat. Säikähän aina ja haluun (actually aika pakko-oireisesti) tarkistaa ettei käyny mitään... Se on ahdistavaa mutta kyllä sen sit varmaa huomaa jos oikeesti kävikin pahasti
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
795
Reaktioarvo
754
Mä oon myös vahingossa osunut kissoihin jalalla tai astunut niiden hännän päälle. Haluan aina silloin tarkistaa, että ei kai vaan sattunut mitään, mutta yleensä ne vaan säikähtää. Se saattaa näyttää myös ulkona hurjalta, kun kannan kissaa sisälle ja kuuluu kova ääni jostain, koska silloin kisu säikähtää ja loikkaa pois sellaisella nopeudella, että oon aina varma sen satuttavan itsensä sen takia. D:
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
Itsekin olen joskus kissojani potkaissut vahingossa D:
Sitten pyytelin niiltä tunnin anteeksi ja varmistelin ettei varmasti käynyt mitään :,)
Se oli pelottavaa D:
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,692
Reaktioarvo
1,625
Minäkin monesti vahingossa saatan silleen "potkasta" kissoja kun ne hyörii jaloissa ja sit ei nää ja hännän päälle on astuttu myös muutamat kerrat. Säikähän aina ja haluun (actually aika pakko-oireisesti) tarkistaa ettei käyny mitään... Se on ahdistavaa mutta kyllä sen sit varmaa huomaa jos oikeesti kävikin pahasti
Mua pelottaa, että joku päivä joku meistä astuu meidän liskon päälle... D:: Ei oo onneks ainakaan vielä käynyt niin.
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
Itsekin oon vahingossa tallonut lemmikkejä hännille ja tassuille muttei onneksi ole koskaan sattunut mitään. Aina pelotti että ne jää oven väliin. :(
Tästä tuli mieleen, että aina kun päästän kissani ulos, pelkään sen jäävän oven väliin ja joudun avaamaan oven uudestaan varmistaakseni tilanteen :'D
Katsovat vain hyvin oudosti kauempaa ::D (onneksi)
En vain jotenkaan luota itseeni -_-
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Minäkin monesti vahingossa saatan silleen "potkasta" kissoja kun ne hyörii jaloissa ja sit ei nää ja hännän päälle on astuttu myös muutamat kerrat. Säikähän aina ja haluun (actually aika pakko-oireisesti) tarkistaa ettei käyny mitään... Se on ahdistavaa mutta kyllä sen sit varmaa huomaa jos oikeesti kävikin pahasti
mun äiti on istunut kymmeniä kertoja meidän mustien kissojen ja koirien päälle, kun meillä on mustat nojatuolit...
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,032
Reaktioarvo
8,492
Minä tiputin kerran koiranpennun lattialle joskus 12-13-vuotiaana (en muista milloin niitä oli järjetön määrä meillä), kun kukaan ei ollut sanonut että koirat eivät toimi kuten kissat, jos ne putoaa.
 

Iskdbzzb

Harjoittelija
Liittynyt
18.5.2023
Viestejä
1
Reaktioarvo
0
Joo muullakin on käynyt tolleen rupesin välittömästi itkemään kun näin että hamsterini kiipesi ja tipahti terraarion reunalta lattialle ja ei liikkunut yhtään ja otin sen käteen ja nostin terraarioon. Se käveli jotenkin todella horjuva asti ja sitten rupesin syyttämään itseäni eläinrääkkääjäksi :((( Mullakin on syrkki. Rupesi kävelemään normaalisti mutta säikähdin ihan hitosti. Juoksi juoksupyörässä ja muuten niin sanotusti riehui terraariossa joka on normaalia sille (yleensä juoksentelee ympäri terraariota) mutta edelleen pelottaa että on murtunut tai sitä sattuu johonkin testasin kyllä sen jalat koska se käveli oudosti sen toisella jalalla (käveli vain yhdellä jalalla horjuvasti) kokeilin molemmilta puolilta varovasti ja ei tuntunut oudolle. Molemmat puolet tuntuivat samalle ja normaaleille. Mutta edelleen pelottaa että se kärsii. Tai että siihen sattuu :((
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,399
Reaktioarvo
965
Mie tiputin meän koiranpennun vahingossa maahan joku pari viikkoa sitten D:
 
Ylös Pohja