Vaihdoin puhelimeni kieleksi norjan

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
2,314
Pitäisiköhän itse vaihtaa kieleksi islanti? :D Minullahan on tuolla pöytälaatikossa islannin kielen kirja odottelemassa, että joku minä alkaisi lukea sitä...

irwikissa

Puff-lohikäärme
Reaktioarvo
5,782
Voisin itsekin alkaa lukea ruotsiksi uutisia. Tällä hetkellä mun ruotsitreenit koostuu lähinnä duolingo-tunneista.
Mä taas opiskelen norjaa duolingossa.
On tää vähän vaarallista kun kirjotin yhteen enkun kokeeseen "who"n tilalta "hwo"(norjaksi siis esim hva hvem) ja niitä lukemattomia kertojä kun är on er ja inte on ikke...:D

Reaktioarvo
1,522
Mä taas opiskelen norjaa duolingossa.
On tää vähän vaarallista kun kirjotin yhteen enkun kokeeseen "who"n tilalta "hwo"(norjaksi siis esim hva hvem) ja niitä lukemattomia kertojä kun är on er ja inte on ikke...:D
Joo tollaset kyllä rupeaa helposti sekoittumaan keskenään. :D Mä opiskelen duolingossa ruotsin lisäksi ranskaa ja saksaa, onhan se aika hauskaa puuhaa vaikken nyt varmaan mitään suurta kielitaituruutta tavoitakaan.

irwikissa

Puff-lohikäärme
Reaktioarvo
5,782
Joo tollaset kyllä rupeaa helposti sekoittumaan keskenään. :D Mä opiskelen duolingossa ruotsin lisäksi ranskaa ja saksaa, onhan se aika hauskaa puuhaa vaikken nyt varmaan mitään suurta kielitaituruutta tavoitakaan.
Jep. Musta olis hauskaa osata puhua norjaa ja yks mun hyshys unelmista olis asua norjassa joskus

irwikissa

Puff-lohikäärme
Reaktioarvo
5,782
Siinäpä on hyvä syy sitten norjan opiskelulle. (y) Mä opiskelen ranskaa ja saksaa lähinnä siksi koska ne kuulostaa kivalta. :D
Niimpä.
Aattelin et jos alottaa tälleen hyvissä ajoin niin sen voi joskus oppiakkin. Muistaakseni alotin 14 tai 15 v ja sit oli tauko ja alotin taas

irwikissa

Puff-lohikäärme
Reaktioarvo
5,782
Siitä oikein kunnon kielikylvyt sitten. :D Mä oon välillä kikkaillut duolingossa niin että oon opiskellu ranskaa saksaksi ja päinvastoin, tosin saksan opiskelu ranskaksi kävi nopeesti liian vaikeaksi.
Juu tossa huonona puolena on se jos tietää mitä se tarkottaa muttei osaa kääntää. Lisäks mulle on tullut paljon vierheitä siitä kun on ne a ja the ja jos tulee englanniks kirjotusvirhe. Autocorrect on kaveri:D

Ylös Pohja