Meillä oli lukiossa yks ilmastonmuutokseen liittyvä tapahtuma, joka pidettiin paikallisessa ammattikorkeakoulussa. Meidän piti päivän aikana mennä kahesti ilmoittautumaan koulumme apulaisrehtorille paikallaolijoiksi, ja tein tietysti samoin. No, ei kulunut päivän tai pari, kun olin saanut kyseisestä päivästä SELVITTÄMÄTTÖMÄN POISSAOLOMERKINNÄN Wilmaan! Äiti kerto sit tästä mun luokanvalvojalle, ja onneksi tämä uskoi mua ja poisti merkinnän multa. :)
Ja toinen on myös lukiosta. Olin kirjottamassa abisyksynä englantia, ja tietenkin ilmoitin opettajille olevani kirjoituksissa. Yksi ope oli sit antanut mulle selvittämättömän poissaolomerkinnän, vaikka kuittasi mulle nähneensä ilmoitusviestini. Kerroin sit opelle, että olin kirjoituksissa kyseisenä päivänä, johon hän vastasi: "Hyvä pointti, mutta olisit voinut muuttaa poissaolon koulun toiminnaksi itse". :'D Oppilaat ei siis voi itse vaihtaa selvittämättöni poissaolojaan kouluntoimintaan liittyviksi aktiviteeteiksi, niin ihmetytti toi open toiminta. Onneksi hän kuitenkin poissaolon vaihtoi mulla oikeanlaiseksi, mutta on kyl jännä, ettei toi ope tiiä, ettei ylppäreihin liittyviä poissaoloja voi opiskelija itse tehdä Wilmaan. :D Oli hän siis tolloin jo ainakin parisen vuotta tuolla koulussa opettanut.